Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Topplista

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2024-10-02 in all areas

  1. 3 points
    Sista konbanekörningen för i år, nu är det en spänd väntan på resultatet. Johan Jaurelius tog en episk bild, ni kan väl ana vad som händer bråkdelen av en sekund senare..😉
  2. 3 points
    Sportvagnsklubben Göteborg har varje år ett klistermärke som alla som kör konbana får. Motivet varierar men i år blev det en fullträff för mig!
  3. Äntligen en Mustang i min ägo, ser fram emot träffar i sommar
  4. Äntligen är insuget på plats och tack för alla tips. Det som kvarstår innan provstart är: 1. Värmeslangar. 2. Gasstaget ska monteras. 3. PCV-anslutning till karburatorn. Den behöver ju sitta på framsidan nu. 4. Påfyllning av kylarvätska. 5. Oljebyte med filter. 6. Nya tändstift och montera tändkablar. 7. På med Hipo-grenrören och H-pipa. Så det är lite kvar, men under veckan som kommer blir det nog uppstart. Och då får man hålla några tummar för att det är tätt. Sen blir det inpassning av skärmar, byte av en fönsterhiss och hjulinställning.
  5. om någon kanske vill se ett av mina mitt före bygge denna bil lever numera i tyskland detta är faktisk en bil jag ängrar att jag sålde en capri mk1 perana tribute med 8.8 bakaxel, tremex låda o 5.0 v8 ford motor, drivlinan tagit ur en foxbody 11 tum fälgar fram 13 tum bak. 15 tum bbs rs splitfälgar michelin semi slicks
  6. Blev ju rätt perfekt tycker jag med hjulen. Finns plats att fjädra ner också. Som sagt, förvänta er inte för mycket av lacken. Det är utfört av en långhårig dåre bland mygg, knott, löv, vind, damm och annat fanskap. 😉 Fy faaaaaan va tråkigt det är att maskera och göra underarbete. Jag funderade på en stor kolfibervinge, men det passar dåligt på en sån här bil. Då kom jag på att BMW M3 E30 EVO hade en ball vinge med en extra vingflärp på. Så jag köpte en sån vingflärp och byggde om originalvingen. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det blev 80:tals stenhårt. 🙂 Men det är ju inte klart ännu på bilderna, så det får väl märkas när allt sitter ihop sen. Fortfarande en hel del kvar, men jag gillar stuket på vingen.
  7. Hej Nu är Borla Atak från Grufman monterat och så jäkla nöjd, underbart ljud !!!! Kan varmt rekommendera detta systemet Tack Peter för tipset
  8. Nyss hemkommen från en mycket givande kväll på Arlanda Testtrack 1 och är rejält trött, men det har varit en mycket givande kvällskörning. Egentligen är banan kanske lite för knixig för en Mustang 66 utan servo, särskilt i riktigt tvära böjar som kommer efter varandra, men det får man ta. Banan i Tierp blir nog mer passande. Det blir lite som ett träningspass. Uppvärmningen fick bli en rask körning hemifrån på gamla Stockholmsvägen till Märsta som gjorde mig lite skärrad. Bilen går att köra riktigt fort på kurviga vägar, hur kul som helst. Hur som helst så var den här bankörningen ett rejält test på att alla ändringar som gjorts sedan förra hösten har blivit som jag tänkt och att den står pall för lite tuffa tag. Och ikväll fick jag ett kvitto på det. Och jag har verkligen låtit bilen slita hårt ikväll. Utan servostyrning får man jobba hårt i tvära böjar, men det kompenseras av hur den beter sig för övrigt. Kanske är den allra bäst där man kan hålls högre fart och där kurvorna inte är fullt så tvära som ikväll. Den går neutralt utan tendenser till över- eller understyrning. Den är mjukare i beteendet, men ändå med en fasthet, jämfört med förra året. Kanske inte så konstigt när jag nu har prylar med noll friktion i framvagnen. Senaste veckan har jag haft funderingar om jag skulle byta tillbaka till KYB gasdämpare, då jag har varit mycket nöjd med dem. Men efter ikväll, så kommer jag inte att byta från mina Koni till något annat. De funkar klockrent på min bil tillsammans med allt det det andra som är gjort Och hjulinställningen som gjordes i måndags blev riktigt bra. Så väghållningsmässigt är jag klar. Ja förutom att fixa till justerbara casterstag, sätta dit min camberjustering på undre länkarmarna och subframe connectors, men det får bli i vinter. Prestandamässigt så märks en klar skillnad med bytet till nytt insug, hipo-grenrör, avgasportning och lite grövre avgassystem. Möjligen kan jag behöva en något större förgasare, men vi får se. Den dunkar på rätt bra. Däremot är ju automatlåda och bankörning kanske inte den bästa kombon, utan en manuell låda vore att föredra, tillsammans med en varvräknare. Den behöver jag oavsett låda. Långt inlägg, men nu är det dags att sussa.
