Topplista
-
Per Berglund
Medlemmar403Poäng5 287Inlägg -
Corvette
Klubbmedlem266Poäng2 880Inlägg -
Mustangmike
Klubbmedlem136Poäng908Inlägg -
JanneJ
Medlemmar133Poäng2 760Inlägg
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 2015-11-25 in all areas
-
@home
11 points
-
Ny medlem fr Lidingö med Bullit 68
9 points
-
Mustang gt 2018
8 points
-
BADASS - Ford Mustang GT Fastback 5.0l V8 -15
Tja tja! mitt namn är Johnny och jag bor strax utanför Västerås. har alltid haft stort bilintresse och kan aldrig låta bli att modda dom bilar jag skaffar. har lagt upp en projekttråd med samma namn så om ni vill följa med på byggets väg kan ni gå in och läsa lite där. Detta är min första ford men jag är rätt säker på att jag aldrig mer kommer vara utan! =)8 points
-
Stripes eller ej?
7 points
-
Ny Mustang GT
7 points
-
Mustang Fastback GT 1968 390
7 pointsHej mitt namn är Ulf Zackrisson (Zacke i allas munnar). Är bosatt i Gimo och precis fått hem min drömbil från USA. En röd Mustang Fastback s-code GT 390 1968. Vi kanske ses i sommar!7 points
-
Vilka har beställt en ny Mustang?
7 pointsHämtade ut min pärla igår. Trots högt uppskruvade förväntningar så överträffades de med råge. Vilken bil! Vilket drag! Fantastiskt!7 points
-
Mitt bygge, avsnitt 1
6 points6 points
- Lite trevligare nummerplåtshållare
6 points6 points- 6632 Tungdragarn
6 pointsHej Carl Gunnar Byström heter jag ,& kommer från Lycksele/ cmc 6632 Jag Har en Ford Mustang Mach 1 -69 med en 428 SCJ6 points- Kommer det säljas några nya mustanger efter 1 juli?
6 points- Ny medlem från Göteborg
6 pointsHej! Skåning men inflyttad till Göteborg för 3 år sedan. Kände sug efter nått kul att köra igen, velade lite vad jag skulle köpa men föll på en GT 2016 förra året. Har alltid gillat V8 ljudet. För det mesta kört japanska och tyska bilar innan denna så som Nissan GT-R 600HP, Porsche 996 Turbo X50..får se om GT:n kan leverera :) Tyckte att den var för tyst så hängde på ett Borla Attack direkt när jag hämtat bilen samt 25mm spacers fram och bak.6 points- Ny medlem i Göteborg
6 pointsHej, mitt namn är Håkan Nilsson och bor strax söder om Göteborg. Har nu varit medlem i några veckor och hunnit med att studera forumet. Intressant och lärorikt! Skall hämta min nya bil i april. Det blev en V8-fastback, 2017, race red. Det är min första Mustang och en present till mig själv på 65-årsdagen. Ser verkligen fram mot våren och sommaren. Vi hörs!6 points- Bilsport Classic
6 points- Magnetic Gt 16 performance pack
6 pointsHej! Nu är drömmen sann, igår hämtade jag hem min Mustang Gt från Halmstad! Vackert väder fina småvägar hem till Kristianstad i nord östra Skåne. Underbar maskin. Beställde den fullmatad med alla tillval förutom stripes och lackat tak. Är väldigt nöjd! Många glada miner och tummar upp när jag och sambon gled hem! Var inte svårt att motivera en mustang för en redan häst frälst kvinna! Idag rullar den söderut mot Österlen! Tagit ledigt från jobbet, hade ändå inte kunnat koncentrera mig :P6 points- Min Nya Mustang GT 2015 !!
