Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har kopplat in en Autometer varvräknare efter konstens alla regler men får den inte att fungera mellan 0 och 800-1000 varv... Varv över tomgång går den som den ska men som sagt inte under 800-1000 varv. Har dubbelkollat Jorden,Plusen,Signalen ifrån spolen men nej ingen skillnad. Kan det vara fel på varvräknare?? Någon som varit med om samma fenomen tidigare som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Tacksam för lite tips/ Rickard

Posted
Har kopplat in en Autometer varvräknare efter konstens alla regler men får den inte att fungera mellan 0 och 800-1000 varv... Varv över tomgång går den som den ska men som sagt inte under 800-1000 varv. Har dubbelkollat Jorden,Plusen,Signalen ifrån spolen men nej ingen skillnad. Kan det vara fel på varvräknare?? Någon som varit med om samma fenomen tidigare som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Tacksam för lite tips/ Rickard

vad visar rpm mätaren när du stängt av? ramlar den verkligen ner på 0

motor öra stämmer det när du varvar enl egen utsago? du känner din motor :D

Posted
Nej den ramlar inte ner på noll den står på c.a. 500 varv men det kan de göra enligt Autometers egen hemsida. bifogar bild på mätaren.

ursäkta

jag forumlerade mig fel!!!!!!!!!!!!

min parkerar på ca 500 rpm men när jag slår på tändningen så visar den alltid 0

Posted
Jodå det gör den här oxå, Går ner på noll så fort tändningen slås på men står runt 500 när all ström är avslagen.

om du själv är säker på din rpm mätare så lägg nya sladdar kulo så länge bara, för att testa! vad händer då? annars så är rpm kass

ps bilen är 40 år & så även kablarna

kolla även mätaren så den inte är inställd för 4 alt 6 cyl