  9. Gick igenom proceduren igen. Tack @THOMAS, fingret i tändstifthålet och säkrade att det denna gång var kompressionsfasen. Stannade vid markeringen 10° på dämparen. Måttade in cylinder 1 på fördelaren. Sen satte jag tillbaka fördelaren och fästet. På med tändstift, fördelarlock och tändhattar. Sen var det dags att koppla in batteriet. Startar och den går lite knackigt. Vred fördelaren i linje med vevaxeln och där står den bra. Låter motorn gå en stund och den verkar gå bra. Känns som lite rappare gasrespons. Ska köra med stroboskop senare för att finjustera och lite på luftskruvarna. Däremot låter det rejält mycket från H-pipan. Ska koppla på ljuddämparna temporärt innan det kommer ett nytt avgassystem. Så nu blir det till att passa in skärmar, byta fönsterhiss och beställa tid för framvagnsinställning 20250529_150115.mp4
  10. 2 points
  11. Hej, många av oss använder säkert en del Mustang- och Fordrelaterade grupper på Facebook. Tyvärr börjar den plattformen kantra lite, med alla skojare som ska kränga prylar. Den här vändan har jag fått svar från tio skurkar som har allt och det var nog sista gången jag lägger på de grupperna. Nu har vi ett forum som kanske vore den bästa plattformen för köp och sälj, men jag saknar att kunna svara på en annons. Jag åker ju VW också och i den världen har vi Boxerville som är en utmärkt plats för köp och sälj när det gäller VW-relaterade prylar, utan att det blir en massa galenskaper. Så det vore ju fint att få till det här också.
  12. inatt har sally sovit ute pallar inte skruva på o av hjulen hela tiden skärmerna slipade o spacklade än en gång. det var inte så mycket på höger skärm men vänster var det en dal vid skarven mellan breddare o skärmen. på höger skärm har jag fått små små hål i spacklen, som nål stick. inte överallt men på ca 5 x 10 cm, jag ska slipa bort detta vete fan va det är, jag var jätte noga med silikon remover´n ska prova skruva ner lite på lufttrycket kör med 2 bar ska prova med 1,5 istället nu ska detta slipas sen är jag nöjd med bakskärmarna lägger nock en tunn slipgrund bara för att skydda fram till bilen ska lackas bara det ville slutta blåsa så jävligt, annars får jag hänga upp pressening i verkstan
  13. tackar o bugar vänstra sida börjar ta sej färdig svetsat, mirakel vann, zinkspray, spacklad o tectylat breddaren sitter nu vart den ska. den ska skruvas mer nu behöver jag limma den, men klurar på va jag ska använda för lim dom andra jag har byggt har jag plåt breddad så inget lim någon som har förslag. goggler man får man fram allt från tuggummi till kaross lim så fort jag har ett lim kan jag göra vänstra sidan klar
  14. Vi i klubben får väl bli bättre på att marknadsföra forumet. Som det är nu finns ingen forumansvarig utan det har trillat på mig som webmaster. Tycker det är bra att frågan väcks, ska lägga in en blänkare på hemsidan samt ta upp frågan på planeringsmötet för klubben som är nästa helg i samband med årsmötet.
