JanneJ April 26, 2009 Report Share April 26, 2009 Tack för att jag fick våldgästa dig med kort varsel!Jag är mycket imponerad av bilen , guuud så snygg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege April 26, 2009 Author Report Share April 26, 2009 Tack för att jag fick våldgästa dig med kort varsel!Jag är mycket imponerad av bilen , guuud så snygg.Kul med ett litet besök i röran men det går så sakta framåt nu blir det ju fart på detta när den andra går in i lackboxen (det blir häftigt). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony.S CMC 2246 April 27, 2009 Report Share April 27, 2009 Skall du lacka om bilen du köpte Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege April 27, 2009 Author Report Share April 27, 2009 Skall du lacka om bilen du köpte Nej Tony absolut inte den är kanonfin men skall däremot motivlacka min andra 06 cab. Efter det så blir den ett konstverk. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony.S CMC 2246 April 27, 2009 Report Share April 27, 2009 Får du färdig gammelbilen till 20 maj då är det träff i Husqvarna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege April 27, 2009 Author Report Share April 27, 2009 Får du färdig gammelbilen till 20 maj då är det träff i Husqvarna.Ja skall försöka att få ihop det sista innan regningen och besikttningen.Alltid bra att ha en deadline att gå emot (var tidigare 31/5) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege July 6, 2009 Author Report Share July 6, 2009 Kanske är dags att få lite fart på den här tråden och mig själv. Har varit lite för mycket med min 06 men skall nu ta tag i denna. Var under bilen idag och skall byta hjullager bak då upptäcker jag att stötdämparna är saxade skall det vara så ??Hur tyder man denna plåtbit på bakaxeln:Det skall sitta en 9" med 3,00 utväxling enl martireporten. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 July 6, 2009 Report Share July 6, 2009 Så där kan det väl ändå inte se ut kanske om man ska köra drifting i vänstervarv Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege July 6, 2009 Author Report Share July 6, 2009 Så där kan det väl ändå inte se ut kanske om man ska köra drifting i vänstervarv Jag hoppas att det skall se ut så här annars är det något fel som inte blev rätt när han skruvade ihop henne Någon som vet mera Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 6, 2009 Report Share July 6, 2009 Hej.Bakaxelklumpen är rätt 3:00 9", Ja stötdämparna sitterså på en muskelvagn av ditt slag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 23, 2009 Author Report Share August 23, 2009 Ja då kom intrumentpanelen och dom nya vita mätarna på plats idag. Även mattan las in då kommer min första fråga.Hur fäster man mattan i dörrarna?Dubbelhäftande tejp eller finns det någon form av klips.Orginal dörrlist kan inte hålla den på plats.Har sen nästa krux. 3-punktsbälten hur sätter man fast dom ?Nån som har fotografi på hur dom gjort ?Behövs 3-punkt bak också?Måste man byta ut orginalljusen fram som sitter på ?Sätter man då på med p-ljus i reflektoren är det godkänt?Kommer med lite kort imorgon glömde kameran idag men det blir riktigt bra för att vara gjort av en ren amatör.Bytt ut alla instrumentljus till blåa ledlampor.Många frågor blir det och mera kommer säkert när man märker att grejor inte funkar som man tror dom skall. Hur ser man på laddmätaren att allt är ok den står still rakt upp hela tiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 24, 2009 Author Report Share August 24, 2009 Lovade ju lite bilder titta och njut Inte så pjåkigt av en amatör. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ August 24, 2009 Report Share August 24, 2009 Hur ser man på laddmätaren att allt är ok den står still rakt upp hela tiden. Jag tror laddningsmätaren är ganska okänslig, är du osäker på generatorns funktion, mät med en voltmätare direkt på batteriet när motorn går med ca 2000 rpm, då ska det vara 13,8-14,4 volt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 24, 2009 Author Report Share August 24, 2009 Hur ser man på laddmätaren att allt är ok den står still rakt upp hela tiden. Mät med en voltmätare direkt på batteriet när motorn går med ca 2000 rpm, då ska det vara 13,8-14,4 volt.Tackar men hur skall mätaren stå? Den verkar fastna i läge kl 12. