ricky January 28, 2009 Report January 28, 2009 HejVi ska köpa en Mustang i Helsingborg.Nu undrar vi hur vi ska få hem den mitt i vintern.Finns det vinterdäck och var kan man hitta dem?Finns det någon som har att låna,vill inte köpa bara för att andvända den här gången?Eller vad är det bästa sättet att få hem den till Örebro?Det är ju ändå en bit från Helsingborg till Örebro.Hoppas på snabba svar för vi ska hämta den till den här helgen eller nästa.Tack ricky_mia Citera
ricky January 28, 2009 Author Report January 28, 2009 HejVarken jag eller min man har C-körkort. Citera
bege January 28, 2009 Report January 28, 2009 Det är väl bara att köra inte tillstymmelse till vinterväglag upp till Alingsås Finns det snö norr om mot Örebro.?Annars är det ju bara å åk.... Citera
ricky January 28, 2009 Author Report January 28, 2009 Det är ju det som är det värsta det är vinterväglag här,så det blir ju inte kul att sitta och vänta på våren i Alingsås? Citera
bege January 28, 2009 Report January 28, 2009 Det är ju det som är det värsta det är vinterväglag här,så det blir ju inte kul att sitta och vänta på våren i Alingsås? Alingsås som är en sån trevlig gemytlig kafestad. Ni är välkomna Citera
ricky January 29, 2009 Author Report January 29, 2009 Jag tror säkert att Alingsås är en trevilg kaféstad.Man vill ju bara hem till sitt och inte lämna bilen kvar alldeles själv och ensam. Citera
Tommyax January 29, 2009 Report January 29, 2009 Gissar att det är en gammal mustang ni köpt.Där passa Amazon,duett,pv fälgarna rakt på.Kan det gå att få tag på för en 500-1500:-/4.Men det verkar synd att köra bilen på våra saltdrypande vägar.Kan vara värt att sondera terrängen bland vänner och bekanta.Nån vänlig själ med BE kort finns det väl./Tommy. Citera
JanneJ January 29, 2009 Report January 29, 2009 Detta kanske?http://www.eurotransport.se/inrikes.asp Citera
Ronnie S January 29, 2009 Report January 29, 2009 Är det en gammal Mustang? Lagen kräver inte vinterdäck "Om fordonet enligt vägtrafikregistret är trettio år eller äldre", se under "Undantag" här: http://publikationswebbutik.vv.se/uploa ... utg_3_.pdfOm det är halt skulle jag själv tveka att köra bilen på vägen, en Mustang är väldigt lätt bak. Just nu är dock inte vinterväglag här i Linköping, men det kan ju ändra sig väldigt snabbt vid den här årstiden. Citera
ricky January 29, 2009 Author Report January 29, 2009 Det är en Fastback -66Som sagt jag tycker att det känns lite riskabelt även med vinterdäck att köra den hem så långt.Men vi vill ju ha vårat nya barn nu Håller på att kolla med eurotransport(tack för tipset).Synd är ju också att man inte har vänner med c körkort.Läste tidningen i morse och såg att vädret skulle bli sämre några minusgrader och då blir det ju lätt halkigt.Medans jag fortfarande håller ¨på här så kanske någon har något bra tips på försäkring?Tack för alla svar. Citera
JanneJ January 29, 2009 Report January 29, 2009 Det är en Fastback -66Som sagt jag tycker att det känns lite riskabelt även med vinterdäck att köra den hem så långt.Men vi vill ju ha vårat nya barn nu Håller på att kolla med eurotransport(tack för tipset).Synd är ju också att man inte har vänner med c körkort.Läste tidningen i morse och såg att vädret skulle bli sämre några minusgrader och då blir det ju lätt halkigt.Medans jag fortfarande håller ¨på här så kanske någon har något bra tips på försäkring?Tack för alla svar.Jag har på tidigare bilar haft MHRF försäkring som passar bra på originalbilar som inte används så ofta ( ej vardagskörning).Lars O här på forumet har bra koll på MHRF försäkringar.På min nuvarande bil har jag valt att ha en vanlig helförsäkring genom Länsförsäkringar för att inte ha några restriktioner på användning och orginalitet. Den kostar nånstans runt 2000:- /årGrattis till bilen förresten, fastbacken är en mkt trevlig bil . Citera
Janne Holm CMC1740 January 29, 2009 Report January 29, 2009 http://www.mustangclubsweden.org/default.asp?c=1011 Citera
RoTe January 29, 2009 Report January 29, 2009 HejVarken jag eller min man har C-körkort.Ni behöver ju inte använda en lastbil. Släp duger gott, BE kort på det. Citera
ricky January 29, 2009 Author Report January 29, 2009 Tack all för er hjälp men vi ska fixa med Eurotransport att tar den hemma, Ska åka ner och titta på den så hoppas allt bli bra och snart ska vi har en 1966 Fastback hemma. Citera
ricky January 31, 2009 Author Report January 31, 2009 Hej Nu har vi fått hem vår Musatng ifrån Helsingborg.Vi åkte ner tidigt i morse och såg att vägen ner var ok.Vi insåg också att vi inte kunde lämna Helsingborg utan vår nya familjemedlem.Så den kördes hem och det gick hur bra som helst.Tack alla för era svar och all hjälp. Citera
Recommended Posts