OlaBacklund cmc 2121 March 10, 2009 Report March 10, 2009 någon som har något matnyttigt om byte av cabbtyg på en 94-98 ??har grejjor påväg hem ... ska leta tag på nya stiftlister bara //Ola Citera
OlaBacklund cmc 2121 April 3, 2009 Author Report April 3, 2009 ha ha ha .. verkar vara ett tabu belagt ämne med cab byte.. .. är under byggnation iaf.. toppen e borta nu .. å de nya ska kastas dit .. Citera
OlaBacklund cmc 2121 May 1, 2009 Author Report May 1, 2009 ja se inte en enda.. jaja det blev iallafall jävligt bra för att säga det själv.. 2 rynklor men de får det vara tycker jag .. . nu e de tätt iallafall .... Citera
mrv8 August 25, 2009 Report August 25, 2009 Börjar bli dags för mig att byta cabtyg.Har du några tips var man köper nytt tyg i USA?Där det är hygligt lätt att få dom att skicka det till SverigeVar det svårt att byta cabtyet?Är det något kit med lister elelr annat man ska beställa samtidigt?Använde du bakrutan igen elelr vart du tvungen att byta den?Många frågor men lite nyfiken att höra hur det gick för dig som bytt.MvhMrV8 Citera
OlaBacklund cmc 2121 August 25, 2009 Author Report August 25, 2009 Hejsan .. ja . bered dig på att använda en hel del svordomar.. det du MÅSTE ha .. Torx nycklar. små.. cab-Tyget sitter fast i bakre och mittersta bågen med sådana.. sen sitter det en plåt i främre bygeln .den sitter med me små torx av annan storlek .. men fortfarande mycket små . Sen måste man ha en Jävligt stark Klammerpistol. . . rekommenderar att man skaffar "Spiklist" då den kan spricka vid demonteringen .. den sitter med Popnit den går att byta utan större problem Jag Beställde en one Piece Cab . men fick Fel . så han skickade utan kostnad en bakruta. (jag valde en i plast)Här ifrån tog jag den .. visst ja åkte på Importskatt och lite skit. så ett par hundra extra vart det .. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1994-2004-FORD-MUSTANG-CONVERTIBLE-TOP-BRAND-NEW_W0QQitemZ170246989488QQihZ007QQcategoryZ33652QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItemsen tror jag att du kommer gilla: http://www.ehow.com/how_4446394_change-convertible-top-ford-mustang.htmlde svåraste va att bakritan skall fästas i bakre bågen . sen ska överdelen fast där med. . sen "Byglarna" som Cabtyget sitter i .. längs nederkanten.. men har man lite "kunskap" om skruva. är Orädd. och har en sjysst kompis. som vill tillbringa en helg med dig . så är det bara att köra på .. //Ola Ps fråga på om du villA Just de .. http://www.topntrim.nu/har Spiklist .. lite tjockare än orginal . men de funkar ..Lite bildmaterial.. Citera
mrv8 August 26, 2009 Report August 26, 2009 Stora tack för ditt svar Med bilder och allt Visste väll att det inte skulle vara en förmögenhet att köpa nytt cab tyg i USA.Tackar extra för Ebay länken, ingen tvekan med det priset ska beställa en.Återkommer näg jag har tyget hemma för lite rådd eller om det går vägen får jag återkomma när det är bytt.MvhMrV8 Citera
OlaBacklund cmc 2121 August 27, 2009 Author Report August 27, 2009 a just ... kontaktlim behövs med .,.. Citera
Lassemålare CMC 2071 August 27, 2009 Report August 27, 2009 Dt ska väl vara glasruta den fick jag bytt vid mitt cabbyte. MVH Lasse. Citera
mrv8 December 29, 2009 Report December 29, 2009 Då var Ny Cab beställd Men Ola vad är "Spiklist" för något? hur ser det ut?MvhMrV8 Citera
JanneJ December 29, 2009 Report December 29, 2009 När jag tittar på dina bilder slås jag av hur likt allting är min cab-70. Samma konstruktion med rutan, spiklisterna, paddingen.Måste vara ett bra koncept när de inte har ändrat på 25 år Citera
Lassemålare CMC 2071 December 31, 2009 Report December 31, 2009 Men det svåra är att få det slätt, har hört att man kan använda varmluftpistolförsiktigt för att värma ut vecken, men jag vet inte säkert. Min blev veckfri men det gjordes av docktor vinyl så jag vet inte vilka knep han har. MVH Lasse Citera
grufman December 31, 2009 Report December 31, 2009 Vi bytte cabställning på en Mustang 2005 i somras. Det var ingen rolig historia. Det är helt klart ett annorlunda jobb än att byta bromsar eller en växellåda. Resultatet blev dock hur bra som helst. Men det blev en del funderingar Citera
mrv8 January 11, 2010 Report January 11, 2010 Då var nya cabben hemma Allt gott så långt, men hmm färgen är inte exakt lika som gamla lite ljusare beige än gamla.Får låga upp kort så ni får se, lite utlåtande från en kompis är att han tycker inte det gör något men jag är lite kluven ännu, samt kanske är så färgen ser ut på dom nya ny för tiden.Klart det är ju inte från Ford direkt så kanske därför en liten nyansskillnad.Man kan se skillnaden i nyansen på den här länken ochså som inte är min bilhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/1994-200 ... dZViewItemHär en liten länk till dom som tilverkart cabbenhttp://www.keeautotop.com/catalog/conve ... age35.htmlHar den här färgenParchment/charcoalsom efter fråga till firman var den som skulle vara till min, finns ju ingen annan heller som är i närheten att beställa på deras sida.Lägger upp kort imorn så ni får se vad ni tycker.OlaBacklund cmc 2121 guld din länk om hur man byter cabben, den gillar jag skarpt MvhMrV8 Citera
mrv8 May 2, 2014 Report May 2, 2014 Långt senare så var cabben byt Nästan klar lite små saker att skruva dit.Kort kommer.Kan säga så här efter att gjort det, svårt men inte omöjligt.Dock bör tålamod och noggrannhet vara med annars ska man nog akta sig för att byta.Tar som Ola skriver ca 16 timmar att göra bytet.Med vänlig hälsningMrV8 Citera
Recommended Posts