Jump to content

Featured Replies

comment_69130

Brukar vÀl funka sÄ att man med hjÀlp av en kabel som fÄr spÀnning nÀr du slÄr pÄ tÀndningen... gÄr till en grunka pÄ förgasarn som vÀrmer upp en spiral succesivt vilken öppnar chokespjÀllet mer och mer... eller chockspjÀll och tomgÄnshöjning gÄr pÄ en knock som sköts av den elektriska grejen... PÄ min Holley pÄ 67an har jag kopplat loss sjÀlva chokespjÀllet och lÄter den enbart sköta tomgÄngshöjningen.... funkar perfekt... Jag var dock lat och snodde strömmen pÄ tÀndspolen... detta Àr nog inte optimalt utan försök att ta strömmen nÄn annan stans...

comment_69216

:D Jag har ocksÄ en 600:a med el choke. Var vÀldigt skeptisk i början och hade tÀnkt att byta till manuell choke men tycker nu att det funkar kanon.

Du ska ha 12v nÀr tÀndningen Àr pÄ slagen och absolut inte hela tiden för dÄ vÀrms fjÀdern upp och förblir sedan varm. SÄ hÀr sÀger Edelbrock:

:D

The Electric choke on our Performer Series and AVS carburetors needs to be hooked to a “keyed” (while the key is in the on position) 12-volt power source, with a good ground. Verify there is no voltage when the key is in the off position. Do not connect the positive wire to the Ignition Coil, ballast resistor or Alternator

Mvh. Mats