Jump to content

Ska köpa Mustang i morgon 4/4 *vart ett köp =)*


Draken

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ren reflektion bilar som bara är inreggade ;) och inte besiktade blir väl ändå automatiskt föremål för misstanke att nuvarande ägaren inte vill ha med bilens framtid att göra ;) så du behöver säkerligen en van musse ägare vid en affär. Kanske har fel men var försiktig då du vill ha en bil som är ganska så färdig ;)

Link to comment
Share on other sites

Den bilen känner jag igen från igår när jag roade mig lite bland annonserna på blocket. Sa han varför rutorna inte gick att fälla ner? Säkert vevmekanismen som har pajat i värsta fall men konstigt att båda inte funkar.

"Lite rost" säger många och kan betyda ganska mycket. Bättre att syna bilen i verklighet. På bild verkar den se för bra ut för 99 000 men är inte besiktigad. Är du sugen på bilen, kolla på bilen efter den har blivit besiktigad samt ta reda på så mycket du kan om bilen för annonsen har för lite info. Jag hade gärna kollat upp bilen om jag bodde närmare Lindesberg.

Link to comment
Share on other sites

Rutorna på min funkade inte heller, men det var en enkel sak att fixa, bytte de trasiga plastrullarna och smörjde upp dem bara. Känns inte som det är något större att hänga upp sig på.

Det där med importbilarna inte är besiktade har ju en mycket logisk förklaring. De köper hem dem billigt och vill sedan kränga iväg dem snabbt och enkelt för att göra snabba pengar och slippa lägga tid.

Det finns INGEN annan anledning till att de tar hem bilar å direkt säljer dem än att TJÄNA PENGAR. Ju snabbare desto bättre. Skall det besiktigas och donas måste de ju höja priset och då är bilen inte längre nere i "lågpris-ligan"...

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också byta ut en plasthjul på ena sidans bakruta + en av dörrarnas ruta och smörja upp grejerna. En baggis att fixa det och plasthjulen kostar inte mycket.

Nu har du lite mer kött på benen ang obes importbilar, Draken. ;)

Link to comment
Share on other sites

Rutorna på min funkade inte heller, men det var en enkel sak att fixa, bytte de trasiga plastrullarna och smörjde upp dem bara. Känns inte som det är något större att hänga upp sig på.

Det där med importbilarna inte är besiktade har ju en mycket logisk förklaring. De köper hem dem billigt och vill sedan kränga iväg dem snabbt och enkelt för att göra snabba pengar och slippa lägga tid.

Det finns INGEN annan anledning till att de tar hem bilar å direkt säljer dem än att TJÄNA PENGAR. Ju snabbare desto bättre. Skall det besiktigas och donas måste de ju höja priset och då är bilen inte längre nere i "lågpris-ligan"...

Nu har du nog missuppfattat "Draken" Han vill ha en bil att kunna köra med direkt utan behöva "donas" med så det är därför jag avråder ett köp av ett obesiktat fordon. sedan en personlig åsikt en 67 HT för 100.000kr tycker jag nog ska vara av det skicket att klara en besiktning samt vara i stort sett rostfri ;)

Link to comment
Share on other sites

Rutorna på min funkade inte heller, men det var en enkel sak att fixa, bytte de trasiga plastrullarna och smörjde upp dem bara. Känns inte som det är något större att hänga upp sig på.

Det där med importbilarna inte är besiktade har ju en mycket logisk förklaring. De köper hem dem billigt och vill sedan kränga iväg dem snabbt och enkelt för att göra snabba pengar och slippa lägga tid.

Det finns INGEN annan anledning till att de tar hem bilar å direkt säljer dem än att TJÄNA PENGAR. Ju snabbare desto bättre. Skall det besiktigas och donas måste de ju höja priset och då är bilen inte längre nere i "lågpris-ligan"...

Nu har du nog missuppfattat "Draken" Han vill ha en bil att kunna köra med direkt utan behöva "donas" med så det är därför jag avråder ett köp av ett obesiktat fordon. sedan en personlig åsikt en 67 HT för 100.000kr tycker jag nog ska vara av det skicket att klara en besiktning samt vara i stort sett rostfri ;)[/quote:2gogbrwd]

Aha, ni menade så. Jo det är sant skall man ha en nyckelfärdig bil är sådana där nyimporterade inge bra. Blir alltid lite pyssel. (I know)

Bättre att lägga några tusingar till på den där bilen som de lagt tid å besiktiga på. :oops:

Är personligen dock tveksam till att en 100k bil är såpass felfri, men kan ju bero på att man är lite kräsen med. :) Det där med rost är för mig MYCKET avskräckande, helst nu när jag inte har ett garage med svets i längre.