6 pointsHej på er ! Lägger ut lite bilder på min nya Mustang som precis har blivit färdig hos sadelmakaren i San Diego ! Jag valde själv vilken klädsel jag skulle ha Röd o Svart skinnklädsel blev det! Blev riktigt snyggt tycker jag. Fick också Volks Racing 20 tums fälgar påsatta! Jag bytte in mina två Mustanger hos Autoclassica i Ystad, blev denna i byte! Tycker att jag gjorde en bra deal själv. Den har bara 500 mil på mätaren. Blir en sänkningsats när den kommer till Sverige på två tum! Den körs upp till Los Angeles nu i veckan för skeppning till Sweden! Slipper själv att ha bekymmer med Reg-Bes denna gången, levereras besiktigad ! Kan rekommendera Mats Larsson på autoclassica i Ystad för han och hans kollegors trevliga bemötande! Detta blir min sjunde Mustang !!6 points- Marcus, Mustang -67, Karlsborg
6 pointsMarcus 35år Karlsborgs kommun (reserv huvudstaden). Allmänt motorintresserad inte bara bilar utan även annat. Efter att i flera år gått och suktat efter en Jänke bil(sen 20års åldern) men aldrig tagit steget p.g.a andra intressen som tagit upp tid och pengar(Cross eller hus). Men efter att denna dök upp i grannkommun så försökte jag först övertala en kompis att åka och titta på den. Men han ville inte, där var det nån form av cheva som intressant uppåt Örebro trakten. Kunde dock inte släppa denna bilen riktigt, så efter att terroriserat sambon(tur hon är bilintresserad) i nästan en vecka så åkte vi i.a.f och titta på den. Men då var det kört direkt när den kom. Den var i det skicket jag väntat mig, ett bra brukskick hel å fräsh invändigt finns att göra om man vill eller så kör man. Man vågar ha med barn och hund(vilken älskar att ligga mellan framstolarna på kardantunneln) i. Planer för framtiden finns ju. I första hand bälten, skivbromsar, avgassytem. Sen vore det inte fel med en manuell låda =)6 points- Dokumentären om Mustang
6 pointsHar ni Netflix kolla in dokumentären om arbetet och människorna runt utvecklingen av Mustang Finns även på YouTube men på Netflix är det en bättre översättning för er som tycker engelskan kan vara jobbig Bra dokumentär där man får lite insikt över den mängd arbete och känslorna runt modellen.6 points- Smidda fälgar monterade
5 pointsNu har jag satt på dom smidda hjulen jag köpte av en annan medlem i vintras. Och så sjukt nöjd dom passade perfekt nu skall det bara dit en sänkningssats. Fälgarna heter RSR 901 20x10 och 20x11 med Michelin Pilot Sport 4 . 275 fram 305 bak.5 points- Mustang gt 2018
5 pointsEfter lite strul så är min bil nu hämtad 😃 Helt fantastiskt, vilka blickar bilen ger och vilken känsla bakom ratten. Lite varv på stan igår då barnen ej visste något, så det hoppade och tjattrade om hur cool och snygg den är, den känslan är guld värd 😃 Känns att det var ett tag sedan man körde manuell och tar lite tid att vänja sig, men att jag ändrade till manuell var rätt för mig. Min fars kommentar - "Helt rätt att du vågade ta den färgen, så snygg!" Jag är normalt en doldis men nu blir det svårt med en Orange Fury GT Fastback Körde inom en polare som satte sig i bilen och startade, jag tog på mig bältet och sa kör du en sväng 😃 Så helt lyrisk även han hehe5 points- Mustang V8 Cab -66 till Mustang GT Cab 2018
Hej Något om mig själv. Tidigare Stockholmare men numera bosatt i sydvästra Sverige som i min ungdom gick från tung MC (Norton 750 cc) till Mustang V8 Cab -66. Fick återfall på hojfronten under mitten av åttiotalet, med en klassiker Honda CBX 6-cyl, som jag fortfarande har kvar. Gick via några andra fabrikat till Harley-Davidson 95 cui, som jag också har kvar och glider runt på när anda och väder medger. Fick nytt återfall i cab-världen när jag provade en kompis MX-5 Miata. Köpte sommaren 2011 en egen -02:a. Blev återigen sugen på en Mustang GT 2018 under hösten 2017 och har nu beställt en för leverans före Bonus/Malus-införandet 1. juli.Hoppas vi ses på vägarna i sommar.5 points- Äntligen
5 pointsInregistrerad, besiktigad och försäkrad. Äntligen är Mustangen körklar. Vilken härlig känsla. Ser fram emot att få hälsa på er andra på vägarna i sommar :)5 points- Lock för stötdämpartornen.
5 pointsJag gillar att 3D-printa lite småsaker då och då. Fick en ide´ att printa ett lock som täcker den fula bulten på stötdämpartornet med en hjulcenterkapsel högst upp. Då jag har fyra originalfälgar stående så plundrades två fälgar och centrumkåporna fick ett nytt liv. Designade i Fusion 360 och la ut det på Thingiverse ifall någon mer än jag är sugen att testa. https://www.thingiverse.com/thing:25782375 points- Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Nu har man kört ca 5-10mil med nya lådan och nu börjar den så sakta bli inkörd. Rätt hård och knackig i början! Kopplingen har varit väldigt hård men efter några mil har den lättat samt ändrad pedalhöjd så blir det bättre Här ett klipp på lite hårdare test...Vill inte än ladda fullt då ett oljebyte rätt snabbt ska göras5 points- Halva vintern avklarad snart!
