Hans Bergman Posted March 12, 2009 Report Posted March 12, 2009 Kan man se på denhär coden C5ZFC om förgasaren har suttit på sen bilen var ny? Under den coden står det med betydligt mindre stil B5CE Bilen är en A-codad -65 musse. Coderna finns på en metallbricka som sitter på förgasaren. Vem vet nåt? Quote
Nenne Posted March 12, 2009 Report Posted March 12, 2009 Enligt MPC stämmer märkningen C5ZF-C med en fyrports Ford/Autolite 4100 förgasare för en 1965 Mustang med en 225 hästars 289-4V, dvs en A-kod.Lite mer info men framför allt bilder här:http://www.mustangtek.com/4100/ford4100.html Quote
johnkevin Posted March 13, 2009 Report Posted March 13, 2009 De mindre siffrorna är en datumkod (något som kanske inte Nenne känner till).B5CE står för:B= Second production run5= 1965C= marsE= 5:e veckanSedan är det bara att se efter när bilen är tillverkad för att få lite koll på om förgasaren suttit där sedan ny.Uppgifterna hittar du på s.101 i "Den svenska boken om Ford Mustang". Quote
Hans Bergman Posted March 13, 2009 Author Report Posted March 13, 2009 Efter min förgasarcod så skall bilen ha manuell låda. Men det är ju automat.Jag måste se efter en gång till på coden. Kanske det var ett D på slutet.Jag har ju ändå bytt ut den mot edelbrook Quote
Recommended Posts