Tony.S CMC 2246 March 6, 2009 Report March 6, 2009 Min el-choke fungerade bra innan, men nu verkar den inte få ström. Hur fungerar den egentligen, vad får den spänningen från Det var länge sedan man hade en bil med förgasare,troligen sedan man åkte volvo på 70-talet Citera
1096 March 6, 2009 Report March 6, 2009 Brukar väl funka så att man med hjälp av en kabel som får spänning när du slår på tändningen... går till en grunka på förgasarn som värmer upp en spiral succesivt vilken öppnar chokespjället mer och mer... eller chockspjäll och tomgånshöjning går på en knock som sköts av den elektriska grejen... På min Holley på 67an har jag kopplat loss själva chokespjället och låter den enbart sköta tomgångshöjningen.... funkar perfekt... Jag var dock lat och snodde strömmen på tändspolen... detta är nog inte optimalt utan försök att ta strömmen nån annan stans... Citera
Tony.S CMC 2246 March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 Jag har en Edelbrock 600 rätt ny. Jag tog den där extra kabeln som skulle vara till något annat, och där är alltid spänning. Men verkar inte som det hjälpte med lite kräm Kanske får riva ner förgasaren igen. Citera
bulan March 7, 2009 Report March 7, 2009 Jag har också en 600:a med el choke. Var väldigt skeptisk i början och hade tänkt att byta till manuell choke men tycker nu att det funkar kanon.Du ska ha 12v när tändningen är på slagen och absolut inte hela tiden för då värms fjädern upp och förblir sedan varm. Så här säger Edelbrock: The Electric choke on our Performer Series and AVS carburetors needs to be hooked to a “keyed” (while the key is in the on position) 12-volt power source, with a good ground. Verify there is no voltage when the key is in the off position. Do not connect the positive wire to the Ignition Coil, ballast resistor or AlternatorMvh. Mats Citera
Tony.S CMC 2246 March 7, 2009 Author Report March 7, 2009 ok, tack för informationen Men felet var inte så svårt när jag plockade bort luftrenaren. spjällaxeln hade hoppat av reglaget på grund av låsningen saknades Nu funkar den lika bra som tidigare Citera
Recommended Posts