poason Posted February 14, 2009 Report Posted February 14, 2009 Hej.Jag tog bilder idag och skulle lägga in här på forumet , men bilderna är för "stora" , dom får visst bara vara 500kb. Jag har ingen aning hur man ändrar storleken på dom !! Är det någon som har ett tips? Quote
Per Berglund Posted February 14, 2009 Report Posted February 14, 2009 Ladda hem Irfan View som är ett av de smidigaste redigeringsprogram jag använt för bilder.http://www.irfanview.com/Gratis och tar väldigt lite plats och energi från datorn.Trots det finns det mycket smarta saker man kan göra med bilder.När du öppnar en bild med detta program så trycker du bara på tangenterna Ctrl + RI dialogen som då kommer upp väljer du bara en storlek på bildensom är lämpligTex 800 x 600 pixlarSen sparar du bara bilden.Glöm inte att om du inte vill förstöra orginalfilen så ska du välja"Spara som" istället så blir det en ny kopia Quote
poason Posted February 14, 2009 Author Report Posted February 14, 2009 Det funkade kanon tack så mycket för hjälpen/Pelle i Umeå Quote
Svedis Posted February 15, 2009 Report Posted February 15, 2009 Kanaske en genväg: Om du har dom på datorn i hyfsat låg upplösning, så skicka dom från utforskaren till dig själv. Då får du en fråga om dom får göras mindre. Sedan sparar jag dom ( med nytt namn) och använder dom för direkt inlägg i forumet. Tar bara 10 sek / bild. Quote
Roger Gustafsson Posted February 15, 2009 Report Posted February 15, 2009 Jag använder mig av Pixresizer. Kanonlätt prg att använda Quote
Tjappo 2304 Posted February 15, 2009 Report Posted February 15, 2009 Om du inte vill ladda hem ett nytt program så kan du ändra bilden genom att öppna den i Paint, där kan du enkelt ändra storleken på bilden, jag har själv gjort det idag.Lycka till Quote
MrTurbo_1645 Posted February 15, 2009 Report Posted February 15, 2009 http://www.irfanview.com/ är grymt bra. Använder oftast det programmet även till bilderna på min sida. Lätt att använda och utan onödigt lull-lull, dessutom GRATIS! Quote
Recommended Posts