Jump to content

Garaget fullt..........


uffeg

Recommended Posts

Mussen har haft sällskap av en Cheva -50. Som får en cheva 350 istället för sur-sexan som satt i från början...

Igår fick den sällskap av ytterliggare en kompis.......

Var fullt i rutan på väg hem från Falun....

DSC00937.jpg

Ont om plats i garaget:

DSC00938.jpg

Snyggt med krom:

DSC00943.jpg

Hos Kvicks import i Falun:

DSC00935.jpg

IMG_0026.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man får gratulera, Jag gillar 59orna skarpt ;)

Hur har det gått med tröskellådorna har du fått tag i några?

//Jimmy

Tack... jorå.. hittade direkt, dom är på väg hem med båt. Hade tur.

Valde att ta hem dom till Nora, via Målefors, eller Arizona Classsic. Beställde till deras lager.. och dom hade en full container bara ett par dar senare.

Har redan beställt nya gummilister till bak och framrutan, dom var inte roliga... och en ny batterihylla, för den såg ut som dom brukar på en gammal bil... dvs nästan icke existerande...

Ska lägga lite tid i helgen påatt få vajrar att funka... allt går lite trögt...

Omega 636 krypolja får bekänna färg....

Lastade av i förrgår kväll, lät den gå varm. Körde lite runt kvarteret... Sen in i garaget. Tog EN minut, sen var frugan framme med polertrasorna !! Hon orkade inte ens ta av overallen...

Men jäklar vad fort det blir skillnad...

Link to comment
Share on other sites

Grattis till den nya skönheten.

En Musse och en -59:a är det optimala.

En glidare med soffa. (Som att sitta hemma i soffan fast med rätt känsla).

Och en med lite bett i.

Här är min -59:a.

Link to comment
Share on other sites

Ser kanon ut Uffe!

Nu får hela familjen plats

Knuffa ut chevan i ån nu och lägg energin på 59an! :D

NÄ, aldrig, den blir våran slit och släng bil.

Fräsch 350, rappare kam, sanderson headers... den kommer bli riktigt rolig... på utsidan, sliten, ful, och lagom vidrig... under skalet.... fräsch drivlina.

59'an behöver lite rundsmörjning, nya sparklådor, lite uppfräschning vad gäller stift, kablar, brytare...

Har redan beställt nya gummilister till fram och bakruta...

Ny matta ligger hem, den gamla rev Ann ut igår när jag var på jobbet.

Det är bra. vi kan hålla på med varsin bil nu !!

Syns imorrn på MAX.

Link to comment
Share on other sites

Jösses, ska du bli bilhandlare ?

Men va fan, Reinfelt har ju sagt att vi ska shoppa igång Sverige....

Och jag hjälper även USA på traven !!

Tull och moms på delar och frakt betalas i Sverige... direkt ner i statskassan....

Så upprop: Köp mera bilar, och delar !!

:D

Link to comment
Share on other sites

Grattis till den nya skönheten.

En Musse och en -59:a är det optimala.

En glidare med soffa. (Som att sitta hemma i soffan fast med rätt känsla).

Och en med lite bett i.

Här är min -59:a.

Fin -59 har du !!

Har du nåt tips på var man kan hitta neutral switch, ebay var soprent...

Vår garagedörr hade en nära-döden-upplevelse i förrgår...

Mörkt i garaget och jag vred om nyckeln och backen var i, tur man är van att ha foten på bromsen....

Upptäckte då att tidigare ägare roat sig med att rycka ur kontakten i switchen, och bygla med en kabel...

Ska plocka bort switchen och se om den går att fixa till... annars blir det TJI OKEJ på besiktningen sen....

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört flera som har frågat efter "neutral switch".

Själv har jag inte haft något problem med den så jag har aldrig letat.

Så svaret är nej jag vet inte vad man kan hitta någon, men jag kan hålla ögon och öron öppna.

Det bästa med gamla grejor är att det mesta går att laga, så prova det först.

Appropå starta med växel i så har jag en liten historia.

Vi åkte till Säffle med 59:an och husvagn. Väl frame så la jag i pakering och vi checkade in. När vi hade fått vår plats så startade jag bilen och jag tyckte den gick trökt så jag trampade på gasen. Då small det till och bilen gjorde en börnis och for iväg innan jag han stoppa den.

När jag lugnat ner mig så provade jag att starta på neutral och det gick.

Jag kunde konstatera att på pakering låg drive och back låg på drive.

Det visade sig att växlingskolven i lådan hade hoppat ur läge.

Jag fick lov att köpa en pressenning och en diskbalja. Sen rev jag tråget på lådan och fixade felet. Nu har jag ingen parkering och stannar alltid på neutral.

Vad har du för motor i din?

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört flera som har frågat efter "neutral switch".

Själv har jag inte haft något problem med den så jag har aldrig letat.

Så svaret är nej jag vet inte vad man kan hitta någon, men jag kan hålla ögon och öron öppna.

Det bästa med gamla grejor är att det mesta går att laga, så prova det först.

Appropå starta med växel i så har jag en liten historia.