5 pointsSjälv har jag nu tagit ur skidorna ur skuffen och tvättat bilen efter turen till Tänndalen. Man får en och annan blick då man glider upp till slalombacken med en Mustang och börjar lasta ur skidor5 points- Bränsleförbrukning 2015- GT V8
5 points- Ett test på min mustang som jag och en kompis gjort.
Det är så att jag och en kompis har precis startat en youtubekanal som vi tänkte testa lite bilar och annat skoj i. Första filmen blev på min mustang, och vi tycker det blev rätt bra själva. Hoppas ni också gillar det.5 points- Vilka har beställt en ny Mustang?
5 pointsJag har sålt min Mustang -07 och köpt ny bil. Det är årsmodell 2016 som rullat 110 mil och har custom paketet. Motorn är ecoboost dvs 4 cylindrig turbo och går bra. Jag blev verkligen imponerad över effekten på den motorn. Jag har förstås testat V8 modellen men den ligger utanför min budget.5 points- Vilka har beställt en ny Mustang?
5 points- Gratis tips för en första kontroll om en bil har en SALVAGE/JUNK TITLE
Om du är intresserad av en bil så finns det ett mycket enkelt och gratis tips man kan ta till. Nämligen att göra en sökning på Chassinummret (VIN) på Google. För att få fram chassinummret/VIN besök Transportstyrelsen. Välj: Väg - Ford - Fordons- och ägaruppgifter - Uppgifter om andras fordon (Direkt länk https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx ) Identifieringsnummret är det du skall använda. Sök sedan helt enkelt bara på chassinummret/identifieringsnummret. Har bilen i fråga varit med på en auktion så är chansen stor att den har snappats upp av söktjänsten. Ofta får man även upp bilder på hur bilen såg ut då den auktionerades ut. Nedan är ett exempel på en bil som funnits på Blocket och som ser ut att vara i perfekt skick. Men det ser man rätt snabbt att den inte alltid varit i. Jag har blurrat försäljarens firmanamn för att jag själv inte ville lägga upp det. Det är dock inget jag hade behövt göra om man ser till lagen. SÅ SE ALLTID TILL ATT KÖRA EN ORDENTLIG KOLL PÅ EN BIL INNAN DU KÖPER NÅGOT! Om du inte bryr dig om att en bil varit krockad etc.. så är det bra när det skall prutas! Innan du gör ett köp bör du dock endå göra en riktig kontroll mot Carfax. (www.carfax.se) Lycka till med ditt köp! Obs, tråden är låst.5 points- Garagemöte
4 pointsFan vad jag älskar små sköna möten. Var nere i garaget och småskruvade lite på Mustangen. Det kommer en kille, tonåring, och ser osäker ut men vill uppenbart prata. Han säger på jävligt knackig engelska (tur man är tränad i det 😉 ) is this mustang first generation. - Yes you are right, 1966 Mustang. - i saw you from window, have to come look. Han är uppenbart intresserad så vi bubblar en stund, sen frågar jag - where are you from? - Ukraine (what the fuck) - how long....you here - weeks, war (shit) Jag blir lite ställd men han är glad och frågar vidare så vi snackar bil i en halvtimme bergis Han frågar snällt om han får fota och, självklart. Så inget praktiskt blir gjort på en bra stund men fan killen är uppenbart glad att få ha krupit in under huven på en gammal amerikanare (Mustang 😉 ). Han var dessutom väldigt trevlig. Fan ser jag han nån gång till får vi ta en liten tur (med burnis)4 points- 65 HT Janne J
4 points- Grufman is BACK!
4 pointsGrufman är tillbaka på terra firma Försöker så gott jag kan svara på tekniska spörsmål och lägga upp elscheman osv.4 points- Jan, Stockholm, 65 Fastback
4 pointsHej, Började leta bil i höstas och efter många trevliga telefonsamtal med olika Mustang-ägare hittade jag i slutet av Juli äntligen bilen för mig - en honey gold 65 Mustang Fastback. Bilen importerades från Kalifornien i början av 2000-talet och är väl omhändertagen och utan rost. Den lackades om i samband med importen till Sverige och den har också fått en delvis ny inredning. Som jag antar att det är med de flesta gammelbilar finns det lite små-fix att ta itu med, men det blir någonting för de mörka vintermånaderna. /jan.4 points- Nya fälgar va tycks?