8)

Link to comment
Share on other sites

Den bilen känner jag igen från igår när jag roade mig lite bland annonserna på blocket. Sa han varför rutorna inte gick att fälla ner? Säkert vevmekanismen som har pajat i värsta fall men konstigt att båda inte funkar.

"Lite rost" säger många och kan betyda ganska mycket. Bättre att syna bilen i verklighet. På bild verkar den se för bra ut för 99 000 men är inte besiktigad. Är du sugen på bilen, kolla på bilen efter den har blivit besiktigad samt ta reda på så mycket du kan om bilen för annonsen har för lite info. Jag hade gärna kollat upp bilen om jag bodde närmare Lindesberg.

Han trodde att dom hade hoppat ur skenorna!

Han sa att endast dörrarna hede rostbubbla i framkant!?

Han kunde även tänka sig att besikta bilen!

Link to comment
Share on other sites

Han trodde att dom hade hoppat ur skenorna!

Han sa att endast dörrarna hede rostbubbla i framkant!?

Han kunde även tänka sig att besikta bilen!

De hoppar inte bara ur utan det händer när nämnda rullar pajjar, som sagt, inget att haka upp sig på alls. De rutorna kan gott vara uppe. :)

Mycket vanligt ställe för rost på 60-tals mustanger, så det är väl ingen större sak att hänga upp sig på heller kanske. Få bilar som ej är renoverade saknar den. Tas det i tid fixar en vanlig plåtverkstad eller händig hemmamekare det utan problem.

Kan han fixa bilen bes och klar att köra så låt honom göra det om det inte blir allt för stor extra kostnad. Klart värt några tusingar! Bilen ser ju nice ut på bild men kolla den irl innan köpet bestäms.

(säger jag som köpte bil via e-bay) :--

Link to comment
Share on other sites

Bilen ska in på besiktning på torsdag så det ska bli intressant =)

Hittade lite fler bilder på bilen!

Då får vi hoppas på att den går genom med blankt papper. :D

Har du nån länk till bilderna på bilen eller kan du lägga upp dem här?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vill du ha kunnig hjälp med omklädning så kan du kontackta

mig, håller på med detta mest hela tiden, jag gör det till rätt

pris du håller med materialet. ;)

Massor av referenser finns för den som är intresserad av

hjälp, du lämnar och hämtar efter två dagar. ;)

Lite fult att göra reklam här :oops: , men om hjälp behövs så

finns den, se bilder på några av de stolar som gjorts av mig. ;)

Link to comment
Share on other sites

jag tycker inte du gör reklam Lasse. Du försöker bara skryta. Fast det gör du med rätt. Tycker dina jobb är mycket bra utförda. Bilderna talar för sig själv i det fallet. Så alla nu som har problem med klädslar. kontakta Lasse. Så blir ni nöjda.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vill du ha kunnig hjälp med omklädning så kan du kontackta

mig, håller på med detta mest hela tiden, jag gör det till rätt

pris du håller med materialet. ;)

Massor av referenser finns för den som är intresserad av

hjälp, du lämnar och hämtar efter två dagar. ;)

Lite fult att göra reklam här :oops: , men om hjälp behövs så

finns den, se bilder på några av de stolar som gjorts av mig. ;)

Å va skulle det kalaset kosta mig?
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vill du ha kunnig hjälp med omklädning så kan du kontackta

mig, håller på med detta mest hela tiden, jag gör det till rätt

pris du håller med materialet. ;)

Massor av referenser finns för den som är intresserad av

hjälp, du lämnar och hämtar efter två dagar. ;)

Lite fult att göra reklam här :oops: , men om hjälp behövs så

finns den, se bilder på några av de stolar som gjorts av mig. ;)

Kan ju lägga in att jag rekommenderar gärna Lars, han gör ett mycket bra jobb. Jag blir snart en återfalls kund ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...