Olsson026 CMC 2270 February 19, 2009 Report February 19, 2009 Hej.Tänkte lägga ut bilder på den pågående renoveringen.har nu ägt bilen i 1 år (tiden går fort) och det finns en hel del att göra,typ ROST.efter isärtagningen så såg det ut så har under mattan.Vä och Hö golv ser inte så pigga ut.mer bilder kommer Citera
Lygdman cmc813 February 19, 2009 Report February 19, 2009 Kul med fler som börjat visa sina projekt, Jag har gjort en liknande operation på min Mustang och vill bara önska dig lycka till.Det tar mer tid än man trott, men det är bara att kämpa på.Och se till att hålla oss andra uppdaterade Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 19, 2009 Report February 19, 2009 Hej.Kör hårt, vart enda fix är värt vart enda öre islutet, just din modell är enda stor investering att göra i ordning. Jag ser också att det finns kunskap att göra rätt,lycka till. Citera
Olsson026 CMC 2270 February 20, 2009 Author Report February 20, 2009 Hej.Tack för uppmuntringen,det kan behövas i bland.Som ni ser så satt det en bur i bilen samt en förstärkningunder bilen,så den har nog fått gott lite hårt förmodar jag.tog bort dom grejorna, så rondelen fick slita hårt.nog tar det längre tid än man tror allt,3tim i garaget går fortdet finns mer bilder på datorn så mer bilder kommer om ni villse mer Citera
JanneJ February 20, 2009 Report February 20, 2009 Häftig bil! Lite racinghistoria också, kul utgångsobjekt.Den har samma färg under mattorna som min bil.Lycka till och visa gärna fler bilder. Citera
Lente cmc 2346 February 20, 2009 Report February 20, 2009 Kul att se att fler renoverar sin mustang. Ganska mycket jobb med all rost. Rostskyddet är ju obefintligt.Men är vi flera ökar meklusten och en dag står den där , färdigoch lika fin (eller finare) än originalet. Lycka till och jobba på och som sagt håll oss uppdaterade. Citera
Olsson026 CMC 2270 February 28, 2009 Author Report February 28, 2009 Hej.Här kommer det lite nya bilder.Nu är även baljan på vä sida utbytt mot enplåt med "rätt färg" har även slipat rent mot bakre delen av kupen.Som ni ser har jag byggt en vagga,orkade inte ligga på rygg ochslipa.Fungerar kanooon.Tog lite tid,men det var det värt Citera
FastMagnus February 28, 2009 Report February 28, 2009 Jag tyckte den delen var roligaste under renoveringen när man började svetsa ihop bilen igen, Det blir kanon bra det du gör!!!!!! när hoppas du komma ut på väg igen? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 28, 2009 Report February 28, 2009 Fyller på med hejarop, kul att se att det finns entusiasterkvar, vad jag ser så är även denna man plåt och svetskunnig för eget bruk. Citera
Olsson026 CMC 2270 March 1, 2009 Author Report March 1, 2009 Hej.När bilen bilen klar,ja du,om humöret är på toppplånboken full med "dollar" så lär det nog ta 1 1/2-2 år tror jag.Bruka bli tok sugen när det blirsommar att åka med bilen,eller som min dottersa SKROTHÖGEN Citera
Olsson026 CMC 2270 January 11, 2010 Author Report January 11, 2010 Hej.Nu var det länge sedan jag uppdateradeden här tråden,så här kommer det litebilder på det som är utfört under vår och sommaren.Bakdelen hadde sett sina bästa dagar,så i väntan på nya delar så fick motorrumet sig en avduvning.Nu plåt vid batterihyllan samt fixat överdelen på skärm fästet på båda sidorna.Renslipning hjulhus fram. Citera
