Jump to content

Topplista

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2024-12-23 in all areas

  1. jag kommer bygga efter teorin.. går det inte fort nock trimma mer
    1 point
  2. det per förklarar inte bara här men i många andra svar är att om man inte använder precis dom grejor som han tycker är bäst, så är man dum i huvedet o vet inte va man sysslar med. tål inte såna besserwisser.
    1 point
  3. idag fick jag inviga min nya svetshjälm från aliexpress jätte stort fönster den är väl värd sina 600 kr idag har jag börjad montera spoilern, riktade in baklucka delen o skruvade fast den med montage skruvar. svetsade brickor på gångstavar som ska gjutas fast i hörnan jag kommer limma dom tec7 så jag vet vart dom ska sitta, kommer på en klick på brickan o fäste hörnan med tejp vart det ska sitta, o trycker jag fast gängstavarna. sen när det torkad kommer jag plasta fast dom.
    1 point
  4. ja så var lugnet slut sally tjater som fan på en brazilian but lift så det ska hon få. jag har jagat jorden runt 2 gångar efter sån här spoiler till 66an till 67-68 hänger dom på träden men till slut hittade jag en i el paso texas usa som har dessa den var inte så dyr, men FRAKTEN oja oja dom är sjuka i huvedet dom som sätter frakt priser runt 5000 kr i frakt jag hade ju förväntat mej att dom hade gjutit in bultar att fästa den med, men som vanligt får man ett halvfabrikat av jänkarna. så det får jag ta tag i, men det alldeles för kallt att hålla på o plasta nu. köpte nya bakdäck oxå. nu tänkar nock någon...hmmm är inte dom lite bredda för att passa en 66a uppföljning kommer dom närmaste månaderna när nya grejor triller in
    1 point
  5. 1 point
  6. Du blir inte blåst på att betala moms två gånger av Jetcarrier eller t ex Shopusa. Att betala moms i USA eller något annat land utanför EU är ju en fråga för dig och den du shop du handlar av. Jetcarrier är bara en transportör som skickar godset från USA till din hemadress och som förenklar förtullningen och momsbetalningen i Sverige. De har ju ingenting att göra med moms där du handlar.
    1 point
  7. För din information Henke så har jag jobbat jättemycket med flertal olika system och har direkt "hands on" erfarenhet i 30år tid....Just nu en Cobra med cheva motor i projekt. Därav delger jag det jag har erfarenhet av här och säger direkt till när JAG tycker annorlunda. Det är min rättighet och uttrycka vad jag vill i ämnet och det är lika stor rätt för dig eller andra att bemöta mig med sakliga svar för det är aldrig 100% sanning det jag eller DU skriver. Jag skriver här för att delge de 10000 tals timmar jag har erfarenhet av som du kallar för Besserwisser. Eftersom jag är maskiningenjör både till utbildning och yrke så är mitt sinne lagt att hela tide alltid ifrågasätta allt!....GLÖM att jag har något kramkalas för enskilda lösningar eller försöker vara politisk korrekt!!! ... Det som man kan älska ena dagen kan vara skit senare....Så är livet så gilla läget bara är mitt svar till DIG! Från mig får man oftast Ja eller Nej svar......Sällan "kanske", "brukar" eller "googlingar" nästan allt har jag stött mina egna knogar i eller fått utbildning i på riktigt. "Killgissar" jag försöker jag alltid vara öppen med det....Det är helt OK att "killgissa" det gör ju politiker, ekonomer och präster också. Det måhända vara osvenskt skriva som jag gör men så är jag och i Sverige följer många "Jantelagen" och den vägrar jag lära mig.
    1 point
