Gullik March 3, 2009 Report March 3, 2009 Att byta ut sitt standard luftfilter mot ett nytt cold air för bättre/kallare luftflöde är nog det vanligaste sättet att öka effekten. Hur är er erfarenhet av att även sätta in en ny Throttle body med ökad flödesvolym, ex BBK som har ett till den nya mustangen? http://www.bbkperformance.com/products/ ... -body.htmlTillför kombinationen cold air filter och större Throttle body något eller gräver det bara djupare i plånboken? Citera
ErikC March 4, 2009 Report March 4, 2009 Att byta ut sitt standard luftfilter mot ett nytt cold air för bättre/kallare luftflöde är nog det vanligaste sättet att öka effekten. Hur är er erfarenhet av att även sätta in en ny Throttle body med ökad flödesvolym, ex BBK som har ett till den nya mustangen? http://www.bbkperformance.com/products/ ... -body.htmlTillför kombinationen cold air filter och större Throttle body något eller gräver det bara djupare i plånboken? Skillnad blir det heltklart då du tillför mer luft, men utan en mappning (typ Xcal, Diablo eller likn) så gör det dock inte mycket nytta.Tune först, gärna i samband med CAI och sen andra eventuella uppgraderingar. Personligen så skulle jag rekommendera följande i skriven ordning, sen vad man köper samtidigt har väl med ekonomin att göra!Xcal (med en custom tune)CAI (Steeda, K&N eller JLT)Catback (Bassani, Ford Racing)Headers (antingen shorty med org. midpipe, eller LT med nya midpipe)Sen kan man gå hur långt som helst med kompressor och dylikt!Mvh Erik Citera
Claes CMC 1489 March 4, 2009 Report March 4, 2009 Jag har personligen ingen erfarenhet av TB, men har läst en del på USA forumen och den har ingen eller marginell betydelse.Har också läst ett test där dom bromsbänkade en musse med och utan TB, resutatet var + 3-4hk, vilket blir väldigt dyra hk.Satsa på cai + tune, vilket ger oslagbart mest för pengarna. Citera
streetsaleen March 4, 2009 Report March 4, 2009 Jag har personligen ingen erfarenhet av TB, men har läst en del på USA forumen och den har ingen eller marginell betydelse.Har också läst ett test där dom bromsbänkade en musse med och utan TB, resutatet var + 3-4hk, vilket blir väldigt dyra hk.Satsa på cai + tune, vilket ger oslagbart mest för pengarna.Men det måste väl bli en väldig skillnad på responsen när du gasar? Citera
grufman March 4, 2009 Report March 4, 2009 Jag har personligen ingen erfarenhet av TB, men har läst en del på USA forumen och den har ingen eller marginell betydelse.Har också läst ett test där dom bromsbänkade en musse med och utan TB, resutatet var + 3-4hk, vilket blir väldigt dyra hk.Satsa på cai + tune, vilket ger oslagbart mest för pengarna.Men det måste väl bli en väldig skillnad på responsen när du gasar?[/quote:13i7pe97]ungefär som ett trimgashandtag på moppen? bättre respons? ;-) Citera
streetsaleen March 4, 2009 Report March 4, 2009 ja att bilen svarar bättre när du trycker på gasen. Citera
uffeg March 4, 2009 Report March 4, 2009 Jag har personligen ingen erfarenhet av TB, men har läst en del på USA forumen och den har ingen eller marginell betydelse.Har också läst ett test där dom bromsbänkade en musse med och utan TB, resutatet var + 3-4hk, vilket blir väldigt dyra hk.Satsa på cai + tune, vilket ger oslagbart mest för pengarna.Men det måste väl bli en väldig skillnad på responsen när du gasar?ungefär som ett trimgashandtag på moppen? bättre respons? ;-)[/quote:2ba1l9p5]Var fanimej det roligaste inlägget på hela forumet !!Jag tror att det är "önskehästar" det mesta man läser om faktiskt.Man byter slutrör, det låter lite mer, dit med ett öppet filter, samt en råare tune, som gör att bilen växlar lite hårdare, och VIPS, tror man att man har 60 hästar till.Nä det ger kanske 15-20 hästar med öppet filter, slutrör, annan tune, med lite vilja. Men det är min högst personliga åsikt.Ska man ha fler RIKTIGA hästar ja då kostar det lite mer pengar och då är det andra komponenter vi pratar om.... Citera
uffeg March 4, 2009 Report March 4, 2009 Och DÅ ska man ha gott om pengar och helst IIIIIINTE ha automatlåda !! Citera
AJ March 4, 2009 Report March 4, 2009 Och DÅ ska man ha gott om pengar och helst IIIIIINTE ha automatlåda !!Jo, man SKA ha automatlåda och ännu mer pengar ! Citera
uffeg March 4, 2009 Report March 4, 2009 Och DÅ ska man ha gott om pengar och helst IIIIIINTE ha automatlåda !!Jo, man SKA ha automatlåda och ännu mer pengar !Har fortfarande inte lyckats få fram vad det kostar att förstärka en orginal automat från en 05'a så den pallar lite fler kusar.......Men det kommer väl.... Citera
*Micke* March 7, 2009 Report March 7, 2009 Varför inte ett sånt här http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2005-200 ... 0223330698//Micke. Citera
streetsaleen March 8, 2009 Report March 8, 2009 jag läste en artikel i MM&FF Tidning (muscle mustangs & Fast Fords) om en BBK Throttle Body på en Shelby gt500 dom bytte ut orginalet (55mm) mot en vassare modell (65mm) det skulle tydligen göra 16 RWHP. tyvärr så kan jag inte hitta nån direkt länk, men ni som har läst tidningen kan kolla det. Citera
*Micke* March 8, 2009 Report March 8, 2009 Jag trodde att Gt500 har 65mm org.http://www.rpmoutlet.com/05gtbbk.htm//Micke. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.