  15. Ska i ärlighetens namn erkänna att det forum jag var med och startade upp för STCS lider av samma symptom. Från att ha varit galet aktivt till en nu mycket sansad nivå. FB-gruppen jag drog igång har dock 50k+ medlemmar. 🫣 Det har mao inget med föreningen eller skötsel av forum att göra. Hittat ett amerikanskt forum som är bra, men det e ju alltid trevligare att hålla det internationellt. Funderar i vart fall på att gå med i klubben igen och väntar på svar för att få tillbaka mitt gamla medlemsnummer. 🙂
  16. Du får nog precisera vad du är intresserad av, gissar att det finns en uppsjö av Gen 1 grupper på fb men dom följer inte jag. Däremot följer jag ett antal, f.a Amerikanska som kör bana och tävlar med Gen 5 & 6, samt ett antal S197 av olika kvalitet och flera Modular 3V motor trådar. Skulle tro att det finns strikt original matching numbers och alla taggar å dekaler nyprintade renoveringstrådar samt diverse lite friare gen 1 grupper och ett antal motor grupper, renoveringsgrupper och trimnings grupper för 289/302 m.m. Sen finns ju sannolikt det du söker redan diskuterat, dissikerat och problemlöst någonstans här på forumet. Du måste bara engagera dig lite och söka, inte slänga ut en fråga bara och tro att andra ska söka åt dig och servera på silverfat 😃
  17. Sådär! Allt bortplockat och det nya framdukat. Det enda som kommer att återanvändas är spindlarna och krängningshämmaren. Sen kunde jag inte låta bli att polera lite på fästena för krängningshämmaren och även om det inte syns, så skänker det en inre tillfredsställelse.
  18. för att få ihop ungefär vilka fälg bredder o et jag vil ha, har jag fått köpa 2 olika fälg fabrikat. o dom har ju självklart inte samma färg 🥴 org american racing är grå barzetta är mera blå/grå ok va göra 🤔 jo varför inte sno lite från en ford gt40 o så fick det bli framfälgarna är klara, det en jävla massa att maskera när man ska lacka fälgar klara o avmaskerade 😍 nu det bara fortsätta med bak fälgarna
  19. Du gillar modellen och färgen, väldigt viktigt. Känns det rätt köp Har du råd, tänk dig in i plånkan när du skrivit på och föreställ dig hur det känns om sex månader, känns det bra bra, köp. Sparka lite på däcken, bra stuns, köp. Njut. 🙂
  20. nu det snart jul, då får man ha glögg o pepparkakor med sej i verkstan 🧑‍🎄 nu är jag nöjd med sänkningen, ska bara valsa skärmkanterna med det blev lite kapning av fram fjädern, det var redan en 1" sänknings fjäder hoppas det fungerar, annars köper jag coil over så nu fortsätter jag med nascar avgaset 😎
  21. då var det färdig spacklad o slipad för denna gång nu ska den få en runda sånt här rostskydd imorn när den har torkat ska jag prov montera den. hoppas den passar, o sen lämnar jag detta projekt tills lackeringen börjar. då ska den sprutspacklas osv undrar om vp parts ska ha black friday iår,jag har frågat men fick inget svar om inte får jag nock beställa hos summit racing
  22. Jo jag har ofta fått apropåer att skruva på så mycket caster som det går. Men jag har följt ett gammalt recept för GT350 (ligger Tony Brandas sajt, https://sep.turbifycdn.com/ty/cdn/yhst-13525187779972/aarms.pdf?t=1754499639&). Sen har ju det mesta gjorts på framvagnen, 1" krängshämmare, Shelbysänkning, rullagrad hjälpstyrarm, Konidämpare, rullagrade fjäderbryggor och undre länkarmar, övre länkarmarmar är s.k. cheaterarms, delrinbussningar på casterstagen och nya styrleder. Och baktill sitter det Koni och 4 1/2 mid-eyeblad och Koni. Sen var det ju servo tidigare på bilen men är numera utan den, men snabba snäckan har fått sitta kvar. Bilen går stabilt och inte vingligt, men jag ska laborera med mer caster när jag är färdig med casterstagen. Men som det är nu så lirar bilen riktigt bra.
