Hans Bergman January 8, 2009 Report January 8, 2009 Jag skall montera crommade headers på min musse. Vad är enklast? Jag har motor urlyften nu, men man får väl lägga i motorn först och sedan försöka skruva dit headersana.Det blir väldigt trångt iallafall.Är det någon som har erfarenhet att byta på en -65a Citera
Lindahl CMC1601 January 8, 2009 Report January 8, 2009 HejKommer precis in från garaget efter att ha satt dit ett par hedman headers med motorn på plats, trångt men det gick.Glöm inte flytta ner styr servot.//Håkan L Citera
Hans Bergman January 8, 2009 Author Report January 8, 2009 Jag hörde av en som sade att man måste ha motorn lite sned. Och sätta dit en sida i gången,men du hade din helt på plats. Jag satt och funderade lite bara,för det var väldigt små marginaler redan med org.grenrören. Jag skall väll se när jag har motorn ihop med nya kammen och allt annat hur det blir när man börjar hissa ner motorn igen. Citera
Lindahl CMC1601 January 9, 2009 Report January 9, 2009 Jag var själv lite pessimistisk innan jag började men eftar att ha flyttat pallbockarna och satt dom på balken framför hjulen så gick det bra.Jag trädde upp dom underifrån.//Håkan Citera
Hans Bergman January 9, 2009 Author Report January 9, 2009 Tack för upplysningen.Det blir väl och testa vad som går bäst Citera
Recommended Posts