Jump to content

EL, Tändning, Data 2005-20xx

Frågor gällande el, felkoder m.m på årsmodell 2005-20xx

1. Started by Fredrik GT07,

Hej Tänkte hjälpa en kompis som har en Mustang - 10 med cab. Den går alltid ner men inte alltid upp Har någon tips på felsökning , steg att kontrollera / mäta Har någon tips på det ? Vh Fredrik Svensson 1319 Sunne ps försökte att söka mig fram i historiken men ..

• 2 svar
    • 281 visningar
  2. Started by Cruella D Mustang,

Hej. Jag har en GT -05a där bensin, hastighet och varvmätarna lever ett eget liv 🤔 oftast "fel liv" 🫣 Vad kan felet vara och hur löser jag det? Tack på förhand! Lena

• 1 svar
    • 374 visningar
  3. Started by Musse vårbacka,

Hej. Har fått ett problem med blinkljuset på högra sidan, in i bilen blinkar höger indikator lampa snabbt men ute lyser alla lampor hela tiden ända sättet att få dem att slockna är att ta polskon från batteriet. Vänster blinkljus fungerar klanderfritt. Har någon något tips vad skall jag göra för att åtgärda problemet musse varbacka

• 3 svar
    • 684 visningar
  4. Started by iramde,

Har just blivit lycklig ägare till en 07:a. Är det någon som lyckats installera halvljusautomatik, tacksam för goda råd.

• 9 svar
    • 2,5k visningar
  5. Started by Masto,

Min Mustang GT 2006 har fulladdat batteri och generatorn laddar 14-14,5 Volt. Halvljus, kupébelysning och bakluckelampan är av. Ändå drar något ur batteriet/minskar laddningen så det inte finns någon kräm i batteriet efter en natts stillastående. Någon som har en idé om vad som kan dra ström i det dolda?

• 5 svar
    • 352 visningar
  6. Started by Membran,

Hej! Jag har en Mustang Gt 2005, strömbrytaren till elstolen fram o back har slutat fungera. Går den att öppna eller är det bara att köpa en ny? Var kan man i så fall köpa den till ett humant pris? vänligen Membran

7. Started by Masto,

Min Mustang GT 2006 har fulladdat batteri och generatorn laddar 14-14,5 Volt. Halvljus, kupébelysning och bakluckelampan är av. Ändå drar något ur batteriet/minskar laddningen så det inte finns någon kräm i batteriet efter en natts stillastående. Någon som har en idé om vad som kan dra ström i det dolda?

• 1 svar
    • 224 visningar
  8. Started by Rulgero,

Hej. Jag har en Mustang gt-05. Har 2 st felkoder och tänkte höra om någon annan fått dessa? P2104 och P2111. Har förstått att de har med gas/gasspjäll att göra och jag har kollat så inte gasspjäll fastnat i öppet läge mm å de har de inte. Spjället röra sig när jag trycker ner gasen men bilen är i safemode å väldigt låg tomgång. Hatr BBK lnsug med tillhörande spjäll. Någon som har något förslag på åtgärd 😊 Mvh Roger "Blackpearl"

• 2 svar
    • 544 visningar
  9. Started by jörgen blue,

hej har ett problem. höger bak blinker har slutat att fungera . hittar ingen ström på tråden är det någon som vet var den kommer i från har inget el schema bilen är en mustang 2010 sitter en omvandlare från swelighte ..det kommer ingen ström fram till omvandlaren. jörgen. särö

• 1 svar
    • 693 visningar
  10. Started by Patrikstar,

Hej! Har en Mustang 2014 V6 som nu stått över vintern. Hade igång den för cirka 1 månad sedan, körde en kort sväng. Var dock tvungen att ladda batteriet en stund för att den skulle starta. Nu ställde jag på den "på riktigt" och batteriet var så klart helt dött. Satte den på laddning i några timmar men fick inte tillräckligt med laddning för att kunna starta. Startade med startkablar istället vilket var nog så krångligt då jag måste få i N-läget. Körde kanske en sväng på 4 mil. Stängde av bilen och den startade fint. Körde in den i garaget och skulle nu några timmar senare köra en sväng. Dock gick den inte att starta, fanns inte kraft för att dra …

• Like
    • 8 svar
    • 1,6k visningar
  11. Started by cabrune,

Byter passagerarstol på GT-07 till en ifrån en Mustang -12 ej GT. Stiften på kontaktstycket på-12-an är lite annorlunda. Se skiss. Samt vad är detta? Har bytt förarstolen , det gick bra, tror jag.