  23. Efter att tidigare kört Chevrolet Camaro Z28 cab 1997 i sex år och sålde bilen blev saknaden av en öppen sommarbil för stor. Camaron hade tyvärr levt ett hårt liv och efter fem problemfria år kom de dyra felen på rad. Tändmodul, vattenpump, rasad automatlåda och slutligen kompressionsläckage ut i vevhuset. Efter att ha lagt ut 49 tusen på reparationer innan jag hittade läckaget i cylinder 6 som innebar helrenovering av V8:an med en kostnadsberäkning på ca 40 000 kr pga hög dollarkurs litade jag inte på bilen längre. Hittade en begagnad LT1 V8 med hög och jämn kompression, inga oljud och bra oljetryck på Camaro och Transam skroten utanför Landvetter för 12 000 kr som lät som en bra lösning. Konstaterade smärtsamt att motorn inte gick att lyfta ur utan var tvungen att sänkas ner tillsammans med framvagnen med bilen hängande på en billyft. Fick ett kostnadsförslag av en mindre verkstad på 15-17000 kr för jobbet gav jag upp. Det innebar att om jag gjort det hade jag lagt ut nästan samma summa på reparationer som bilen kostade när jag köpte den. Efter att ha funderat några dagar blev jag uppringd av en av bilmekanikerna som blivit förtjust i bilen. Han såg det som sitt vinterprojekt och efter lite diskussion om priset sålde jag den. När sommaren kom i år saknade jag att åka öppen V8 bil. Hittade av en ren slump på Blocket en snygg och fräsch silvermetallic Mustang GT V8 Cab årsmodell 2000 utanför Falköping där ägarfamiljen väntade sitt tredje barn. Med sorg i hjärtat hos hela familjen kände dom sig tvungna att sälja då de vuxit ur den. Vi kom överens och det blev affär. Är mycket positivt överraskad av bilen som är körglad, bra åkkomfort, har mycket bra vägegenskaper då den är sänkt, rapp och alert motor med snäll bränsleförbrukning. Kort sagt en mycket mer mogen och modernare bil än vad Camaron var. Är mer än nöjd med den och närmare än så här har jag aldrig varit min drömbil som är Steve McQueens Bullit Mustang.
  24. Ibland blir det så, och det här tog mer tid än förväntat och borde kanske startat i november. Men nu är det nära.
  25. Nyligen införskaffat en Mustang i lite skabbigt skick! Så nu ska jag försöka ge den tillbaka sin glans! Hoppas på att se er efter vägarna i sommar!
  26. Ska bli kul att höra hur du upplever den nu. Och jag gillar din ambition att göra den ännu bättre!
  27. Achtung baby! Idag hämtade jag avgassystemet från Tyskland. Snabb leverans, men Postnord schabblade i fredags och kunde inte åka ut med paketet. Nåja nu är det i garaget och det ser bra ut så långt. Åker nog ut och kapar bort det gamla i mogon och sätter dit det nya.
  28. Ja det känns nästan som det aldrig tar slut. Det som skulle vara en uppgradering av framvagnen och byte av insug blev mycket mer och tog som vanligt mer tid än förväntat. Så det visar sig om en vecka drygt om det varit värt det, men det tror jag. Mest spänd på hur den kommer att gå på vägen. Så det blir några uppdateringar till av min tråd.
  29. i min värld är det vårdslös körning du känner det vattenplaner o förtsätter köra i samma hastighet då får man skylla sej själv, i mitt tycke ska du inte ha en krona av försäkringen
  30. Idag blev det dags att sätta dit hiporören. Trångt är det och man måste sätta dit de långa bultarna innan man sänker ner grenrören. Sen var det bara att dra fast dem. Lite pulligt men det går. Sen i mwd tändstift och tändkablar och luftrenare. H-pipan monteras nog i slutet på veckan. Sen blir det provstart.
  31. Verkar va ovanligt med nedslag p.g.a.ljud på besiktning med Mussar. Polisen på gatan, då kan vad som helst hända.
  32. ....och denna gång BLEV det bra. Termostathuset är nu tätt, problem solved.