Lente cmc 2346 January 11, 2010 Report January 11, 2010 Vad trevligt En till som har hållt på länge. Man känner igen sig på bilderna.Man hittar mer och mer rost. Men ge inte upp. Släck inte svetsen. Det kommerroligare dagar så småning om. Håll oss uppdaterade. Det är alldeles för få projekt på gång här i forumet. Här är i alla fall en. Citera
bj0rne January 12, 2010 Report January 12, 2010 Jag har gjort motsvarande jobb på min förra Mustang (65-HT) och vet hur mycket funderande och mätande det är innan man vågar kapa och kan börja svetsa dit nya bitar. Men efter det får man en energikick när saker o ting börjar likna en bil igen Sen följer trevliga perioder med "tokmekande" (gjorde för mig iallafall )/Björn Citera
Olsson026 CMC 2270 January 12, 2010 Author Report January 12, 2010 Hej.Här kommer lite bilder på när jag böt bakdelen.Tyckte det var litestruligt att byta den,då bakdelen består av flera lösa delar somskulle paras ihop,inte så kul.Fick sätta ihop allt med tänger och plåtskruvför att se att allt såg bra ut.Inte helt lätt att passa in allt med skärmförlängarna och plåten under stötfångaren(KO-fångaren) Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 12, 2010 Report January 12, 2010 Hej.Fint som f-n, snyggt arbete igen. Citera
Lygdman cmc813 January 13, 2010 Report January 13, 2010 Kan bara hålla med dom andra, ditt jobb ser jätte bra ut och det är kul med någon som uppdaterar Citera
Olsson026 CMC 2270 January 13, 2010 Author Report January 13, 2010 Det är bara att tacka.det är alltid kul att hör att det ser bra ut .Kom precis hem från garagethåller på att byta cowl vent,den undre.Det var till attbygga en egen,tyckte att 465 dollar+frakt för en övre ochundre cowl vent var lite dyrt.Kommer snart med bilderpå det också.Tack igen. Citera
Olsson026 CMC 2270 January 24, 2010 Author Report January 24, 2010 Hej.Här kommer lite bilder och info.så här såg det ut när jaghadde tagit bort glasfibret som låg över plåten icowl vent. ingen trevlig syn.men allt går att fixamed lite tid och tålamod.Fick även laga lite i a-stolparna påbåda sidorna.Nu är överdelen på cowl vent på blästring,så vi får se hur den ser ut när den kommer tillbaka. Citera
Olsson026 CMC 2270 February 16, 2010 Author Report February 16, 2010 Tack för det Det går ju åt lite tid att funder och att mäta innan man kan sätta kapen i bilenså att det inte blir en massa tok när man håller på.Man har ju stött på en och annan dålig USA lagningunder renoveringen,glasfiber och spackel tycker dom om. Citera
Olsson026 CMC 2270 March 8, 2010 Author Report March 8, 2010 Hej.Nu är det dax för lite uppdatering igen.Fick laga lite på plåten över cowl-ventefter blästring,vilken skräll nu är det målat och klart,bara att passa in överdelenoch börja punkta.Nu sitter även plåtarna understolarna på platts Citera
Olsson026 CMC 2270 May 9, 2010 Author Report May 9, 2010 Hej,Nu var det ett tag sedan det blev uppdaterat på denhär tråden.Helt otroligt vilken tid allt tar.NU är jag till 90%klar med all rost på karossen,ni anar inte hur skönt det är.Har även fått en best. från staterna :thumbup:Min dotterhar även utfört lite garage dekoration,kommer bilder på deti veckan Citera
b-ckis cmc2368 May 9, 2010 Report May 9, 2010 vilket jobb du gjort! nu kommer det roliga.. lycka till!!! Citera
Olsson026 CMC 2270 May 10, 2010 Author Report May 10, 2010 TACK.Ja det blir nog roligare nu när man får målaoch sätta dit lite delar istället för att bara demontera saker och att laga rost.Lite bilder på garage dekorationen,blev inte så tokigt tycker jag Citera
Recommended Posts