Jump to content

Bilder: Torq's senaste kundbilar!


ErikC

Recommended Posts

Då våran egna lokal är just nu under ombyggnad, samt att vi är Steeda's officiella "Tuner's" för deras bilar så har vi fått köra lite i deras lokaler senaste veckan.

Förhoppningen är att vår egna byggnad kommer vara färdigbyggd och klar till 1:a april, vi har hittat en riktigt bra lokal där det finns stora möjligheter att växa i under dom kommande åren. Mera bilder och info på den kommer senare när Dyno och annat kul börjar ramla in! Och långt innan dess hoppas vi kunna lansera nya hemsidan/webshop också, men det återstår lite jobb innan vi vill gå "live" med den.

Nu till bilderna!

Först på agendan idag var att montera dom nya fälgarna på en kunds splittnya 2009 Ford Flex. Customtillverkade, 3 delade splitfälgar från Boze wheels blev det. 22"x9" med Pirelli Scorpion däck. Dom beställdes med exakt rätt mått och bilen kunde helt enkelt inte blivit bättre. För Er som inte känner till bilen så är det en ny 7-sitsig "minivan", med Fords helt nya designspråk och interiör. Det går inte att jämföra med tidgare Ford modeller!

Här är en "före bild" på bilen i fråga:

flex1.jpg

En bild på tillhörande fälgar, sjuuukt bra finish på dessa! Men dom kostar därefter!

flex2.jpg

Och här har ni bilen med fälgarna monterade! Dom satt sjukt bra på den här bilen!

flex3.jpg

Lite "rolling shots" i lokala ghettot

flex7.jpg

Närbild:

flex6.jpg

Här är ett par bonusbilder på interiören, riktigt trevlig måste jag säga. Sitter nu en 3.5L V6:a i denna och AWD, men nästa år kommer denna med nya Ecotec V6:an med dubbelturbo. 350hk!

flex4.jpg

flex5.jpg

Kunden var hur nöjd som helst, ägaren till bilen är Mark Wilkins, huvudförare i bil nr 7 som körde i Rolex 24h på Sebring. Han kör hela serien och teamet ligger 3 i serien änsålänge! Han har nu även beställt likn. fälgar till sin Ford GT, som även den ska få en liten översyn av oss på Torq. Ny och större kompressor, avgass., Öhlins, fälgar och däck. Men den kommer inte förrän våra lokaler är helt klara.

En bild på den lyckliga ägaren och hans "Floridabil"

IMG_3416.jpg

Näst på listan för dagen var mappning av Steedas Mustang QS6, det är en kompressormatad V6:a, banrejsingchassi, Stoptechbromsar, Ford 8" med posi och uppgraderad exteriör och interiör. Bilen lät som en Supra! 274HP och 420NM på bakhjulen. Typ lika mycket som en standard GT men denna är inte intercoolad och har orginal bottendel. Men den går som fan på bana!

V61.jpg

V62.jpg

V63.jpg

V64.jpg

V65.jpg

Nästa bil var aningens roligare, en Saleen S281 SC. En "äkta" Saleen med deras egna kompressorkit, fullt chassi och exteriör/interiör. 462hp på bakhjulen blev det och är riktigt bra med det kittet. Den lät riktigt gött också, LT headers, inga kattar och Saleens egna avgass. med cut-outs.

saleen3.jpg

saleen2.jpg

saleen1.jpg

Båda tillsammans utanför verkstaden

saleen4.jpg

Följande två bilar ska fixas lite med, samt mappas imorgon då båda ska ut och tävla i helgen. Vi hopppas på närmare 630RWHP på 06:an (5.0L stroker med Whipple 2.3L, LT headers utan kattar), och runt 400RWHP på 02:an (N/A 306:a byggd efter regelboken). Både dessa bilar (och förare) leder deras klass, och har flera vinster/varvrekord bakom dom. Sjukt porriga byggen dessa två!

gt5.jpg

gt6.jpg

gt7.jpg

gt8.jpg

gt4.jpg

gt1.jpg

gt2.jpg

gt3.jpg

Hoppas ni gillar bilderna! På lördag så ska vi åka till Bradenton Motorsports Park, ett sjukt stort NHRA event där Nitto håller sin årliga Spring Break Shootout! Bilder kommer förmodligen tas i mängder, så dom kommer givetvis läggas upp här sen.

Mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var verkligen rolig läsning... Fan va shyssta bilder... :D

Sen måste man ju fundera i det fullkompligt orättvisa i att jag sitter här i regn och rusk och slavar med mitt gamla sura jobb, varför är inte jag också på andra sidan Atlanten och jobbar med nåt som är kul !?!?

AVUNDSSJUK !!!

:(

Link to comment
Share on other sites

Sen måste man ju fundera i det fullkompligt orättvisa i att jag sitter här i regn och rusk och slavar med mitt gamla sura jobb, varför är inte jag också på andra sidan Atlanten och jobbar med nåt som är kul !?!?

AVUNDSSJUK !!!

:(

Ja, håller med. Avundsjukan växer sig allt starkare, får nog åka till bolaget å inhandla en trettisjuåfemmare å dränka sorgerna. Å jag har ju läst en del Erik "reportage" på zatzy(fast då heter han svtcobra) så jag vet att vissa lyckas ha kul OFTA :) Läsvärda trådar med många fina bilder, så det kan jag bara rekommendera !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...