Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 594 topics in this forum
-
Är det någon som vet om en firma som kan hjälpa mig senast nästa vecka med montering av nya fjädrar, jag har fjädrar men behöver non som kan jobbet samt kan ställa in framvagnen efteråt. tacksam för snabba svar. mvh Tomme
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
e det nån som har använt sig av flowtech afterburner ljuddämpare till sin musse....??? eller kan rekomendera nått annat???
-
- 15 svar
- 2,6k visningar
-
-
Är det nån som kan rekomendera några bra tändstift...som ger bättre tändning än ett par helt vanliga?
-
- 4 svar
- 2k visningar
-
-
Tänkte installera cruise controll i min bil då den inte har det. Om man lyckas skaffa fram en ratt med cruise controll i är det då lätt gjort att fixa till det mekaniska... Eller om vi vänder på det hela. Är det svårt att installera en cruise controll i en bil som inte har det?
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Nu har jag bytat tändstift då blev det bättre problemet borta men nu efter runt 20mils körning samma problem, tillsatte K- Akut och rengjorde Maf sensorerna, ingen förbättring vid sk kickdown så hackar bilen o vid sk gasen i botten men vid normal gaspådrag är det samma problem i alla växlar utan ettans, någon som har fler tips??? Tack
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
-
Hej! Min GT -95 5.0 manuell har snart gått 5000 mil och jag ska göra service. Vad behöver bytas? Jag har beställt luftfilter, oljefilter, tändstift. Vad ska man köpa för motorolja? Behöver man byta slutväxel olja? olja i lådan? Tack på förhand. Martin
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag tror inte att du kommer märka nån speciell effekt ökning, det finns ju ingen turbo!! Okej man kan ju ställa om tändkurvan så det kanske händer nått..men jag tror att det är mycket stålar för inget...
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Jag har funderat att importera en Mustang Cab 94-96 från USA. Det jag undrar över är följande. Finns det några "standardfel" på den här modellen Vad måste göras om på bilen innan man besiktigar den här i Sverige Är det samma avgasrening på den som såldes i USA och den som såldes i Sverige Mycket tacksam för svar. Hälsningar Anders Kyrk
-
- 7 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hejsan Mitt namn är Walter Scott och tittar på en Mustang GT coupé 1997 behöver information om vad som är viktigt att kolla på en mustang, har aldrig ägt en mustang innan. Har just nu en saab 9000 cd som jag vill byta ut eller sälja och då såg jag denna Mustang GT i en bilfirma. Har bett försäljaren göra en m-test på den, men det blir diagnos på bilprovningen, typ samma sak. Fått veta av försäljaren att den är direkt import ifrån usa till Tyskland, haft 1 ägare. Det är en automat med kompressor matad motor, vad är viktigt att titta på innan man köper den? den har gått ca 15000 mil, är det mycke för en -97:a? Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde höra av er till mig, har…
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej! Snart är det Valborg - å svinkallt blir det förståss, så istället för att frysa häcken av mig i jakt på någon brasa hade jag tänkt satsa på ett säkert kort - fixa med bilen. Jag har en GT - conv., årsm. -95 samt ett problem. Problemet är "knarr" i automaten vid uppväxling, knarret kommer i slutskedet eller sista 1/2 sekunden i samband med när växlingen sätter sig, för övrigt funkar det normalt. Är det någon som har stött på samma problem och löst det, eller har ideer om vad kan vara orsaken, PLEASE - hör av er. Hopp om snar het sommar!!?? // Indianen
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Finns det ingen som vet någon(bilverkstad/snubbe) som kan med moderna ford lådor, min Cobra's låda/koppling krånglar(antagligen koppling) JAG BEHÖVER HJÄLP, det måste finnas nån som vet!!???
-
-
- 2 svar
- 1,2k visningar
-
-
rengjort MAF-sensorn på en 94-95 musse (helst cobra)?? vilken kontakt spray är bäst att använda??
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Testa hur olika fälgar ser ut på din mustang på denna site! http://www.tirerack.com/index.jsp
-
-
- 0 svar
- 945 visningar
-
-
Hej, Jag har en Mustang GT Cab -96. Jag söker ett vindskydd som monteras bakom framstolarna, så man slipper vinddraget bakifrån när man kör nercabbat. Har någon har ett till salu, eller vet var man kan köpa ett, tacksam för svar.