January 9, 200916 yr comment_66242 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, Magnus
January 9, 200916 yr comment_66247 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, MagnusSnabbsøk gav;http://lists.twistedpair.ca/pipermail/g ... 19870.htmlhttp://www.ford-trucks.com/forums/50207 ... 289-a.htmlJohn
February 3, 200916 yr comment_67430 Sitter din oljestick på samma ställe som original eller längre bak på förarsidan?/Terner
February 11, 200916 yr comment_67848 Jag har precis varit garaget och kollat motor nummer. Då upptäckte jag att jag har en 78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a. Att topparna är bytta visste jag. Det sitter 69:ans 302 toppar på den. Min fråga är om blocket skiljer sig något ifrån 65:ans block? Topparna borde inte vara smog toppar, eller? Motor nr jag läste av är: D8VE-6015-ASA. Vad betyder ASA?Motorn ska få sig en liten renovering, en av ventilerna (avgas) är spräckt. Förmodligen har väl inte blyersättning använts.Tack, MagnusAtt sätta rubrik "JÄVLAR" som du gjorde i detta inägg är inte okej här.Det hjälper ingen att förstå vad det handlar omDärför ändrade jag rubriken åt dig till "78:ans Lincoln motor i min Mustang 65:a"