  33. Har du en 95 eller 96? För det där numret är för 1996 4,6L Och det är en restriktor som sitter där
  34. Nu finns ett tillfälle att få köra din Mustang på bana tillsammans med andra Mustangvänner! På privat initiativ är hela Färila Raceway, Fönebasen, utanför Ljusdal, bokad helgen 14–15 juni, för de som vill deltaga! Banan ligger cirka 25 km (30 minuter) väster om Ljusdal, 35 mil norr om Stockholm. Mer information om anläggningen finner du om du söker efter Fönebasen på Facebook. Det finns plats för uppemot 20 bilar under helgen, med körning under både lördagen och söndagen, utan begränsningar, efter eget önskemål och nivå. Konbana, toppfart eller andra moment, allt är möjligt! Vi disponerar den gamla startbanan som mäter 2100 meter och med en bredd på 25 meter, en separat driftingdel, komplett verkstad, samlingssal och kök. Det finns även en lastbil för den som vill prova, med 1000 hästkrafter och ett vridmoment på hela 2600 Nm. Vi kan även låna en Volvo utan ABS och testa på en kurvig grusbana… Finns ett fortfarande ett fåtal antal platser lediga, så skynda dig att boka. Lite säkerhetsdetaljer; hjälm för både förare och eventuell passagerare är obligatoriskt. En bilsporthjälm eller MC/moped-hjälm, både öppen och integralhjälm är OK. Heltäckande klädsel av bomull, tillexempel vanliga jeans och långärmad tröja. Vi kommer att ha en gemensam säkerhetsgenomgång på plats innan vi påbörjar körningarna. Inga person- eller bilförsäkringar ingår. Hör gärna med ditt försäkringsbolag vad som gäller vid bankörning. Vi bor med halvpension (frukost och middag), på Järvsöbaden och på JBP Hotell (4min promenad), med gemensam middag på Järvsöbaden. Dubbelrum kostar 2460 kronor per natt med halvpension. Enkelrum kostar 1230 kronor per natt med halvpension. Det finns även en fin SPA-anläggning på Järvsöbaden. https://www.jarvsobaden.se/ Frågor om evenemanget besvaras av Peter Sunmark på telefon 076-8006935, eller via mail peter.sunmark@telia.com. För att boka din plats (först till kvarn gäller!), kontakta Leif Holmqvist på telefon 070-7230829, eller via mail l.holmqvist@telia.com Passa på att ta tillfället i akt att köra på bana med likasinnade under en trevlig helg i Hälsingland. Observera att detta evenemang inte är ett evenemang ordnat av Classic Mustang Club Sweden utan är ett privat initiativ.
  35. Mussen har lite dålig camberkompensation ( blir bättre med shelbysänkningen ) och det är något man får ta med i beräkningarna när man gör hjulinställning. Just nu kör jag med 3.2° negativ camber och den kommer jag att öka, 6° caster och 0 Toe. Viktigt att toe är 0 när du kör, annars sliter du däck på innerkanterna. Har du tagit bort allt flexande gummi på reaktionsstaget och undre bärarmen kan du ställa 0 i toe statiskt. Camberkompensationen är lite av en utmaning, med tillräckligt mycket statisk camber och tillräckligt hårda fjädrar/krängningshämmare blir det bättre. På den här bilden från Falkenbergsbanan ser du hur mitt ytterhjul trots 3.2° camber nästan ser ut att gå mot positiv camber på grund av krängningen och den klena camberkompensationen.
  36. Det där kommer att göra skillnad! Finns egentligen ingen anledning att byta hela framvagnen, med rätt åtgärder får du originalkonstruktionen att bli så mycket bättre. Att mustangens framvagn har så dåligt rykte tror jag är i mångt och mycket en internetskröna. Många har åsikter men få är insatta i hur geometrin egentligen fungerar. Skillnaden mellan en utsliten originalframvagn med galen hjulinställning på fel fälgar och däck jämfört med en med lite nya delar och små modifieringar är enorm. Du är på rätt väg Christer 👋
  37. Hade ingen på våran när vi var i Italien Vad vill du skydda cabben mot? Värre med hagelskurarna, och då är det ju plåten än cabben
  38. jahap.. det blev nya däck fram. 245/50-15 istället för 255/60-15 det roligt detta med däck dim. fast det nya på pappret är smalare, är det breddare på fälgen dom sitter mycket bättre i hjulhuset bak oxå monterat så nu är hjulen klara. måste bara säga att jag blev väldans nöjd 😎 nu det bara vänta på breddarna, vete fan när dom dyker upp det blir nock inte mycket körd med mussen i början på sommaren så det tur det finns fler bilar i garaget
  39. Casterstagen är nu monterade och klara. Delrinbussningarna från Opentracker Racing tillåter ingen horisontell rörelse för länkarmen, men väl vertikal. Casterstagen med dessa bussningar ger samma funktion som justerbara casterstag, förutom justering av caster. Hoppas kunna plocka bort spiralfjädrarna kommande helg. Stumparna är nu uppmätta och ska gängas och kompletteras med justerstag, stoppmuttrar, uni-balls, gaffel och ett fäste i rambenet. Sen kommer jag att kunna justera caster utan att shimsa.
  40. Oväntat resultat på den testen, jag är lite tveksam om jag ska vara ärlig. Har man bägge två liggande på bänken så är skillnaden stor och jag har svårt att tro att det inte är någon skillnad i prestanda. Jag har kört med dem på min lätt trimmade 302:a i min förra cab-70.
