Jump to content

Garagebygge cmc 1902


stjernberg

Recommended Posts

Några bilder på mitt pågående garagebygge,storleken är 12,5x8m takhöjd 2,95m.Jag har inte sågat upp fönstergluggarna på bilderna,därav ""ladugårdslooken".Nästa insats på bygget är att gjuta golvet inuti,men det får vänta tills det blir lite varmare ute.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt fint bygge 8) Till och med lite större än mitt :(

Tänk på att dra mycket vp-rör till vägguttag , strömbrytare och lysrör

så att du kan bygga ut elen vid behov utan att bryta bort spån/gips-skivor

när du målat och gjort fint.

Som tidigare nämnts golvbrunn är bra att ha. Dra bara ut ett rör till en stenkista utanför.

Lycka till och fler bilder efter byggets fortsättning.

Link to comment
Share on other sites

"Mustangspilta" Den var bra!! Nej Svedis, behöver ej bygglov här,gubben på byggnadsnämden sa att det måste vara 4m till tomtgräns eller grannens godkännande för kortare avstånd,vilket jag har.MVH Stjernberg.

Ok men då har du spiltan på en jordbruksfastighet?? Då behövs normalt inget lov för byggnader som används i driften

Link to comment
Share on other sites

Hej Janne ,vi får hoppas att du hinner bygga ditt drömgarage innan det blir stadsplanerat!Det blir ju mycket krångligare sen,bygglov,besiktning mm. Hej Svedis,nej jag har bara en villatomt på 1050 kvm med ett hus på ca 100 kvm och ett blivande garage på ca 100 kvm. MVH Stjernberg.

Link to comment
Share on other sites

Vedbastu det stämmer precis :lol: ,nej då men det var ju kallare inne än ute så jag svetsade ihop en vedkamin att ha som "byggvärmare",blir riktigt varmt ,när jag skruvade upp glespanelen i taket var det -14 ute,men jag behövde varken jacka eller handskar. MVH Stjernberg. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det händer inte så mycket med garaget just nu,men jag har iallfall micklat upp några fönster.Tycker det ser lite bättre ut nu,fortsätter på baksidan när snön har smält av på taket TAKDROPP I NACKEN är inte skönt :shock::( MVH Stjernberg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej Tomas,jag tänkte ha golvvärme men det blir aerotemper istället :) Ja det blir ensamt för den "svarte" :( Får köpa RÄTT trisslott så man kan köpa fler Mustanger :!::!::D Vi ses på onsd i SOLIGT Vadstena :D MVH Stjernberg

Link to comment
Share on other sites

Om du inte vinner :cry: så kanske du kan hitta någon Mustangkompis i dina trakter eller övertala någon att köpa en ;) .

Det kommer att bli en körig vecka detta.

Det är mycket som ska hinnas med och jag jobbar denna vecka också :shock: .

Vadstena / Onsdag

Nykvarnsparken / Torsdag

Cruising Motala / Fredag ( tänkte försöka att få med ett gäng från Linköping )

Askersund / Lördag ( hoppas att vi blir ett gäng som åker upp, jag har även en plan på att åka ut till Berg på vägen hem för Ledin spelar där på kvällen så då är det nog mycket folk :D .

Vi får se om man kan hinna med allt detta och även ladda för Back to Basic på Mantorp på onsdag nästa vecka :lol::P:lol:

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Nej för tusan :roll:

Ingen körning med Ladyn inte :roll::roll: .

Jag tror att inte att man får åka utan tak :oops::oops: .

Men roddarna har europaträff på Mantorp så jag tror att det kommer att finnas mycke roddar att kika på :--:-- .

Gällande Askersund, Motala cruising o,s,v så snackar vi ihop oss på onsdag i Vadstena :D:lol::D

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Tomas,jag tänkte ha golvvärme men det blir aerotemper istället :) Ja det blir ensamt för den "svarte" :( Får köpa RÄTT trisslott så man kan köpa fler Mustanger :!::!::D Vi ses på onsd i SOLIGT Vadstena :D MVH Stjernberg

Men varför inte satsa på en värmepump luft-luft blir nog billigare i längden

vi syns på onsdag :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att inte att man får åka utan tak :oops::oops: .

// Tomas

Pilla dit en störtbåge så är det ok :--

Kom igen nu...kör för forumet...fullt ös...du har ju redan det ena däcket lastat på kofferten.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...