Hedborg January 9, 2009 Report January 9, 2009 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, Magnus Citera
JohnB January 9, 2009 Report January 9, 2009 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, MagnusSnabbsøk gav;http://lists.twistedpair.ca/pipermail/g ... 19870.htmlhttp://www.ford-trucks.com/forums/50207 ... 289-a.htmlJohn Citera
Terner February 3, 2009 Report February 3, 2009 Sitter din oljestick på samma ställe som original eller längre bak på förarsidan?/Terner Citera
Per Berglund February 11, 2009 Report February 11, 2009 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, MagnusAtt sätta rubrik "JÄVLAR" som du gjorde i detta inägg är inte okej här.Det hjälper ingen att förstå vad det handlar omDärför ändrade jag rubriken åt dig till "78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a" Citera
Recommended Posts