4 points- Slö gt V8 ??
4 pointsAlltså Per B, gillar dina kommentarer generellt sett och du har många bra tips och erfarenheter, men .....sover Dolly parton på rygg 🙂 ))) Vad är det för siande om att en motortyp som nu varit i drift i 10-14 år skulle börja få problem på sikt . Rena kvällstidningsrubriken på det uttalandet 🙂 Dom har gissningsvis +10k mil i snitt och sitter i en Amerikansk Muskelbil som trots ganska normal bil ändå är av en typ som testas och utmanas av sina brukare mer än average bilen. Dom som överlever sina ägares Leaving Carshow verkar hålla bra tycker jag 🙂 Men visst finns det lite grejer som behöver service men jag tycker inte det är något speciellt eller anmärkningsvärt jämfört med andra motorer. Är väldigt nyfiken vilka allvarliga designmissar du syftar på? Håller på bygger min NYA Stroker 3V 302 så skulle vara bra att veta vad du vet som inte shaun eller övrig expertis känner till. Av mig kända svagheter men ändå inte av speciellt allvarlig karaktär eller ens ovanligt kort serviceintervall eller dyrt om delarna skulle bytas preventivt vid typ 10k mil, men det görs inte och majoriteten av maskinerna verkar gå +20k mil orörda om du inte trimmar dom. Tändstiften var ju inte så lyckade, men dom har service intervall på 16k mil och det finns lösning om dom delar sig, åtgärdades när det uppdagades med nya toppar och stift från 08. verkar ändå relativt ovanligt och det blir inga haverier, bara lite strul i samband med en service. Kamtimigsmekaniken verkar vara en grej som kan krångla lite på sikt, finns trådar om dessa, dock tror jag det kan vara oljerelaterat och f.a. långmilare och kanske mest pickuper och övriga modeller med 3V motorn som kanske inte sköts så bra som Mustangerna. MItt set som sitter på mina HOTROD kammar är originalet som nu gått ca 15k mil uppvisade konstigt beteende efter monteringen för ett par veckor sedan. Observera, fel på dessa orsakar inte något haveri på en std. motor eller en med milda drop in kammar TYP HOTROD, endast missljud och temporärt dålig effekt. jag konstaterade att Oljan luktade surt och var svart trots bara 500 mil så den byttes och problemet försvann, jag misstänker att oljan blivit utspädd av oförbränd bensin från mitt lösa tändstift, se min projekttråd. Men återigen, inte så dyrt om dom behöver bytas om missljudet/symtomen uppträder, förslagsvis slänger man in roligare kammar samtidigt 🙂 Veven är egentligen inget problem, stakarna är en svaghet vid seriös effekthöjning, det sitter std sintrade knäckstakar ( storänden bryts av i tillverkning för att skapa halvor som bultas ihop) och är mer eller mindre std i många bilmotorer, inkl Cheva LS , Coyote m.fl. I 4,6 3V verkar dom kanske vara lite i underkant och pallar effekthöjning på 100-150Hk normalt men kanske inte i kombination med högt nyttjande av effekten och varv typ bankörning eller tävlande. Men återigen är det så vanligt? Beakta att det är en hel del Roush, Saleen m.fl. som fick kompressorer direkt vid leverans på std. utan någon annan åtgärd och alla eftermonterade kompressorkit som rullar därute. Oljepumpsdrevet är en svaghet vid seriöst högt effektuttag och f.a vid nyttjande av varv och effekt typ bankörnig, tävling etc. Denna svaghet finns även på GT500, Coyoten m.m. Ska bytas till billet om man vill gardera sig mot totalskrotning. Jag kanske har tur med mitt exemplar som fått allt man kan göra i trimning utan att öppnas, och det mesta har gjorts efter 10k mil och den har fått åka på Tysklandssemester och marshat långa stinter i 180-200 på Autobahn och inte minst bankörning på Mantorp, Gotland och 10varv (ca 21 mil) allt vad jag vågar på underbara Nurburgring. Jag gör vad jag kan här hemma också för att ge den och bränner drygt ett set bakdäck per sommar hittils. Snart 5000 mil i min ägo. Gillar motorn och tycker den har flera fördelar mot coyoten för mitt nyttjande. Visst är det kul med effekt men med lite moderat trimning och tuning kombinerat med 3:73-4:11 utvxl räcker effekten till med råge för kul å bus. Bara luft å buller med tuning ger en trevligare upplevelse. Dom är väldigt lättmekade och de flesta som är lite intresserade kan göra mycket själv. Betydligt snyggare i motorrummet och väldigt mycke trevligare ljud, speciellt med andra kammar. men det är såklart väldigt personligt och de flesta är rätt å slätt bara intresserade av en effektsiffran och struntar i om maskinrummet föväxlas med en Audi eller whatever modern bil. Har bara på senaste två veckorna sedan återinstallationen av HoTROD kammarna fått +10 spontana kommentarer på skönt ljud från vanliga mänskor på mackar och parkeringar. 🙂4 points- Kia Stinger
