Jump to content

Thomas Stigtorp

Klubbmedlem
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    8774
  • Region
    Värm/Örebro
  • Stad
    Grums
  • Yrke
    Service Measure Specialist
  • Intressen
    Bilar samt bygga på huset

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Thomas Stigtorp's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator Rare
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Tack för svar! Grejen är den att det verkar som kylrören känns kallare än kylaren! Du skriver även att man bör ha en extra oljekylare när man har en trimmad motor. Det sitter en lätt trimmad 302 i min (ca:380hk) men har en eftermarknads kylare tjockare så jag tycker att det borde räcka? Sedan under vintern har jag bytt en massa saker bland annat oljerören (original utförande) så dessa sitter endast ihop med metallclips på några ställen. Det med bensinfiltret som sitter bak vid tanken tycker du att jag skall plocka bort det? Sedan sitter det en mekanisk bensinpump så jag undrar om det utförandet du beskriver funkar även för mig? Samt om det skulle göra det är det värt besväret? Jag kanske skall försöka att få filtret vid motorn lite separerat för att försöka hålla det lite kallare. Det stämmer att bilen blir mer svårstartad under varma dagar med varm motor! MVH
  2. Hej! Jag har en fråga angående kylrören som går mellan låda och kylaren, efter att ha varit ute och kört så motorn och växellådan har rätt arbetstemperatur skulle jag tycka att rören borde vara varma eller? När man känner på dessa är de bara ljumna! Bytte växellådsolja i vintras, kan det finnas luft i kylsystemet för växellådan eller något annat fel ex: låg nivå? Tycker att jag har varit mycket noga med oljenivån. Lådan växlar som den skall! Har en annan fråga! Det är så att jag har bytt förgasare till en Quick Fuel för att min gamla var för liten! Nu är det så att vid ett antal ggr har flottör ventilen hängt sig på grund av eV: smuts i bränslet. Det här felet tycker jag är konstigt för att det sitter ett långt bränslefilter bak vid tanken men för att snabbt kolla om det är fel på detta så monterade jag in ett ytterligare filter efter bränslepumpen. Nu till min fråga detta filter är ett rostfritt filter och hamnade bredvid fördelaren detta gör så att nu när det är varmt ute och motorn är mycket varm blir även detta filter mycket varmt, det känns nästan som bränslet kokar inuti. Har det här någon betydelse? Mvh Thomas
  3. Tack! Jag var inne på samma tanke! Detta för att slippa borra. Mvh
  4. Hej! Jag har en sportsroof 69 som saknar emblemen på takstolparna! Har tänkt att montera nya. Jag har kollat runt på nätet hur man monterar dessa! Det verkar som att det sitter några svetsade små pinnar orginal som man monterar emblemen på. Nu är det så att minna pinnar inte finns längre så jag undrar om någon har monterat på något annat sätt? Mvh Thomas
  5. Hej! Jag har under vintern renoverat en del under huven på min Musse! Efter att börja plocka ihop den igen och försök att starta den utan resultat, den vägrar starta! Det låter som den inte vill gå på alla cylindrar. När jag ställde ner bilen i höstas ryckte jag ur födelaren utan att riktigt titta hur den satt! Detta har jag ångratt många gånger nu!! Bilen gick bra när jag ställdes ner i höstsa! Jag har kollat på youtub på massor av filmer för att få tips hur man monterar tillbaka fördelaren rätt! Men det har inte gett något resultat, jag vet att man måste kolla så cyl 1 är i toppläge och att fördelaren skall peka på tändkabeln för cyl 1. Sedan vet jag att man kan montera fördelaren ett halvvarv fel! Har plockat ur och i fördelaren hur många gånger som hellst uten resultat! När bilen mot förmodan försöker starta verkar den inte gå på alla cylindrar (orent) den skuter o smäller!! det händer inte så mycket när jag vrider på fördelaren. Tändföljden har jag koll på! 1 5 4 2 6 3 7 8 Finns det någon som har haft liknande problem och har en lösning till detta!! Det känns som jag har plockar i och ur denna JVL fördelaren 100ggr!!! Det sitter en Ignitor lll med tillhörande tändspole idag. MVH Thomas
  6. Jag har en fråga om någon kan svara på? Jag har en 69 Sportroof som sidodörrens ruta inte tätar mot A stolpen. Som jag har förstått är det lite skillnad mellan 69 och 70ans ruta, kan det vara så att någon har monterat in en 70 ruta på min eller går det att justera så det blir tätt? Tacksam för svar! Thomas
  7. En fråga om du har någon erfarenhet av insug? Vilket insug skulle du sattsa på om du hade min motor?
  8. Hej! Jag har en fråga angående insugningsröret på en 302:a. Det är så att jag nyligen köpte mig en 69 Fastback och i den satt det en lite trimmad 302 med en Hollyförgasare och Edelbrock insug. Nu är det så att föregående ägaren har haft sönder en annslutning till kupèvärmen, det är den som sitter över termostathuset. Han har försökt att laga det med lim! Jag har naturligtvis köpt ett nytt! Men nu till min fråga? På det gamla insuget sitter det en kylvattenkanal längst bak (mot torpedväggen) medans på den nya finns inte denna kanal! Ser att det skiljer sig på dessa om man kollar runt på nätet men ingen information om varför en del har kanal och andra inte. Är det så att jag måste byta till ett annat insug med denna kanal? En annan fråga? Varför sitter det en spacer mellan förgasaren och insugningsröret? Är detta bara för att få förgasaren högre eller uppfyller det något? Thomas
×
×
  • Create New...