Thompa January 4, 2009 Report January 4, 2009 Gott nytt år alla!! Nu drar vi igång renovering av ett stycke 302:a samt en C4. Min fråga är Vilken är utgångsloppet respektive ingångsloppet på C4:an. Ska montera en oljekylare till den. Citera
Henke CMC 2232 January 4, 2009 Report January 4, 2009 Härligt att se att det finns fler som är igång med renovering.Sitter själv med en 302 och C4 låda.Har en oljekylare monterad och ska ge mig ut i garaget ikvälloch kolla vart slangarna skall vara (kommer inte ihåg)Lycka till med arbetet Citera
Per Berglund January 4, 2009 Report January 4, 2009 Inloppet är längst bak.Ut alltså framtill.Men vad menar du att det har nått med kylaren att göra?Den bryr ju sig inte om vilket håll oljan kommer ifrån eftersom den går att montera hur som helst.Viktigare är att aldrig dra ledningarna intill varandra då värmen vandrar över till den svalare ledningen.Sett många som drar ihop dom med buntband! Citera
Henke CMC 2232 January 4, 2009 Report January 4, 2009 Inloppet är längst bak.Ut alltså framtill.Men vad menar du att det har nått med kylaren att göra?Den bryr ju sig inte om vilket håll oljan kommer ifrån eftersom den går att montera hur som helst.Viktigare är att aldrig dra ledningarna intill varandra då värmen vandrar över till den svalare ledningen.Sett många som drar ihop dom med buntband! Stämmer fint.Jag som va lite offside bara.Buntbandshistorien känner jag igen. Det var bland det förstajag åtgärdade på när jag fick hem bilen från staterna.Ledningarna var buntade och låg dåligt till och blev redigtutsatta för värme från motor och avgasrör.Just nu väntar jag på delar till kick-downen (ej monterat i USA)så att jag får i ordning på allt rörande lådan.Tiden räcker dock knappt till Citera
Thompa January 5, 2009 Author Report January 5, 2009 Man bugar och bockar. Går inte ut i garaget idag. -18 ute -6 i garaget. Burrr Citera
Recommended Posts