MrTurbo_1645 March 4, 2009 Report March 4, 2009 Vad går egentligen gränsen för en C4? Självklart inte original utan "preppad" (som det så populärt heter). Det handlar väl mer om Nm än hkr gällande en lådas hållbarhet... Citera
CMC 1061 Berra March 5, 2009 Report March 5, 2009 Om du vill så kan jag ta reda på detta. Vet en kille som har bromsat sin motor vet att han fick ut 600. Men han lägger till 250 hästars lustgas på detta med. Han kör med en race preppad C4a. Om det är intressant att veta. annars kan du ringa till alaxandra enginering. Och fråga. Han bygger om lådor. Föresten så finns det en uppsjö med folk som bygger om lådor. Du kan kolla Eat ligger ett stenkast från dig. Växsjö alltså.Berra Citera
MrTurbo_1645 March 5, 2009 Author Report March 5, 2009 Så långt kastar jag inte. Skall meka ihop min C4 nu men klurar på vad den kan klara av med lite TCI innehåll. Vill inte köra sönder en till på en gång... Citera
MrTurbo_1645 March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 Inget istoppat ännu men det sker vilken dag som helstDetta kitt är det jag handlat från summit för länge sedan men inte fått tummen ur förrän nu,http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku Citera
Per Berglund March 7, 2009 Report March 7, 2009 Det är bara en renoverings sats med ett bättre namn.För lite info egentligen.Materialet dom uppger på lamellerna "High-quality clutches" är endast för att stå emot högre värme.Dom tar inte mer kraft utan är endast tåligare i växlingsögonblicket.Eftersom de inte uppger något specifikt så ersätter det endast orginal.Isåfall runt 350HkVill man ha längre drifts tid på C4 så är det HARDPARTS som gäller.Minst 5-6 lameller på 1-2 växel med colene stålplattor5 lameller på direkt växeln.Olje mods på trumma och lådaFörstärkta band och ringar.Närmare 500hk måste svetsen fram och svetsa upp trumma och planet växel måste byggas om för rull lager etc,etcListan kan göra hur lång som helst men vet man vilken nivå det ska hålla för är det enklare.C4an är en klen låda men när det lirar den roligasteI den satsen du fått så är det säkert med röda ALTO lameller.Hur många är det?Är dom släta eller räfflade? Citera
MrTurbo_1645 March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 De är röda men kommer inte ihåg antalet eller om de var räfflade. Har tyvärr inte grejerna hemma utan de ligger hos killen som skall hjälpa mig att bygga ihop det hela. Lamellerna kommer bytas mot andra som tål mer i vart fall vi har redan vart inne på det. Men vid en relativt original renovering så skall det ändå hålla för ca 350hk i vart fall. Då man har en utgångspunkt, sedan finns det uppenbarligen en långa rad med modifieringar att göra för att fixa mer. Tack för svaret Per! Citera
Per Berglund March 7, 2009 Report March 7, 2009 Röda ALTO är vanligt för gata.Är dom räfflade så är dom endast värmetåligareSläta ger mer friktionFör bästa resultat ska de monteras med Coolene plattor som i sin tur tål mer värme.De vanliga plattorna kommer blånerasHåller och håller.Man kan aldrig säga en exakt siffra egentligen utan det är många andra faktorer som spelar in Turbinen är nästa svaghet Citera
MrTurbo_1645 March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 Fann en bild på mina! Tar ju kort på allt. Men som sagt, de byts troligen mot något rekoderligare, får se vad min "byggherre" kommer fram till. Citera
MrTurbo_1645 August 24, 2018 Author Report August 24, 2018 Yooo! Nästan 10 år senare är jag fortfarande inte (så mycket) klokare. @Per Berglund Bygger du växellådor ännu? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.