stjernberg January 30, 2009 Report January 30, 2009 Några bilder på mitt pågående garagebygge,storleken är 12,5x8m takhöjd 2,95m.Jag har inte sågat upp fönstergluggarna på bilderna,därav ""ladugårdslooken".Nästa insats på bygget är att gjuta golvet inuti,men det får vänta tills det blir lite varmare ute. Citera
pools February 1, 2009 Report February 1, 2009 Härligt bygge!Skitkul med folk som bygger nya garage för att utöva sin hobby! Men innan du lägger betonggolvet kanske du ska fundera på en smörjgrop.Eller är det lyft som gäller? Då måste du kolla denna tråd!:http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... ght=garageMvh. Citera
Robban cmc 1103 February 1, 2009 Report February 1, 2009 Trevligt bygge. Ett avlopp är alltid bra att ha, och har du inte bygglov för det så är det väl bara att gjuta över besiktiga och knacka upp Lycka till med bygget Citera
Lente cmc 2346 February 1, 2009 Report February 1, 2009 Riktigt fint bygge Till och med lite större än mitt Tänk på att dra mycket vp-rör till vägguttag , strömbrytare och lysrörså att du kan bygga ut elen vid behov utan att bryta bort spån/gips-skivornär du målat och gjort fint.Som tidigare nämnts golvbrunn är bra att ha. Dra bara ut ett rör till en stenkista utanför.Lycka till och fler bilder efter byggets fortsättning. Citera
stjernberg February 1, 2009 Author Report February 1, 2009 Jajamän det blir golvbrunn ut till en stenkista,behövdes inget bygglov alls för garaget det är ej stadsplanerat här på landet. Jag kommer att dra utvändiga kablar till elen,smörjgrop nja ev,lyft iframtiden. Citera
Svedis February 2, 2009 Report February 2, 2009 Ej stadsplanerat. Men nog tusan behöver du bygglov?? Såvida inte jordbruksfastighet och ekonomibyggnad.... Citera
Jonasm February 2, 2009 Report February 2, 2009 Ej stadsplanerat. Men nog tusan behöver du bygglov?? Såvida inte jordbruksfastighet och ekonomibyggnad....Haha du vet renovering av Lada heter de här ute på landet Citera
Svedis February 2, 2009 Report February 2, 2009 Ahh, jag hajar. Så på frågan vad du ska ha i ladan, blev svaret: "Mustanger"! Så nu ligger det under Hästgård?? (Härlig spilta du fixar.) Lycka till. Citera
stjernberg February 2, 2009 Author Report February 2, 2009 "Mustangspilta" Den var bra!! Nej Svedis, behöver ej bygglov här,gubben på byggnadsnämden sa att det måste vara 4m till tomtgräns eller grannens godkännande för kortare avstånd,vilket jag har.MVH Stjernberg. Citera
Janne Holm CMC1740 February 2, 2009 Report February 2, 2009 Bor ca 5m från stadsplanerat område Underlättar en hel del inför kommande byggen Då det byggs en del här i Slaka där jag bor ca 7km från mittpunkten i linköping (Stora torget) så hoppas jag att inte planritningen ändras på ett tag så jag kan bygga som jag vill Citera
Svedis February 3, 2009 Report February 3, 2009 "Mustangspilta" Den var bra!! Nej Svedis, behöver ej bygglov här,gubben på byggnadsnämden sa att det måste vara 4m till tomtgräns eller grannens godkännande för kortare avstånd,vilket jag har.MVH Stjernberg.Ok men då har du spiltan på en jordbruksfastighet?? Då behövs normalt inget lov för byggnader som används i driften Citera
stjernberg February 3, 2009 Author Report February 3, 2009 Hej Janne ,vi får hoppas att du hinner bygga ditt drömgarage innan det blir stadsplanerat!Det blir ju mycket krångligare sen,bygglov,besiktning mm. Hej Svedis,nej jag har bara en villatomt på 1050 kvm med ett hus på ca 100 kvm och ett blivande garage på ca 100 kvm. MVH Stjernberg. Citera
Svedis February 3, 2009 Report February 3, 2009 Röret på första bilden, är det till vedbastun?? Citera
