-
Shelby GT500 Overpowers a dyno
http://news.boldride.com/2013/05/shelby-gt500-overpowers-a-dyno-with-explosive-results/29734/?utm_source=BoldRide.com+Newsletter&utm_campaign=111e92b97b-boldride_newsletter&utm_medium=email&utm_term=0_55d035cf18-111e92b97b-338088189
-
Inte så lätt att registrera min Mach 1 -70
Jag reggade min den 15 April kom och tänka på reflexerna efteråt, trodde att han hade missat dem, fick åka till Autoexperten bredvid och köpa 2 vita 21/5W då jag glömde byta dessa fram då de var gula.
-
Inte så lätt att registrera min Mach 1 -70
Skall de inte vara CE märkta? Så var det tidigare men bara på regbes sen vanlig bes så godkänner de dem i glaset.
-
Spontanköpa i staterna?
Den tredje vitsen är att man slipper 25% moms
-
351C shortblock, jag vill ha! OCH Long time no see, en monolog.
Förr i tiden köpte man karburatorsprit för att ta hand om den fukt som kom in i tanken, 0.5 liter till 50 liter, tror knappast att man kan få problem med E85 och kondens, som han själv säger "Now I have not seen that happen but It will" varför förutsätter han problem som han inte vet om?
-
351C shortblock, jag vill ha! OCH Long time no see, en monolog.
Racefuel är ett alternativ sen själv blanda med V-Power till en fungerande mix, men det blir inte billigt, men va fan är billigt med gamla bilar, flygbränsle är gjort för att fungera på höghöjd och ett sämre alternativ på backen.
-
351C shortblock, jag vill ha! OCH Long time no see, en monolog.
Läser man det finstilta på octanboostern så brukar det stå höjer 2 point och det går 10 points på ett oktan alltså din tillgodoräknade oktanhöjning är 0.2 oktan förhoopningsvis, byta till alutoppar ett dyrt men bra alternativ eller som redan förslagits E85, det är döden för motorn att köra när den spikar kolvarna får otroligt med stryk, finns en booster som funkar men den har importförbud i hela EU pga att den innehåller tetraethylbly + att det är fruktansvärt giftigt i närheten av en människokropp http://www.ebay.com/itm/Octane-Supreme-130-fuel-additive-octane-boost-booster-/190586596801?pt=Race_Car_Parts&hash=item2c5fd8adc1&vxp=mtr
-
Regbesiktning
Bilen reggad allt klart och har nu fått skyltar, precis hemkommen från en provtur i solskenet, inte ett ljud om något intyg pga bytt motor han bara tittade i sin bok vad de kom med original och sen att min bil uppfyllde dessa krav.
-
Regbesiktning
Jag behövde inget intyg när jag pratade med dem? Skall vara där kl 1 imorgon så då lär jag få veta om det behövs eller ej, de ville ha uppgifter på de delar som skilde emellan 340 och 440 inte ett ljud om något intyg.
-
Tappar oljetryck mach1 1969
Inget svar på oljetrycket men Fram har kommit absolut sist i alla de tester jag har läst från USA, köpte själv en laddning med Wix/NapaGold.
-
Regbesiktning
Skall själv iväg nästa vecka till ystad om solen skiner och det inte regnar och saltet är borta http://www.ystadbilbesiktning.se/Hem.html ring och prata med dem du skall till, de har också tillgång till internet och är oftast inte dumma i huvudet, alla som gör reg bes är ingenjörer, min bil är original en 340 bil som nu har en 440 six pack och jag skall kunna styrka att alla modifieringar som skall göras är korrekt dimensionerade och korrekt utförda, fjädring bromsar och annat som skiljer en smallblock från en bigblock, som sagt lyft telefonen och bespara dig själv lite överraskningar.
-
Lois C. Eminger
Ja då har man henne att tacka för min original invoice på min T-bird 57, kul att få veta historien bakom detta. Sven
-
VARNING FRAKTBOLAG
Tog hem 2 bilar till mig utan problem, allt fungerade perfekt inget att klaga på. Sven
-
Fasta/Stela motorfästen?
Vad är detta bra för? Vad har det för fördelar?
-
Byta växellåda?
Bara ett tips http://www.keislerauto.com/index.php?/w ... rMake=ford Sven