CMC 1061 Berra January 6, 2009 Report January 6, 2009 Är det någon som suttit ien C6 corvette. Anl. Till frågan är att jag kan komma över ett par fram stolar. Tänkte att dom skulle kunna funka i mussen. Skulle vilja veta om dom är trånga eller besvärliga på något sätt. Jag har alldrig tänkt på hur dom ser ut eller prov suttit en sådan vagn.Berra Citera
tomasaxel January 7, 2009 Report January 7, 2009 Jag var i Miami över jul / nyår och då hyrde vi en C6:a.Jag tänkte inte så mycket hur man satt i den vilket betyder att den inte är obekväm det hade man kommit ihåg.Det gick ställa in stolarna på alla möjliga sätt, så jag tror du kommer bli nöjd med sittkomforten!För övrigt kan jag säga att bilen gick riktigt bra... Betydligt mer tryck i den än i en 05+ GT.OBS! Att hyra Corvetten var en nödlösning då alla andra bilar var uthyrda.... Citera
Stefano January 7, 2009 Report January 7, 2009 Kanske en dum fråga, men går Corvettestolarna att vika fram? Eftersom att Mussen är 4-sitsig vill man nog ha vikbara stolar så att man kommer sig in i baksätet. Citera
tomasaxel January 7, 2009 Report January 7, 2009 Kanske en dum fråga, men går Corvettestolarna att vika fram? Eftersom att Mussen är 4-sitsig vill man nog ha vikbara stolar så att man kommer sig in i baksätet. Inte alls en dum fråga! Jag vet faktiskt inte... Jag testade aldrig, då det inte finns nått baksäte i corvetten. Ganska praktiskt, då MÅSTE damerna sitta i knät... Citera
Lars Gävle January 7, 2009 Report January 7, 2009 Så vitt jag vet är alla Corvette-stolar fällbara. Knapp bakom nackstödet. Man brukar lägga lite smått och gott bakom stolen I vissa modellar kommer man åt bagaget även den vägen.Så svar, ja!Lasse Citera
*Micke* January 7, 2009 Report January 7, 2009 Kanske sitter en prydlig cheva logga i nackstödet //Micke. Citera
CMC 1061 Berra January 7, 2009 Author Report January 7, 2009 Tackar för svaren. Då får jag ta mig tid att åka dit och se närmare om det skulle kunna vara något. Kan vara bra och uppdatera. Om man ändå funderar på båge och bälten. Berra Citera
FastMagnus January 7, 2009 Report January 7, 2009 Tackar för svaren. Då får jag ta mig tid att åka dit och se närmare om det skulle kunna vara något. Kan vara bra och uppdatera. Om man ändå funderar på båge och bälten. Berrabygger du båge själv? eller köper du en färdig? Citera
CMC 1061 Berra January 7, 2009 Author Report January 7, 2009 Jag kommer tt knäcka till den själv isåfall.Berra Citera
amberman January 7, 2009 Report January 7, 2009 kolla www.grunt.se har stolar levererade av dem i min Mustang 67- fast back GTA kolla ... 67-68 STOLARHälsningar Amberman Citera
Janne Holm CMC1740 January 7, 2009 Report January 7, 2009 Skulle det inte kännas lite konstigt med Corvettestolar i en Musse De kanske inte skulle må så bra med varandra Citera
Leffe N cmc712 January 8, 2009 Report January 8, 2009 Jag stoppade i såna här stolar i min: http://www.realcar.se/images/prod250/unset502644.jpgMan sitter som klistrad och kvalitetskänslan är bättre än många fabriksmonterade orginalstolar. Inte helt billiga dock... Citera
Recommended Posts