Per Berglund February 8, 2009 Report February 8, 2009 Håller på med en C4 och en C6 samtidigt och då blev det ett bra läge att knäppa av lite bilder som jämförelse.Kopplingspaket är de cylindriska bitarna.Oljepumparna är de gjutna tefatsliknande bitarna.Sista bilden självklart själva växelådskropparnaHär ser man den enorma skillnaden i roterande massa det är och inte så konstigt att C6 tar dubbelt så mycket effekt från motorn.C4 lådan ser samtidigt underdimensionerad ut och det är rätt fantastiskt att den klarar så pass mycket effekt ändå.C6an är 2 mans jobb att konka runt på och då kan en av oss ha C4 lådan i bakfickan! Citera
S Hultgren August 8, 2009 Report August 8, 2009 Du verkar ha kunskap om automatlådor. På min mustang .66:a finns två drive. D1 och D2På D2 Fungerar den klockrent. Men på D1 vill den inte lägga i tvåan utan växlar från ettan till trean...MEN vid några tillfällen när jag har provat har det funkat som det ska.Men oftast inte.Kärvande kolv i ventilhuset eller vad??Tacksam för svar/idéerStefan Citera
Janne Holm CMC1740 August 8, 2009 Report August 8, 2009 Du har koll på att det ena läget är sk vinterläge då bara 2 och treans (växel) används och det andra 1,2,3 du kanske uppfattar det som 1 och 3 fast det kanske är 2 och 3 Det är ju vrid i våra Mussar Citera
S Hultgren August 8, 2009 Report August 8, 2009 Du har koll på att det ena läget är sk vinterläge då bara 2 och treans (växel) används och det andra 1,2,3 du kanske uppfattar det som 1 och 3 fast det kanske är 2 och 3 Det är ju vrid i våra Mussar Jag har i detta fall full koll på läget stefan Citera
capri69 August 11, 2009 Report August 11, 2009 Hej!eftersom jag är novis så undrar jag följande.... jag har en motor 302 från en bronco -88 som jag skall ha i min ford capri. nu undrar jag vilken automatlåda som passar till denna mot motorn.finns det olika bult delning?skall jag leta efter en c4, c5 eller vad?c6 är för stort enligt uppgift för att få plats i bilen. Citera
Anders Lindström April 27, 2014 Report April 27, 2014 Har inte C6 NÅN fördel mot C4?PierreDen är stryktåligare å starkare men tar mer effekt . Preppat tål en C4a rätt mycket men en preppad C6a tål deff inte mindre..Sen kan man ju öppna dörren för andra alternativa lådor . Citera
Horsyhorse April 27, 2014 Report April 27, 2014 Den är stryktåligare å starkare men tar mer effekt . Preppat tål en C4a rätt mycket men en preppad C6a tål deff inte mindre..Sen kan man ju öppna dörren för andra alternativa lådor .Då blire att köra C6:n(351W) tills den kroknar o sedan se över eftermarknad/201x?//Vänta nu, nu såg jag nåt om sb-427-C6, jag klarar mig nog ett tag. //Pierre Citera
Anders Lindström April 27, 2014 Report April 27, 2014 Då blire att köra C6:n(351W) tills den kroknar o sedan se över eftermarknad/201x?//Vänta nu, nu såg jag nåt om sb-427-C6, jag klarar mig nog ett tag. //PierreDet gör du säkert Pierre Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.