March 6, 200916 yr comment_69127 Min el-choke fungerade bra innan, men nu verkar den inte fÄ ström. Hur fungerar den egentligen, vad fÄr den spÀnningen frÄn Det var lÀnge sedan man hade en bil med förgasare,troligen sedan man Äkte volvo pÄ 70-talet
March 6, 200916 yr comment_69130 Brukar vÀl funka sÄ att man med hjÀlp av en kabel som fÄr spÀnning nÀr du slÄr pÄ tÀndningen... gÄr till en grunka pÄ förgasarn som vÀrmer upp en spiral succesivt vilken öppnar chokespjÀllet mer och mer... eller chockspjÀll och tomgÄnshöjning gÄr pÄ en knock som sköts av den elektriska grejen... PÄ min Holley pÄ 67an har jag kopplat loss sjÀlva chokespjÀllet och lÄter den enbart sköta tomgÄngshöjningen.... funkar perfekt... Jag var dock lat och snodde strömmen pÄ tÀndspolen... detta Àr nog inte optimalt utan försök att ta strömmen nÄn annan stans...
March 7, 200916 yr Author comment_69171 Jag har en Edelbrock 600 rÀtt ny. Jag tog den dÀr extra kabeln som skulle vara till nÄgot annat, och dÀr Àr alltid spÀnning. Men verkar inte som det hjÀlpte med lite krÀm Kanske fÄr riva ner förgasaren igen.
March 7, 200916 yr comment_69216 Jag har ocksĂ„ en 600:a med el choke. Var vĂ€ldigt skeptisk i början och hade tĂ€nkt att byta till manuell choke men tycker nu att det funkar kanon.Du ska ha 12v nĂ€r tĂ€ndningen Ă€r pĂ„ slagen och absolut inte hela tiden för dĂ„ vĂ€rms fjĂ€dern upp och förblir sedan varm. SĂ„ hĂ€r sĂ€ger Edelbrock: The Electric choke on our Performer Series and AVS carburetors needs to be hooked to a âkeyedâ (while the key is in the on position) 12-volt power source, with a good ground. Verify there is no voltage when the key is in the off position. Do not connect the positive wire to the Ignition Coil, ballast resistor or AlternatorMvh. Mats
March 7, 200916 yr Author comment_69221 ok, tack för informationen Men felet var inte sÄ svÄrt nÀr jag plockade bort luftrenaren. spjÀllaxeln hade hoppat av reglaget pÄ grund av lÄsningen saknades Nu funkar den lika bra som tidigare