peff January 28, 2009 Report January 28, 2009 Hej var ut och startade min 94 GT 5.0 och den hoppade igång fint, på en gång. Vandrade lite på tomgången, men gick fint. Jag hade väldigt lite soppa i bilen. Så när jag kom tillbaka så hade den stannat, fyllde på 5 och åter 5 liter, och då betedde den som den gjort en gång tidigare när jag kört soppatorsk, dvs just innan soppa tog slut och den stannade. Nu vill den inte starta utan stod och små gick och hostade, mao väldigt dåligt för att sedan dö. Det hjälpte inte att jag prövade att gasa.Jag prövade att starta den ett flertal gånger men tillslut så tände den inte ens. Provade dagen efter och då tände den ytterst lite och detsamma nu idag efter det att jag hällt i K-sprit?Vore tacksam för tips som gör att jag kan väck upp min bil! Citera
87gt50 January 28, 2009 Report January 28, 2009 Att köra en bil helt snustorr är att be om problem. Du har massor av skit i botten av tanken som går upp i systemet. Detta kan i sin tur sätta igen pump, filter, spridare, regulator osv. Se till att du har ett vettigt bränsletryck framme vid motorn. Har du ingen tryckmätare så får du börja från tanken och gå framåt. Byta bränslefiltret är en bra början.mvhJocke Citera
Pernolf cmc 558 January 29, 2009 Report January 29, 2009 har du haft den ute eftersom du hällt i k-sprit? Citera
peff January 29, 2009 Author Report January 29, 2009 jepp det står ute och hade otur när jag tänkte. Citera
Lassemålare CMC 2071 January 29, 2009 Report January 29, 2009 Min står också ute under ett silvertält men ändå. En sak har jag lärt mig man MÅSTE ha full tank när man står still längeframför allt ute. Men som 87gt50 säger med lite tur räcker det med att byta filter. Lycka till. MVH Lasse. Citera
Recommended Posts