stjernberg February 4, 2009 Author Report February 4, 2009 Vedbastu det stämmer precis ,nej då men det var ju kallare inne än ute så jag svetsade ihop en vedkamin att ha som "byggvärmare",blir riktigt varmt ,när jag skruvade upp glespanelen i taket var det -14 ute,men jag behövde varken jacka eller handskar. MVH Stjernberg. Citera
stjernberg February 22, 2009 Author Report February 22, 2009 Det händer inte så mycket med garaget just nu,men jag har iallfall micklat upp några fönster.Tycker det ser lite bättre ut nu,fortsätter på baksidan när snön har smält av på taket TAKDROPP I NACKEN är inte skönt MVH Stjernberg. Citera
stjernberg July 10, 2009 Author Report July 10, 2009 Nu har jag äntligen gjutet golvet iallafall,när det har torkat ska jag äntligen flytta ifrån hyrd verkstad,till min EGEN .MVH Stjernberg Citera
Tomas Stein CMC 1966 July 11, 2009 Report July 11, 2009 Tja på dig Vart är golv värmeslingorna Ska du lägga dom ovanpå golvet Snyggt bygge .Det känns som om det blir lite tomt med bara en " Musse " i den stora spiltan, eller .Vi syns på onsdag i Vadstena // Tomas Citera
stjernberg July 12, 2009 Author Report July 12, 2009 Hej Tomas,jag tänkte ha golvvärme men det blir aerotemper istället Ja det blir ensamt för den "svarte" Får köpa RÄTT trisslott så man kan köpa fler Mustanger Vi ses på onsd i SOLIGT Vadstena MVH Stjernberg Citera
Tomas Stein CMC 1966 July 12, 2009 Report July 12, 2009 Om du inte vinner så kanske du kan hitta någon Mustangkompis i dina trakter eller övertala någon att köpa en .Det kommer att bli en körig vecka detta.Det är mycket som ska hinnas med och jag jobbar denna vecka också .Vadstena / OnsdagNykvarnsparken / TorsdagCruising Motala / Fredag ( tänkte försöka att få med ett gäng från Linköping )Askersund / Lördag ( hoppas att vi blir ett gäng som åker upp, jag har även en plan på att åka ut till Berg på vägen hem för Ledin spelar där på kvällen så då är det nog mycket folk .Vi får se om man kan hinna med allt detta och även ladda för Back to Basic på Mantorp på onsdag nästa vecka // Tomas Citera
stjernberg July 12, 2009 Author Report July 12, 2009 Jag tänkte också åka till Askersund,uppsamling i Motala kanske?var/när förslag någon? .Tomas,ska du köra på Basic Race på onsdagen MVH Stjernberg. Citera
Tomas Stein CMC 1966 July 12, 2009 Report July 12, 2009 Nej för tusan Ingen körning med Ladyn inte .Jag tror att inte att man får åka utan tak .Men roddarna har europaträff på Mantorp så jag tror att det kommer att finnas mycke roddar att kika på .Gällande Askersund, Motala cruising o,s,v så snackar vi ihop oss på onsdag i Vadstena // Tomas Citera
Janne Holm CMC1740 July 12, 2009 Report July 12, 2009 Hej Tomas,jag tänkte ha golvvärme men det blir aerotemper istället Ja det blir ensamt för den "svarte" Får köpa RÄTT trisslott så man kan köpa fler Mustanger Vi ses på onsd i SOLIGT Vadstena MVH StjernbergMen varför inte satsa på en värmepump luft-luft blir nog billigare i längdenvi syns på onsdag Citera
JanneJ July 12, 2009 Report July 12, 2009 Jag tror att inte att man får åka utan tak .// TomasPilla dit en störtbåge så är det ok Kom igen nu...kör för forumet...fullt ös...du har ju redan det ena däcket lastat på kofferten.. Citera
stjernberg July 12, 2009 Author Report July 12, 2009 Hej Janne, det blir vattenburen aerotemper genom kulvert ifrån huset,där jag har vedpanna med acc-tankar,kan nog inte bli billigare värme än så . Vi ses på onsdag,hur dags kommer du? . MVH Stjernberg Citera
Janne Holm CMC1740 July 13, 2009 Report July 13, 2009 Hej Janne, det blir vattenburen aerotemper genom kulvert ifrån huset,där jag har vedpanna med acc-tankar,kan nog inte bli billigare värme än så . Vi ses på onsdag,hur dags kommer du? . MVH Stjernbergkommer nog ca 14.00 Citera
Recommended Posts