4 pointsI dagens stressade turbo- och kompressor-värld går det alltid att fixa nåt snabbt rakt fram. Kul att den klådde Koreanen på banan iallafall. Inte sällan när man är ute å kör med Mussen på motorvägarna Täby - Åkersberga dyker det upp nån gammal Volvo 740 eller 940 i ytterfilen med nån yngling bakom ratten som vill dra, man har lärt sig att inte låta sig förnedras och ler lite och kör lungt vidare. 350hk V8 har inte mycket att sätta emot en 500-1000 Hk turbosnurra. Dom brukar försvinna i fjärran med ett väsande och smällande från wastegaten. Men jag brukar resonera så här, Med en Audi, BMW, MB, Volvo, KIA, Subaru whatever med för mycke hästar å hur snabb som helst är ju inte kul nånstans utom ett kort ögonblick när du kör som ett svin och känner accelerationen. Med en Musse och V8 blir man glad bara av att starta motorn, visst är det kul att gasa lite nångång men även att bara mysa fram till ljudet gör en lycklig.4 points- "Nya Mustang skrämmer skiten ur Europeiska sportbilar"
4 points- Medlem sedan höstas
4 pointsKöpte min första Musse i höstas. En tidig 64 1/2”. Har i vinter bytt allt i framvagn och bakvagn. Röda koni runt om och 17” hjul.4 points- Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Ska till återvinningen i morgon för att slänga skräp så jag tänkte Googla öppettider. Vette fan vad som hänt!!4 points- Ny medlem
4 points- Mustang 66:a från Umeå
4 pointsMin Mustang 1966 A-code 289 High Power svensksåld manlig bil=manuell,ingen styrservo,ingen bromsservo =4 points- Jag klättrar på YouTube och Google!
4 pointsSkapade för ett tag sedan en YouTube kanal och masserade den så pass att den klättrat uppåt i söklistan som bara den! Söker man "Ford Mustang 1969" så är det bara min favorit Jay Leno som kommer före! :) Har ett klipp som är uppe i 130 000 visningar Fick blodad tand och tänkte då utmana Google och se hur bra man kan klättra över lag!! :) Gick rätt bra helt utan kostnad!! Googlar man "Ford Mustang 1969" så gillar Google min "business" så pass bra att jag placeras vackert till höger om träfflistan Google har ju även "Maps" så även där tittar jag fram! Hihi även pyttelilla jag kan sätta et avtryck i Googles ansikte! :) Tänk om man snart också kunde tjäna en krona eller 2 på sin hobby!4 points- Halva vintern avklarad snart!
4 points- v6 eller v8
4 pointsDu köper den bil du gillar och skit i vad alla andra tycker, de är ju du som skall trivas med den!!!4 points- Vilka har beställt en ny Mustang?
4 points- "Muppen" Ola's Mustang GT -16
4 pointsMer paket idag! GT350R ratten med mörktonade kåpor runt knapparna Orginal fjäderbenstag som plockats av en bil utan att den rullat en mil, helt perfekt skick. BMR Cradle bushing lockout kit, detta är för en sida så finns en lika uppsättning till :) Nu ska bara bilen ta sig dom sista milen och kollas igenom och få en nummerskylt så man kan få hämta den.4 points- Boss 302 -70
4 pointsNu är det inte mycket kvar på vintern och vårens projekt. Jalusi, några gummilister och lite stripes kvar. Kommer förhoppningsvis att bli klar nästa vecka.4 points- Byta emblem på en GT
4 pointsMitt enda tips är att inte göra det. Extremt töntigt med GT500 emblem på en vanlig GT. Ungefär som att skryta med något man egentligen inte har. Minns tydligt när en bekant stylade sin audi och la dit RS emblemet. Blev inte lika roligt när folk kom fram o ville se under huven. Fjuttig 2.0 A4 sedan hade han. Men om du nu är bestämd så tror jag inte det är så komplicerat. Finns säkert manualer eller videoklipp på youtube om hur du kan/ska gå tillväga. Må väl och lycka till!4 points - Lite trevligare nummerplåtshållare