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 August 24, 2009 Report Share August 24, 2009 Där står min också, jämt. 12v.Spelar ingen roll hur det än är så står den där. Förutom när jag tar bort batteriet då !.... då sjunker den några milimeter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 24, 2009 Author Report Share August 24, 2009 Där står min också, jämt. 12v.Spelar ingen roll hur det än är så står den där. Förutom när jag tar bort batteriet då !.... då sjunker den några milimeter. Då SKALL det väl vara så Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 August 24, 2009 Report Share August 24, 2009 Har inte du heller någon mittkonsol för den delen? Det är status utan mittkonsol! .... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 24, 2009 Author Report Share August 24, 2009 Har inte du heller någon mittkonsol för den delen? Det är status utan mittkonsol! .... Jag har en nyköpt och topprenoverad mittkonsoll så där rök min status Den åker i nu i veckan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 August 24, 2009 Report Share August 24, 2009 Har inte du heller någon mittkonsol för den delen? Det är status utan mittkonsol! .... Jag har en nyköpt och topprenoverad mittkonsoll så där rök min status Den åker i nu i veckan.Överdrivet lyx !..Köpte du din på Ebay eller?.. Hittade en i rätt färg men absolut INTE i närheten av ett skick ens för 200$.Ska det verkligen kosta så ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege August 24, 2009 Author Report Share August 24, 2009 Har inte du heller någon mittkonsol för den delen? Det är status utan mittkonsol! .... Jag har en nyköpt och topprenoverad mittkonsoll så där rök min status Den åker i nu i veckan.Överdrivet lyx !..Köpte du din på Ebay eller?.. Hittade en i rätt färg men absolut INTE i närheten av ett skick ens för 200$.Ska det verkligen kosta så ?[/quote:nfnx1lu4]Ja det verkar så jag betalade 250 $ för en kanonkonsoll plus frakt ihop med headers via mustangparts fungerar perfekt om man inte har bråttom Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bege March 21, 2010 Author Report Share March 21, 2010 Här har inte skett så mycket i denna tråd men lite mer i garaget det närmar sig våren och första turen togs idag Har kvar säkerhetsbälten och att koppla lite el och koppla i och ur lite lampor så här ser hon ut idag:Har också rostlagat lite för första gången i livet blev helt ok i mina ögon Hur kan man på ett enkelt sätt skjuta stolen ca 10 cm till bak i bilen den är längst bak nu ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
b-ckis cmc2368 March 22, 2010 Report Share March 22, 2010 ser riktigt fin ut!! vart har du fått tag i fälgarna? ser ut att va lite större än mina 15"are!? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony.S CMC 2246 April 6, 2010 Report Share April 6, 2010 Hej Bege, bilen ser ju fin ut nu,börjar nästan att leta en ny igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
coke89 April 20, 2010 Report Share April 20, 2010 ser riktigt fin ut!! vart har du fått tag i fälgarna? ser ut att va lite större än mina 15"are!?det är alufälgar i magnum 500 stil skulle gissa att de på bilden är 18"? men dom finns hela vägen från 15" - 20" här har du en länkhttp://www.mustangsunlimited.com/Keyword.asp?UID=2010042015270633&PageLen=20&PageNo=3&CatKey=&Category=&Keywords=magnum+500 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 April 20, 2010 Report Share April 20, 2010 Hur kan man på ett enkelt sätt skjuta stolen ca 10 cm till bak i bilen den är längst bak nu ??Kolla så att du inte lyckats sätta bältet i vägen för skenorna till stolarna.När jag la in Dynamat så blev jag tvungen att kapa lite på fästet till bältet för det kom förlångt upp och tog i skenan.Satt i bilen och; "Vafaaan, satt jag verkligen såhär mupp och körde hela förra sommaren?!" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts