Mustang 2015+
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2015+
602 topics in this forum
-
-
Hej Håller på och letar Mustang från 2015 och framåt. Har hittat en fin svensksåld hos en bilhandlare. Sökte på reg numret på carfax (utan att köpa rapport) och då står det USA import 🤔 Verkar konstigt, på transportstyrelsen står det nej under import/införsel. Nån som har en idé om hur det kan stå så? /Christian
-
- 5 svar
- 898 visningar
-
-
Hej! Någon som lyckats med att ladda ner appar från mobilen till Sync 3? Den enda app jag har är Fords app FordPass.
-
-
- 7 svar
- 923 visningar
-
-
Tjäna jag köpte mig en mustang årsm 17 förra veckan men är redan sugen på ett sportavgassystem till den och har kollat runt mycket filmer, det har eg stått mellan corsa performance extreme och Borla Atak för att jag vill att det skall mullra på bra! Blev dock nerröstad av en återförsäljare att t.ex atak var fruktansvärt högljutt och att jag kommer ångra mig. Erfarenheter? Är det så illa att huvudet går i rundgång och att de startar bil larm? Tacksam för svar🙂
-
-
- 21 svar
- 2k visningar
-
-
-
- 0 svar
- 479 visningar
-
-
Köpte min Mustang GT -16 i Juli -18 hade då gått ca 1600 mil, en bekant hämtade bilen i Göteborg och körde hem den till Östersund. Det första jag gjorde med bilen var att kolla oljan och det fanns ingen på stickan?? Tidigare ägaren hade sänt med en dunk olja med ca 3.5l i så jag fyllde på det och nu nådde oljan precis upp till nedre strecket. Bilen blårykte dessutom kraftigt vid start så jag misstänkte genast hög oljeförbrukning. Första service var gjort vid ca 900 mil och nu vid 2a service 1700 mil får man förmoda att tidigare ägaren fyllt de 1.5l olja som saknades i den 5l dunk som medföljde. Alltså har bilen dragit 5l på 800 mil vilket får anses som väl mycke…
-
-
- 10 svar
- 1,7k visningar
-
-
-
- 0 svar
- 560 visningar
-
-
Gjorde första service på min -18 gt oljefiltret satt nästan helt löst ☠️ Ett tips är att ni som inte servat än, krälar under bilen och känner på filtret så ni inte har likadant på era bilar. och ja jag vet hur hårt ett filter ska sitta efter en bit över 30 år som bilmekaniker.. /Niklas
-
-
- 3 svar
- 763 visningar
-
-
Fick idag mina nya paneler i carbonlook från swedenmustang.com och vilket lyft det blev. Det är OEM så passade direkt . Kolla bilderna . Så grymt nöjd
-
-
- 7 svar
- 1,3k visningar
-
-
Har precis köpt en 2016 Mustang GT där ACn inte kyler, det kommer bara värme. Läst några US forum och det är tydligt ett vanligt fel att förångaren inte håller. Någon med detta problem och vad gjordes? garanti?
-
- 7 svar
- 1,4k visningar
-
-
Fler som har märklig förbrukningsmätare? Jag har km/liter istället för lit/100km som det brukar vara. Kan man ändra detta?
-
- 2 svar
- 890 visningar
-
-
Hej! Jag undrar var man kan köpa stripes som på bifogad bild. Inte på AM då de ej säljer till Sverge verkar det som 🙁
-
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej Har fått ett grönt vertikalt streck ca 2mm brett på dataskärmen ,har provat att ställa in fabriksinställning men den är kvar någon som vet vad man kan göra ?
-
- 1 svar
- 634 visningar
-
-
-
- 4 svar
- 744 visningar
-
-
Hej Köpte en Mustang vid Modins i Uppsala som hade gått 4 mil (alltså ny) efter ett år var det dags för första service. Kostnad 4300:- Jag ifrågasatte priset och fick till svar att det var ju lackkontroll på bilen. När jag hämtade bilen hade de inte ens tvättat den Nu var det dags för service igen samma uppgifter som förra gången kostnad 5700:- vilket jag avböjde Är det rimligt med dessa ockerpriser för en service? Vad de gör är väl oljebyte och filter //Kalle
-
-
- 8 svar
- 1,8k visningar
-
-
Bra snitt fr Sverige till Spanien, ca 107 km/h.Nöjd.
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har en del små saker som te x när man lyssnar på musik från telefonen kan den hoppa över till P3. Har problem med att komma åt tidigare mål i navigatorn man får trycka många gånger för att komma dit. Och bilen har blivit lite ryckig te x så växlar den ner med ett ryck om man bromsar så man har låg fart eller ska stanna te x vid en rondell. Fler som har de här problemen ?
-
- 0 svar
- 612 visningar
-
-
Har någon samma problem ? Mitt halvljus darrar och man ser det på ljuskäglan på vägskyltar i landsvägsfart. När jag slår lite lätt med handen så ser man hur linsen darrar . Är så på båda sidorna . Låter som något är löst . Har kollat bultarna så är inne i insatsen. Bilen är en svensksåld 2016 GT cab så har garanti kvar . Undrar om någon fått det åtgärdat?
-
- 0 svar
- 516 visningar
-
-
Hej Jag såg i en tråd häromdagen att någon tyckte att fläkten till motorn går hela tiden? (hittade dock inte vilken tråd när jag sökte, därav ny tråd, admin får gärna flytta annars såklart) Måste erkänna har aldrig hört min, inte ens när bilen står stilla Tänkte på det idag efter småkörning i värmen, topplock 97gr celsius, men ingen motorfläkt start Är det som det skall vara på en 2018 GT, eller hur startar fläkten, som sagt hördes inget när jag stängde av bilen - tycker den borde startat då isf En så där stilla undran bara....
-
- 1 svar
- 599 visningar
-
-
Hej på er, Vet ni om det finns någon färg typ plastidip som funkar att bättra originalfälgarna till en 5.0 GT?
-
- 0 svar
- 536 visningar
-
-
Gjorde misstaget att lägga båda nycklarna i en ryggsäck och slänga den i bagaget! Luckan öppnades (förmodligen för att "tala om" att nycklarna låg fel), som jag stängde (!) igen. När jag sedan gick till dörren för att öppna genom att stå nära handtaget, gick det inte att öppna. Vad göra? Som tur var hade jag lilla bakrutan öppen (cab). Försökte med en lång pinne att dra ut öppningshandtaget men det gick inte att få ut den nog långt ut. Inte heller gick det att öppna genom att med pinnen trycka på "öppna-knappen" eller "bagageluckeknappen" (låst). Det enda möjliga var att med en lång hård kraftig ståltråd (som Assistanskåren hade med sig) med en böj i ena änden dra ut han…
-
- 2 svar
- 823 visningar
-
-
https://burgertuning.com/collections/ford/products/fuel-it-flex-fuel-kits-ford-mustang-5-0 Den billigaste färdiga kiten för Etanol konvertering som jag hittar är denna from Burger Tuning. Är det någon som har minsta aning om detta fungerar på en Eurpeisk FORD Mustang? Glad Mustang sommar till alla! Martin
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej Vilka firma rekommenderar ni för lackning i Stockholmsområdet. Är en huv som behöver lackas.
-
- 2 svar
- 659 visningar
-
-