Jump to content

Diffbroms


Recommended Posts

Någon som vet var man får tag i en diffbroms till en niotummare, 28 splines? Jag är alltså ute efter en lamelldiff, inte Fords "Detroit locker". (Är det "Traction lock" som är lamelldiffen?) Undrar också vad priserna ligger på?

Samtidigt undrar jag om någon här monterat en sådan själv, tips och trix mottages tacksamt!

Mvh

Rickard

Link to comment
Share on other sites

Håller själv på att fixa med bakaxeln. Det finns några stycken olika diffbromsar men dom fungerar likvärdigt. En ny i Sverige kostar 6000:-

Skickar man efter den i USA så kostar dom Ca 400Dollar men sen är det frakt och moms men ska du även byta utväxling och kanske lager m.m så är det lönsamt att skicka efter. Man kan också köpa en hel klump färdigmonterd med diff och din utväxling och den kostar ca 800 dollar.

Lycka till. Ska snart själv skicka efter från USA. Hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag bor i Katrineholm så det är inte långt till Norrköping...

Helst vill jag plocka i nya grejer men problemet är att jag inte hittar nya lamelldiffar till 9" någonstans. Kollar jag på Ford Racing så har de endast till 8.8"-axlar, till niotummaren verkar det vara Detroit Locker som gäller...? Har fått för mig att de för oväsen när låsningen kopplar ur? Det är egentligen enda anledningen till att jag vill ha lamelldiff i stället.

Har kompisar som åker till USA i sommar, kanske kan de ta med en ny i resväskan så jag slipper frakt, tull och moms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...