Jump to content

Mustang fastback-70 cmc2270


Olsson026 CMC 2270

Recommended Posts

Mycket vackert!

Sen hur man monterar är nog lite situationsanpassat. Jag monterade ihop motor å låda innan i lyft men jag var bestämd att göra tvärt om medans jag väntade på lådan... Så länge motorlyften orkar vikten och når in tillräckligt så är det enklast att montera hela härligheten ( 428 är helt klart mums!) ihopsatt.

Din bil kommer att bli grymt läcker :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ser mycket bra fin och rak, bra jobbat.

428 är manligt....

Ang. lägga in motor, sätt ihop motor låda plus så många andra grejer till så att du får ner motorn med grjerna.

Som sagt mer du får ner på en gång desto lättare blir resten

//Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej och tack för alla glada tillrop. Ska ta en funderare hur jag ska göra med monteringen av motor och låda vem vet det kanske blir skohorn och vaselin :D återkommer med hur det gick. För övrigt så ska det bli kul som f.....n att montera alla nya och renoverade delar,allt slit börjar äntligen att ge utdelning.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hej. Nu sitter motor och låda i bilen gick ganska bra att montera lådan först och motorn se, men när headerserna skulle på plats så blev det LITE trångt så att säga fick montera bort styrsnäckan och hjälpstyrarmen men nu sitter även dom där dom ska, inte stor marginal till fjädertornen. Kunde inte hålla mig så det fick även bli lite fix på bakdelen också.

post-3239-144839339392_thumb.jpg

post-3239-144839339413_thumb.jpg

post-3239-144839339435_thumb.jpg

post-3239-144839339532_thumb.jpg

post-3239-144839339551_thumb.jpg

post-3239-144839339573_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej. Nu sitter motor och låda i bilen gick ganska bra att montera lådan först och motorn se, men när headerserna skulle på plats så blev det LITE trångt så att säga fick montera bort styrsnäckan och hjälpstyrarmen men nu sitter även dom där dom ska, inte stor marginal till fjädertornen. Kunde inte hålla mig så det fick även bli lite fix på bakdelen också.

428 CJ/SCJ eller..............?

Link to comment
Share on other sites

Hej Olsson!

Vilka fantastiskt fina bilder du lade upp! Just så ska det se ut! Jag kan tyvärr inte

visa samma fina bilder av mitt underrede, men då kör jag ju min bil sen 14 år tillbaka.

Men jag tvättar ju underredet varje säsong. Och då blir den nästan lika fin som din.

Lycka till med fortsättningen! Det är kul att följa denna tråd.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej. Monteringen fortsätter,har nu även fixat kylaren ren och fin samt monterat lite saker i motorrumet.Nedre delen på brädan har blivit målad i black charcoal. En ljudisolering har även hittat till torpedväggen även förstärkningarna till stöt dämpar tornen sitter där. Bilen har nu även bromsar(Hoppas jag):P

post-3239-144839344037_thumb.jpg

post-3239-144839344077_thumb.jpg

post-3239-144839344143_thumb.jpg

post-3239-144839344155_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...