• 4 svar
    • 1,1k visningar
  12. Started by Pat64,

Fins det någon som har en bild beskrivning på hur jag kopplar om sjb på mustang gt 20008 Mvh Patrick Kilman

• 0 svar
    • 608 visningar
  13. Started by cabrune,

Har slängt ut min Shaker 500, Monterat en Pioneer AVH-X390BT. med medföljande kablage för just min bil Mustang Gt 2007. Högtalarna fungerar utom vänster fram. Kopplade 6volt på utgående kabel 1 o 2 ifrån subwoofer 4R3T-18C808-AC samt på 3 o 4. Båda hade samma resultat, brummande på vänstra/stora dörrhögtalaren i dörren. Kontrollerade Ohmen på 1 o 2 samt 3 o 4, de blev lika 3,2 ohm. Är det 2 högtalare i resp. dörr? Bredvid subwoofern sitter en 7R3T-18C808-AA. Är det någon som vet vad det är för skillnad på dessa två? De är monterade på vänstra sidan, vänstra foten. Har ej sett några fler. Kan ….AA vara för främre och ………….AC för de bakre. Subwoofern kan vara trasig, kom …

• 0 svar
    • 793 visningar
  14. Started by Fredda73,

Hej söker kabelhärva till en mustang 2011 med 5.0 coyotemotorn, speciellt den som går upp till instrument och tändning. Nån som har eller vet hur man får tag på detta så vore jag tacksam.

• 0 svar
    • 954 visningar
  15. Started by Lynex59,

Hej Alla! Äger en Mistang -08 med xenon ljus. Nu är det så att helljuset funkar ej,dvs lampan lyser men den rörliga delen i själva strålkastaren rör sig icke. Nån som har råkat ut för detta,eller har en aning hur man ska felsöka.Tilläggas bör att en sida funkar perfekt. Mvh Lars.

• 3 svar
    • 923 visningar
  16. Har en 2005 GT som kupéfläktens reglage för hastigheterna inte fungerar. Lär inte vara fläkten det ör fel på då jag känner ett litet drag i utblåsen på brädan och det kommer bra kyla och bra värme men det tar en stund på grund av den låga hastigheten... kan det vara resistorn till fläkten som dom flesta på nätet pratar om? Hörde av mig till grufman bil men fick dock ett väldigt dåligt bemötande... kan nån snälla hjälpa mig!

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  17. Started by Brahemark,

Hej, Någon som vet var man får tag i dessa extremt små Sidoblinkers? Mvh Patric

• Like
    • 1 svar
    • 1,2k visningar
  18. Started by Razmataz,

Min Mustang av årsmodell 2016 låser inte längre upp passagerardörren när man använder nyckeln eller tar i handtaget. Om man tar i handtaget på passagerarsidan med nyckeln i fickan låser både förardörren och passagerardörren upp sig. Det fungerar även att låsa upp inifrån bilen. Det här är väldigt störande eftersom mustangen är helt ny. Har någon en aning om vad det kan bero på? Vänligen, Razmataz

• 3 svar
    • 934 visningar
  19. Started by Niklas76,

Tjena Jag har inga Europeiska kartor i min Shelby 2012. Hittade ett företag som heter Carperformance som säljer ett plug and play kit som gör att man får in dessa kartor. Är det någon som känner till detta företag och gärna som har testat denna uppgradering av navigationen. Det var inte helt gratis nämligen // Niklas Info från sidan: Carperformance add on Europe navigation kit for the Ford Mustang 2010-2014 with factory navigation Our add on navigation plug n play kit will add Full European navigation, language and guide voice to the factory system. The added navigation is simply turned on with a press on the original NAV hardkey button and the added navigation is control…

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  20. Started by allefrallan,

Hejsan jag har letat runt efter exenon kit till min mustang gt 05. Det har varit krångligt och tänkte därför om någon annan här har köpt sig ett och isåfall kan berätta vart och om det va värt det. mvh alle