Jump to content

Recommended Posts

Vad går egentligen gränsen för en C4? Självklart inte original utan "preppad" (som det så populärt heter). Det handlar väl mer om Nm än hkr gällande en lådas hållbarhet...

Om du vill så kan jag ta reda på detta. Vet en kille som har bromsat sin motor vet att han fick ut 600. Men han lägger till 250 hästars lustgas på detta med. Han kör med en race preppad C4a. Om det är intressant att veta. annars kan du ringa till alaxandra enginering. Och fråga. Han bygger om lådor. Föresten så finns det en uppsjö med folk som bygger om lådor. Du kan kolla Eat ligger ett stenkast från dig. Växsjö alltså.

Berra

Det är bara en renoverings sats med ett bättre namn.

För lite info egentligen.

Materialet dom uppger på lamellerna "High-quality clutches" är endast för att stå emot högre värme.

Dom tar inte mer kraft utan är endast tåligare i växlingsögonblicket.

Eftersom de inte uppger något specifikt så ersätter det endast orginal.

Isåfall runt 350Hk

Vill man ha längre drifts tid på C4 så är det HARDPARTS som gäller.

Minst 5-6 lameller på 1-2 växel med colene stålplattor

5 lameller på direkt växeln.

Olje mods på trumma och låda

Förstärkta band och ringar.

Närmare 500hk måste svetsen fram och svetsa upp trumma och planet växel måste byggas om för rull lager etc,etc

Listan kan göra hur lång som helst men vet man vilken nivå det ska hålla för är det enklare.

C4an är en klen låda men när det lirar den roligaste

I den satsen du fått så är det säkert med röda ALTO lameller.

Hur många är det?

Är dom släta eller räfflade?

De är röda men kommer inte ihåg antalet eller om de var räfflade. Har tyvärr inte grejerna hemma utan de ligger hos killen som skall hjälpa mig att bygga ihop det hela. Lamellerna kommer bytas mot andra som tål mer i vart fall vi har redan vart inne på det.

Men vid en relativt original renovering så skall det ändå hålla för ca 350hk i vart fall. Då man har en utgångspunkt, sedan finns det uppenbarligen en långa rad med modifieringar att göra för att fixa mer. :)

Tack för svaret Per!

Röda ALTO är vanligt för gata.

Är dom räfflade så är dom endast värmetåligare

Släta ger mer friktion

För bästa resultat ska de monteras med Coolene plattor som i sin tur tål mer värme.

De vanliga plattorna kommer blåneras

Håller och håller.

Man kan aldrig säga en exakt siffra egentligen utan det är många andra faktorer som spelar in

Turbinen är nästa svaghet

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...