Jump to content

Recommended Posts

:D Jag behöver få ut min fälg ett par mm. pga. för stor backspace. Vilket typ av spacer ska man ha. Tycker det verkar lite skumt med de billiga universal som säljs för nån hundring. Dels borde det vara svårt att centrera dom och sedan ser de ömtåliga ut då de har så mycket hål för att passa alla bultmönster. Ska man försöka få tillverkat exakta istället?

Mvh. Mats

CMC 2089

Smakar det så kostar det tyvärr.

Självklart är spacer med rätt storlek på centrumhålet samt bulthålen att föredra men universal funkar om man tar sig i kragen när man monterar hjulen och centrerar med hjälp av koningen på muttrarna (eller bultar om man nu har det).

:D Tack! Det låter vettigt. Tänkte nog beställa från manton.se men de gör 6mm och uppåt och jag tror jag borde klara mig med 3 mm. Hur många gängvarv eller mm. behöver han ha kvar på pinnbultarna för att vara säker. Har provat söka på nätet men hört allt mellan 3 gängvarv till pinnbultens diameter ( alltså ca. 12-13 för oss) Vad anser ni?

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089

:D Jag behöver få ut min fälg ett par mm. pga. för stor backspace. Vilket typ av spacer ska man ha. Tycker det verkar lite skumt med de billiga universal som säljs för nån hundring. Dels borde det vara svårt att centrera dom och sedan ser de ömtåliga ut då de har så mycket hål för att passa alla bultmönster. Ska man försöka få tillverkat exakta istället?

Mvh. Mats

CMC 2089

Hej såg det här på blocket kanske kan vara nått

http://www.blocket.se/vi/20264833.htm?ca=14_s

Tack igen!! Jag kontaktade manton.se som tillverkar på beställning och jag tyckte det lät bra. Då får man ju styrning av spacer'n och borrat till rätt bultmönster. De kunde göra dem från 5mm och uppåt och det kostar 600 för 2 st. Har då ca. 12 mm gänga kvar på pinnbultarna. Gängorna ser fina ut. Räcker det? :D

Mvh. Mats Nilsson

CMC 2089