Tobias CMC1505 March 9, 2009 Report March 9, 2009 När jag monterade ner bilen så tänkte jag; "Fasen vad närma tanken systemet ligger.."Men så blev det inge mer med det, skiten skulle ju ner.Nu när jag har monterat ihop det igen så insåg jag hur litet utrymmet är.Det har ju funkat hittills men det känns inte säkert.Skall byta till rostfritt i sommar eller till kommande höst, så då görs det om.Men till frågan, räcker det med att jag sätter dit avgasbandage för att "öka säkerheten" ?Håller det borta värmen så det räcker?Saken är ju den att jag sågade ner systemet iom att det var helsvetsat.. så då blev jag ju "tvungen" att svetsa det igen.Så det sitter där de sitter helt enkelt.Tumstocken går imellan. 3-4mm avstånd skulle jag gissa på. Citera
ThomasFB March 9, 2009 Report March 9, 2009 Jag skulle försöka vinkla om lite... Knappast några problem vid söndagskörning, men det ser tajt ut. Dessutom klapprar det antagligen i metallen då-och-då när avgasröret svajar. Citera
JanneJ March 9, 2009 Report March 9, 2009 Håller med Thomas, lite mer marginal vore bra, 1.5 cm brukar jag ha som undre gräns när jag bygger egna system och det är tight.Värmen blir nog inte det största problemet, ett avgassystem som slår i tanken när man svänger är nog mer irriterande. Citera
pools March 9, 2009 Report March 9, 2009 Värmen blir nog inte det största problemet, ett avgassystem som slår i tanken när man svänger är nog mer irriterande.Det lär gå att svetsa i en tank som är full med bensin. Men jag skulle inte viljaprova på det. Men dom säger att det går. Är det nån som provat? Mvh.pools Citera
ThomasFB March 10, 2009 Report March 10, 2009 Taget från hästskojarnas nyhetsbyrå. Visst GÅR det, men jag tror inte man kan teckna en livförsäkring till förmån för familjen, om man meddelar sitt yrke: bensintankssvetsare... Jag råder dock cmc-medlemmarna att låta bli. Det behöver bara vara en liten gnutta syre med i ekvationen, så har man både tanken, svetsen, sej själv och eventuell publik i en omloppsbana runt Tellus. Citera
RoTe March 10, 2009 Report March 10, 2009 Det är ju betydligt farligare att svetsa en tom tank än en full. Citera
frasse March 11, 2009 Report March 11, 2009 Jodå, det går att svetsa bränsletankar. Man tappar ur bränslet och fyller på med vatten (fullt), sedan är det okej att svetsa. Jag har både riktat och svetsat vattenfyllda tankar .... och jjag hahahahar iiiinte fåttt några meeenn av dddddet mvh/frasse Citera
ThomasFB March 11, 2009 Report March 11, 2009 Jovisst går det att svetsa, men det var frågan om den kan innehålla BENSIN vid svetsandet. -Bara att fylla med vatten och bränna på. Citera
Tony.S CMC 2246 March 11, 2009 Report March 11, 2009 Köp universial upphägningsfäste bak istället så länge, men spara de gamla om du skall ha originaldämpare igen. Då kan du kanske anpassa måttet lite till tanken. Citera
Recommended Posts