goced March 9, 2009 Report March 9, 2009 Undrar om någon kan hjälpa mig med råd om hur man lossar hastighetsmätarwiren (den inre/drivningen alltså) från mätaren på en Mustang -65? I de rep-böcker som finns att köpa ståra bara typ "lossa wiren från mätaren" och det hjälper knappast. Att prova och bruka våld är ingen bra idé. Den sitter fast och går inte att dra rakt ut. Sitter en rörlig mässingsring vid anslutningen till mätaren.Sedan undrar jag också om innerwiren ska gå att dra ut (uppåt alltså) ca 0,5 meter innan det tar stopp? Om nu inte wiren är av (verkade inte så, jag hade bara missljud uppe i mätaren som jag försöker fixa) så ska den väl passas in i ett drev nere i lådan (jag har C4 automat)?Jag vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med tips. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2009 Report March 9, 2009 Hej.Vajern kan följa med en bit, vajer sitter i ett plastkughjuli lådan, vajer följer med en liten bit, med otur hela vägen. Annars så skall vajern med hjälp av mackaronarm lossaspå baksidan av instrumentet, det är en skruvkoppling,en räfflad mutter som man skall skruva loss med fingertopparna. Allt detta är som att leda gamla tanter över gatan, iblandgår det och ibland går det inte alls. Det skall gå att lossa vajern på istrumentets baksida. Citera
Fredrik_h March 12, 2009 Report March 12, 2009 Vi bytte precis instrumenteringen på våran musse. Vi kunde precis få in en hand bakom instrumentet för att lossa muttern på hastighetsmätar wiren. Våran vajer med hölje och allt gick inte att dra mer än 3-4cm skulle jag uppskatta. Ett tips kan vara att lossa luftutsläppet på vänster sida för att komma åt muttern.Har för mig att vi gjorde så.Mvh Fredrik Citera
Hans Bergman March 12, 2009 Report March 12, 2009 Hej jag var i garaget och plocka bort mätarna igår,lossa alla skruvar sedan får du skicka nån med liten hand under instrumentpanelen och lossa runda muttern som håller vajern påplats.Den satt inte så hårt.Sen är det bara att dra ut mätarna,gick hur bra som helst på min -65.Lycka till Citera
Recommended Posts