  41. Hej och tack för insläppet! I september gick en barndomsdröm i uppfyllelse – jag blev ägare till en Ford Mustang 1968 i färgen Presidential Blue. Bilen: Endast 13 200 mil på mätaren och den har varit kontinuerligt besiktad. Den tidigare ägaren tog över bilen från sin farbror, där den hade stått orörd i en lada i hela 13 år. År 2019 fick den dock nytt liv när flera delar byttes eller uppdaterades, såsom: Styrservo Skivbromsar Ny tank Avgassystem Kylare Tändstift och kondensator Slangar Stereo Mm När vintern kom stod jag inför ett svårt beslut – hur mycket skulle jag uppdatera eller förändra bilen? Eftersom motorn aldrig hade öppnats och mycket var original ville jag vara försiktig. Till slut bestämde jag mig för att göra några uppdateringar: Ny förgasare Nytt insug Ny luftrenare Originaldelarna sparas naturligtvis, ifall jag eller en framtida ägare vill återställa bilen till ursprungsskick. Planen framåt: Min vision är att hålla Mustangen i bra skick, och ta hand om den på bästa sätt. Lite småfix är på gång, bland annat: Måla om mittpanelen (den är sliten) Klä om ett säte Se över elsystemet Och såklart – njuta av att glida runt och köra en riktigt härlig ponnybil!
  42. 1 point
    Torkarblad till Ford | Mustang | 2011 | Köp Online | Reservdelar | Originaldelar | Grufman Bil AB
  43. 1 point
    För din information Henke så har jag jobbat jättemycket med flertal olika system och har direkt "hands on" erfarenhet i 30år tid....Just nu en Cobra med cheva motor i projekt. Därav delger jag det jag har erfarenhet av här och säger direkt till när JAG tycker annorlunda. Det är min rättighet och uttrycka vad jag vill i ämnet och det är lika stor rätt för dig eller andra att bemöta mig med sakliga svar för det är aldrig 100% sanning det jag eller DU skriver. Jag skriver här för att delge de 10000 tals timmar jag har erfarenhet av som du kallar för Besserwisser. Eftersom jag är maskiningenjör både till utbildning och yrke så är mitt sinne lagt att hela tide alltid ifrågasätta allt!....GLÖM att jag har något kramkalas för enskilda lösningar eller försöker vara politisk korrekt!!! ... Det som man kan älska ena dagen kan vara skit senare....Så är livet så gilla läget bara är mitt svar till DIG! Från mig får man oftast Ja eller Nej svar......Sällan "kanske", "brukar" eller "googlingar" nästan allt har jag stött mina egna knogar i eller fått utbildning i på riktigt. "Killgissar" jag försöker jag alltid vara öppen med det....Det är helt OK att "killgissa" det gör ju politiker, ekonomer och präster också. Det måhända vara osvenskt skriva som jag gör men så är jag och i Sverige följer många "Jantelagen" och den vägrar jag lära mig.
  44. 1 point
    Jag tycker Per är grymt bra, uppfattar inte han som dryg. Däremot kommer han med många bra tips för att vi/dom som inte har så mycket erfarenhet av dessa gamla Fårdar, ofta 50-60 år gamla. Han har gjort många dyra erfarenheter som han delar med sig av. Perfekt för att den glada romantikern som äntligen köpt sin drömbil, en gammal Musse och ska börja renovera. Det kan lätt bli en mardröm och ett projekt som aldrig går i mål när romantiska naiva drömmar slås i spillror gång på gång p.g.a. Amerikanskt plyg & play skit som man får såga, fila, borra för att få dit eller Proudly made made in Kina of kinesium. Alla sköna motorrenoveringar av en +58 år gammal rostig 289 gjutjärns klump, jisses. Tycker Per har håller sig väldigt bra och på fint sätt hjälper till och försöker få personen att tänka om/till och komma framåt istället för att fastna i onödiga återvändsgator med efterföljande stora besvikelser som slutar i att projektet aldrig går i mål och barnen eller barnbarnen får sälja objektet efter ytterligare massa år. Nä Per borde få medalj. 🙂
  45. Samma på min, måste klicka 2 ggr på låsupp för att få passagerardörren upplåst
  46. så här kan man ju göra
  47. 1 point
    Har äntligen hittat min dröm bil.. Mustang ll hatchback med 302a Tur är att jag precis blivit färdig med ghian. Så nu har man försäkrat sig än en gång med många trevliga meck timmar framöver. 😊

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.