-
Extremt svår startad 351c när motorn är kall? Orsaker?
Svårdefinierat.. har du soppa och gnista men tänder inte.? Då kan du inte ha gnistan på rätt ställe. tex gnistrar när kolven är ej i topp. kolla sprinten på fördelardrevet. om den gått av och vridit sej lite, och fastnat på offtajmat läge. janne
-
VIN Code placering
Efter läst alla tips och letat en stund hittade jag instansat vin. På förarsidan mellan skärm och fjädertorn. Under nåt lager färg , men syntes svagt ändå. Min är även en T, metuchenbil.
-
Hjälp med att tyda dynopapper.
Tänkte kommentera mitt eget ämne. Dock flera år gammalt , men har inte rivit motor förrän nu. Hängt i motorstöd sedan jag bytte till starkare snurra 2 år sen. Nedsliten kamnock var enda skavank jag hittat och det kan förklara dippen på höga varv. I och med det är min orginalmotor så får den uppfräschning i samma anda, med ringar lager orginalkam styrningar fjädrar etc. Ska skanna in dynopapper på nya motorn vid tillfälle.
-
Bussningar fram/bakvagn
Jag monterade subframe connectors på min 70a. Gjorde massor. Ingen mer midjestyrning och flex i chassiet. Beter sig som en "nyare" bil i fjädringsrörelsen. Dessutm enkelt montera, borra 4 hål i främre ram och byta ut främre bladfjäderbult mot en längre.
-
Kompressormata 351 cleveland
Hej. Allt beror på ditt planerade effektuttag. Och budget givetvis. Några tips från en tillverkare: http://www.blowerdriveservice.com/recommend.php
-
Nån som har regbesiktat musse med 6-71a genom huven
Mussen mår bara fint efter tillökningen. Rymdes nästan under huven :-)
-
Nån som har regbesiktat musse med 6-71a genom huven
Precis som rubriken säger. har nån lyckats eller fått avslag? Får jag trubbel med effekten eller med farligt uppstick? tips eller omöjligt? Har en 70:a mach 1 som ska få tillökning. Känns alltid bättre ha papper i ordning. janne
-
C4 konstigt oljeläkage
Hej. Tror din modulator är trasig. om det kommer olja ur den. Vad jag kommer ihåg så sitter väl en vacumslang från insuget på den. Olika vacum får olika växlingar. Och i så fall suger väl motorn i sej oljan som kommer ur den.
-
Hjälp med att tyda dynopapper.
Har provat både med fördelare med brytarspetsar samt en 650 d-pump.och nu senast med brytarlös msd fördelare och 750 d-pump. Markant förbättring blev det under2000 varv(+50hk vid 2000) samt en höjning längs hela reg, fast med samma "dipp" på topp. Tycker därför att jag kan lämna tändn+soppa biten. Blir nog att byta fjädrar om de visar sig att de kroknat samt bättre lyftare. Siktar givetvis på att få fler hk än 332 på pappret 300 var ju std. 380 kändes som ett lämpligt mål. får jag bara den till att dra utan att krokna så bör den nog ta dig dit. Tack för tips och synpunkter alla.
-
Hjälp med att tyda dynopapper.
332hk på motor. 278 på bakhjulen. cranehydr std lyftare.(L900) ventilfjädrar comp cams 972-16 (1.460 outer w damper.) std plåtvippor, dock nya har faktiskt inte kollat upp fjädertryck ännu. ska se om jag hittar uppgift på vilket tryck de hade som nya. nu har jag ju dessutom kört 12-1500 mil med dem. kurvan är rak och fin till ca5300/325hk dippar till 5800-10hk sen vänder den upp till 6000/332hk där chippet bryter.
-
Hjälp med att tyda dynopapper.
Har varit och bromsat mach 1:an på rullande landsväg. Men har en markant "dipp" eller avrullning vid ca 5300.(332hk/433mn)Som sedan hoppar upp ngr varv igen. Som jag inte vet hur jag ska få till. Testat backa tändning för att utesluta spikning etc varpå kurvan såg likadan ut fast ngt lägre efter hela pullet. Lamdavärdet såg jättebra ut under hela bromset också. ska man vara petig så kanske lite åt det fetare hållet. men det ska inte påverka heller tycker jag. inte soppabrist i alla fall. Mina gissningar är kanske ventilfjädertryck eller kamaxel. motor är en 351c 4v med torker+750dubbelp. msd 6al+8580 fördelare. chet herbert I4N kamaxel(224/234-0.050 0.536/0.562lyft) med cranehydr lyftare . Kammens område är ca 2500-6800rpm har bild på dynopappret som jag kan maila om nån vill ge tips. janne
-
Bränsle förbrukning
1.7 lit/mil 90km/h 2600rpm 3,25:1 26" dia bakhjul
-
351cl 2v tips?
läste i en ford motor bok. Ett så kallat "dirty bolt on" montera ett 4v insug och en 4port holley 6-700. Sas ge 30-35hk trots dålig portmatchning mot 2v toppar. snabbt och enkelt att testa.
-
Hooker Headers
hej. köpte hooker comp till min 70a med 351 4v.rug,servo mont.beskrivn medföljer. Bolt on, passar fint. utan att ta ur motor :-) Fast....när jag köpte ny pitmanarm av märke trw, fick jag borra om hålen i ramen.(ca 1cm neråt) men har du ford orginal så inga problem
-
Hjälp med HOLLEY/FORD nr identifiering
Det var snabba ryck ... tackar tackar Janne