Tony.S CMC 2246 March 9, 2009 Report March 9, 2009 Jag har idag endast den röda varningslampan för temperatur, men tänkte montera en tempmätare. Känns tryggare att veta hur varm motorn är. Behöver man byta givaren också eller räcker det att koppla på på befintliga givaren Nu ingår ju givare när man köper,men tänkte slippa byta och krångla Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2009 Report March 9, 2009 Hej.Du måste byta givare till en som är avsedd förtempinstrument. Citera
Tony.S CMC 2246 March 9, 2009 Author Report March 9, 2009 Hej.Du måste byta givare till en som är avsedd förtempinstrument. Det ante mig, hoppas att den inte går sönder när man tar bort den, det är ju mässing som suttit 35 år Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 9, 2009 Report March 9, 2009 Hej igen.Dom brukar släppa, gängan är lite konisk, se till attverktyget sitter, använd gärna en sexkantshyllsa elleren blocknyckel av samma typ som används till broms-rörsnippel, eller bromsluftnippel. Citera
Lars Brisman May 9, 2009 Report May 9, 2009 Någon som har ett hum om vilket motstånd givaren till temp.instrument skall ha till jord vid kall motor och vid arbetstemperatur?UndrarLasse(Smallblock med Al-insug) Citera
JanneJ May 9, 2009 Report May 9, 2009 Någon som har ett hum om vilket motstånd givaren till temp.instrument skall ha till jord vid kall motor och vid arbetstemperatur?UndrarLasse(Smallblock med Al-insug)Skulle jag också vilja veta, min tempmätare visar annorlunda efter att jag bytte till aluinsug Citera
Recommended Posts