  8. Jag tycker Per är grymt bra, uppfattar inte han som dryg. Däremot kommer han med många bra tips för att vi/dom som inte har så mycket erfarenhet av dessa gamla Fårdar, ofta 50-60 år gamla. Han har gjort många dyra erfarenheter som han delar med sig av. Perfekt för att den glada romantikern som äntligen köpt sin drömbil, en gammal Musse och ska börja renovera. Det kan lätt bli en mardröm och ett projekt som aldrig går i mål när romantiska naiva drömmar slås i spillror gång på gång p.g.a. Amerikanskt plyg & play skit som man får såga, fila, borra för att få dit eller Proudly made made in Kina of kinesium. Alla sköna motorrenoveringar av en +58 år gammal rostig 289 gjutjärns klump, jisses. Tycker Per har håller sig väldigt bra och på fint sätt hjälper till och försöker få personen att tänka om/till och komma framåt istället för att fastna i onödiga återvändsgator med efterföljande stora besvikelser som slutar i att projektet aldrig går i mål och barnen eller barnbarnen får sälja objektet efter ytterligare massa år. Nä Per borde få medalj.
    1 point
  9. Brytarlöst är en missuppfattning att det löser problemet men det är ju helt tvärtom särskilt när man kör original. Bra injusterade brytare är det tryggaste du kan ha och strular det är det bara pilla/fila lite så kommer man alltid igång….Supertryggt veta att man kan göra något och man kan ju ha lite extra reservdelar i handskfacket. Är tändningen ostadig så är det oftast inte brytarnas fel utan annat. Brytarlöst kanonbekvämt om det är pålitligt och på trimmade maskiner det är det inget snack om!….. Exemplet med Pertronix är bland det sämre ihop med HEI fördelare som är ännu värre enligt min egen åsikt…..Ett litet överslag sedan sitter du där med skägget i brevlådan och brunnen krets.. Betänk att du har en gammal sliten fördelare…..Sätta dit en Pertronix modul på en 50år gammal fördelare är oftast som att sätta dit ett plåster på ett öppet sår som egentligen bör sys. Även om de tål mer glapp så är ju ändå isåfall fördelaren på fallrepet..I min värld ska allt vara inom tolerans. Du kan förvisso köpa en ny komplett Pertronix fördelare men min erfarenhet är att man inom ett halvår måste byta både lock, rotor för det är så dålig kvalitet….Been there! Vanliga original brytare av kvalitet på en veteranbil som rullar ett par 100 mil är bättre bara fördelaren är okej rent mekaniskt .☝ Jag har kört brytarlöst i olika former sedan 20år och tryggast förutom brytarlöst Ford är MSD och Edelbrock Max fire som båda kommer direkt från Fords utveckling. Max fire har komponenter som 1000.000 Fordar med TFI har så prylarna är superbeprövade ! MSD prylar kommer direkt från 70-talets Ford Duraspark brytarlöst som du kan släppa en atombomb på och den tuffar vidare. Mycket annat brytarlöst kommer direkt från TEMU Kina hyllorna och utvecklats/testats i miniatyr jämfört med Ford så jag avskyr allt sådant men det är jag det! Det kommer alltid någon som sedan säger ”min Pertronix eller HEI funkar klockrent i alla år”……Ja men så är det oftast!……Eller kanske! Tror du det är nått bus med fördelaren efter du kollat alla tips ovan så är mitt råd att rycka ur fördelaren och antingen köpa ny likadan eller bara gå igenom den vilket är lätt för den som vill….Jag gillar David på Hagertys videos för han just går igenom alla små knep och det som är viktigt…..Kul bara att titta! OBS en annan orsak till tvekande tändning är en slapp kamkedja! Förgasar flottörer och nål till den också en orsak till tvekan. Kan vara sjukt svårt hitta rätt diagnos om man inte riktigt vet var man ska börja så bara checka av en sak i taget.
    1 point
  10. Samma på min, måste klicka 2 ggr på låsupp för att få passagerardörren upplåst
    1 point
  11. Hej! Jag har aldrig tryckt 2ggr så är säkert så det fungerar även på min. Tack för hjälpen
    1 point
  12. Tänkte lägga upp fler men okunskap bakom datorn gör att det bara blir en för tillfället...
    1 point
×
×
  • Create New...