Jump to content

R Lenngren

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. R Lenngren replied to Attila's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Finns mycket till dessa sexor, har sett hur man har satt på turbokit, headers och mycket annat roligt. Läste om en Mustang sexa i USA för många års sedan som man tog ut över 800hk. Sökord: Mustang 200 inline 6 muffler
  2. Finns en vit HT som är reggad 10 april 1964 här i Sverige. Reportage i tidningen Classic motor nr5 2018.
  3. Hej, Vi var där nu i juli och fick visa pass när vi skulle tillbaka. Brukar åka 1 par gånger om året, samma visa varje gång.Vid ett tillfälle för ett par år sedan när vi var på en träff på Kastrup fort. När vi åkte tillbaka så kom vi ett gäng Mustanger och då blev kontrollen väldigt lätt, de kollade bara den första av oss. //Rolf L Simrishamn ..
  4. R Lenngren replied to Åke Granath's post in a topic in Mustang 2005-2014
    http://www.mustangandfords.com/featured-vehicles/m5lp-0808-2008-war-mustang Kolla lite på detta, har aldrig hört något om dessa WAR.
  5. Troligtvis från 2005 och uppåt. Du kan själv kolla din Mustang på Fords hemsida. Skriv in chassinummer /vin nr i rutan. Vissa Mustanger som kom hit som helt nya på den tiden är det inte säkert att det kommer upp någon info alls? https://owner.ford.com/service/frequently-asked-questions-regarding-takata-airbag-inflator-recalls.html Ett par bekanta kör Honda av olika modeller från samma tid, när detta kom upp med dessa defekta gasgeneratorer till krockkudden så byttes de omgående till nya av Hondas återförsäljare.
  6. Har haft mail kontakt med Ford Sverige, de skriver att det inte utkommit någon ny servicekampanj som berör din bil i dagsläget (11 mars). Om/när din bil finns med på en sådan lista kommer du meddelas via brev ifrån Ford Sverige. Kollar man på Safety Recall ser man att det finns delar att tillgå, men då skall man nog ha sin Mustang i USA. Så har det sett ut på min Safety Recall notes sen 1juni 2016 Fråga man ”experter” om man skall koppla bort gasgeneratorn finns det olika svar. 1. Typ om den fungerar som den skall vid ev. kollision så är det bra att den är kvar. 2. Är den bortkopplad så fungerar inte krockkudden och det blir ett sämre utfall vid kollision. Dessa svar får man! Vad man vet är att om dessa bilar befinner sig i fuktiga delstater är det större risk pga krutet i gasgeneratorn ändrar sig.
  7. R Lenngren replied to Alin92's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Jag har satt en plåt i min -66a pga lösa grejer i kofferten. Inte kul om något händer med en typ tjock pappskiva. Jag tog mått efter original pappen,lätt fixat. //Rolf
  8. Bra idé, får åka till firman i Halmstad och kolla på nya "Bullitten" 😎
  9. Hej Jag väntar fortfarande, fått förarsidan bytt förra året. Enligt Ford,s "safety recall" skall min passagerare sida också bytas, har varit kontakt med Ford Sverige ett visst antal gånger om detta nu i år men de bara svarar att det pågår en kampanj i USA och att den inte nått hit ännu. Ford Sverige verkar ha viss tröghet, vilket man kan ha i åtanke när man köper en "svensson" Ford. // Rolf
  10. Hej Fick min på förarsidan bytt i våras, men det ligger kvar på Stafett Recall att passagerarsidan är ett problem och behöver bytas. Är det fler som har samma? Var kontakt med Ford idag och de pratar om någon kampanj. Är airbagsen så farliga så borde man koppla ur dem tillsvidare med tanke på vad som hänt i USA. // Rolf
  11. R Lenngren replied to R Lenngren's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Har nu bytt till en ny TPS och nu blev det bra inget ryck när man släpper gasen.
  12. R Lenngren replied to R Lenngren's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Tändstiften bytte jag förra sommaren. Jag kollade ekektrådavståndet, är nog en aning stort 1,3 mm. Hur stort skall det vara? //Rolf
  13. ett inlägg i en tråd postade R Lenngren i Mustang 1994-2004
    Hej Har en 01 GT cab som går lite ojämt när man kör lugnt typ 50-70 km. Var och besiktiga igår och alla värde var bra. CO 0,0 CO 2500 0,0 HC 6 Lambda 1,0 Service är gjord : + stift och tändspolar, MAF rengjord, nytt original luftfilter. Det var samma ojämna gång före service. Samt att när man släpper gasen kan det rycka till, kanske det är gas spjälls potentiometern som krånglar, händer inte så ofta. Inga felkoder fanns. Någon som har eller haft samma problem Mustangen har rullat ca 16000 mil //Rolf
  14. R Lenngren replied to jörgen lyren's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Ok, om man då beställer en ny id-bricka så kan man i princip ändra på lacken, byta växellåda från man. till aut. osv. Då har man alltså inte riktigt koll på om det original från fabrik ? //Rolf
  15. R Lenngren replied to jörgen lyren's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    När jag skriver in chassinumret i "decodern" så kommer 1966, San Jose, CA, 2 Door Hardtp, 289 2v, 223048 men där det står Body: Color: Trim: Date: DSO: oTrans: Axel: D kommer ingen info? Jag har kört 3st olika decoderprogram men alla blir samma. Jag har provat olika chassinr. men det blir samma resultat. Har även provat på mobildata och Macdator ??? Mitt chassinr är 6R07C223048 någon kan testa och kanske har koll vad som är problem. // Rolf