Vi åkte till Säffle med 59:an och husvagn. Väl frame så la jag i pakering och vi checkade in. När vi hade fått vår plats så startade jag bilen och jag tyckte den gick trökt så jag trampade på gasen. Då small det till och bilen gjorde en börnis och for iväg innan jag han stoppa den.

När jag lugnat ner mig så provade jag att starta på neutral och det gick.

Jag kunde konstatera att på pakering låg drive och back låg på drive.

Det visade sig att växlingskolven i lådan hade hoppat ur läge.

Jag fick lov att köpa en pressenning och en diskbalja. Sen rev jag tråget på lådan och fixade felet. Nu har jag ingen parkering och stannar alltid på neutral.

Vad har du för motor i din?

292 sitter det i....

Link to comment
Share on other sites

Jag har en med lite rost i framkant på huven och lite i taket, annars är det skapligt bruksskick...

Tyvärr har jag inte så mycket options på min vad jag vet.

Men de sitter i 352 (och 2 port) och lådan osäker på namnet men jag tror den heter Cruise omatic (3 stegs)..

Prlan.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar färgerna på din, Lygdman.

Det är inte många Ford 59:or som har särskilt mycket utrustning.

Min är också i bruksskick. Dåligt krom och obefintliga gummilister men hyffsad lack och nyrenoverad 352:a 2v.

Min är utrustad med sevostyrning, servobroms och eltorkare.

Thats it.

Link to comment
Share on other sites

Och våran har varken eller....

Extra ingenting så att säga...

292, och 2 växlad ford-o-matic.

Ingen power seat.

Ingen power steering.

Inge power brakes....

Och inge power windows....

Men en fetstor orginal options AC..... men nån har slarvat bort ac pumpen... men det borde gå att hitta....

Link to comment
Share on other sites

ok, ja det har setat servostyrning på min men jag saknar servo kolven (tyvärr) och det sitter bromsservo men det är lite ombyggt med Nissan Micra servo klocka och det fungerar väldigt bra..

"Alla" säger (även jag ;)) att det är färg kombinationen som gör hela min bil.. önskar bara att dom kostat på underarbetet lite till innan dom lackade den för dom betalade bra för omlackningen.. och det är gjort -03 (tror jag)

Sen det som är gjort mer sen den kom inom familjen (jag böt åt mig den av min far) så sitter det 17" american racing, ny kromade kofångare, nya kofångarförlängare fram och nya dörr handtag..

Det jag skulle vilja göra här näst är elmotor till vinrutetorkarna, få tag i "ögonbrynen" ovanför framlysena (jag har bara ena :() och få tag i en servo kolv..

Men det saknas lite pengar (går ganska mycket till mustangen)

Så man får ta en del i taget när man får råd :D

Link to comment
Share on other sites

Men en fetstor orginal options AC..... men nån har slarvat bort ac pumpen... men det borde gå att hitta....

Då förstår jag varför bilen inte har någon annan utrustning.

AC var väll svindyrt så pengarna tog antagligen slut.

Det kan inte vara vanligt med AC på en 59:a.

En 292:an kan man få att låta riktigt bra.

Min 59:a kommer jag inte att renovera bara laga det som går sönder.

Alla pengar går till Mussen just nu. Och när den är klar så blir det antagligen frugans Falcon -65 som får en genomgång.

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer bara hålla Galaxien vid liv i år.

Pengarna hamnar i motorbyte, vxl-lådsbyte, ny elhärva, nya bromsar i vår gamla cheva 50...

Och sen lite däck till Mussen... och nya skivor..... och ......

Link to comment
Share on other sites

ok, ja det har setat servostyrning på min men jag saknar servo kolven (tyvärr) och det sitter bromsservo men det är lite ombyggt med Nissan Micra servo klocka och det fungerar väldigt bra..

"Alla" säger (även jag ;)) att det är färg kombinationen som gör hela min bil.. önskar bara att dom kostat på underarbetet lite till innan dom lackade den för dom betalade bra för omlackningen.. och det är gjort -03 (tror jag)

Sen det som är gjort mer sen den kom inom familjen (jag böt åt mig den av min far) så sitter det 17" american racing, ny kromade kofångare, nya kofångarförlängare fram och nya dörr handtag..

Det jag skulle vilja göra här näst är elmotor till vinrutetorkarna, få tag i "ögonbrynen" ovanför framlysena (jag har bara ena :() och få tag i en servo kolv..

Men det saknas lite pengar (går ganska mycket till mustangen)

Så man får ta en del i taget när man får råd :D

Är det dessa "ögonbryn" du menar?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 240%3A1318

e5e4_1.JPG

7d6e_1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Uffe, det känns ändå skönt att veta att det finns fler "avfällingar" än jag som köpt på sig en Cheva .... själv lyckades jag inte få tag i någon 50:a så det fick bli en 55:a istället ... får väl fungera som vinterbil, skulle jag tro :--

Mussehälsningar/ frasse

070704_vadstena%20001.jpg

Chevrolet Bel Air Sport Coupe´'55

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...