Jump to content

DanRing

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

DanRing's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Så vitt jag kunde uttyda så var det bara en lyftare som strulade, därav min oro. Att alla kan knacka är jag medveten om men i detta fall var det nog bara en som hängde sig och motorn gick inte på alla åtta.... Men som sagt nu under dagen har den gått problemfritt och inga som helst missljud...Tankar?
  2. Ville bara kasta ut fråga bland folk som kan och vet... Jag startade min mustan häromdagen efter att den stått still bara för en månad. För första gången sedan jag köpt bilen hade jag ett rejält ventilknack då bilen startade vilket höll i sig säkert 30sekunder tills dess att jag pillade på gasen . Jag antar att det var en lyftare som strulade men jag undrar om detta är tecken på något eller om det är helt ofarligt? Oljan är nyligen bytt och som sagt så har jag aldrig tidigare upplevt missljud från motorn. Tankar... Ideer???
  3. Jag har sett i Hansen att de säljer stela motorfästen. Vad är detta bra för? Vad har det för fördelar? Jag kan bara tänka mig att alla vibrationer skulle sprida sig våldsamt i bilen och inte medföra några fördelar alls?
  4. Jag har samma problem med min pump som du nämner men jag har även ett fruktansvärt missljud.. Pratade med Hansen så sent som i veckan och en Servopump till min Mustang 70:a med 302 skulle gå på 1850:-
  5. Jag vet inte om du pratar om "roterande" glapp men min rotor går att föra så att brytaren går från plan yta till toppen av ett krön utan problem utan att detta har påverkat motorns gång... Är dock absolut ingen expert på detta
  6. Nyfiken på om någon vet vad teoretisk topphast ligger på med en C4 låda om man förutsätter att slutväxeln är orörd? Någon som vet vad motorn varvar i förhållande till hastighet? Någon som testat? Sugen på att testa open streat och vet inte om man klarar det med orginal utväxling?
  7. Ska kolla detta... ska även forska lite mer i om man kan renovera enkelt och billigt.... Tack!
  8. Någon som har en servopump till en mustang 70:a? Min låter hur illa som helst och börjar bli väldigt irriterad på att det låter mer än motorn på tomgång.. Eller någon som vet om det är svårt att renovera en sådan servopump/ få tag på delar?
  9. Efter en del svinto så hittade jag märkningen, trodde märkningen skulle vara på skivorna men den satt ju på balanshjulet i fram! Tack ändå! Känns skönt att ha ett sånt här forum och ta till när man är osäker!
  10. Jag skruvade isär termostathuset och kollade vad det satt för termostat där nu efter som jag haft problem med min temperatur. För att lossa detta var jag tvungen att ta loss fördelaren pga slita bultar och jag ville inte riskera att dra sönder dom mer då man inte kom åt för att få något riktigt tag. Jag gjorde allt för att inte fördelaren skulle röra sig och låste därför rotorn och "skruvade" ur den... denna eminenta tejp beslöt sig för att lossa och nu vet jag inte vart jag är någonstans... kan någon vara jätte snäll och berätta hur man ställer in den till grundinställning igen? Letat markeringar men finner inga.... Mustang 70 302
  11. Fläktkåpan är kvar men jag har ej monterat någon elfläkt då det tar emot en del att montera det. Angående termostat, ska det vara nödvändigt att ha någon alls då min motor blir varm på en halvmiss? Angående lådan så har jag bytt olja som sagt, Jag måste dock tillägga att det inte är alltid den släpper mellan 2:an och 3:an vilket jag finner lite konstigt.. Om det nu är så slitet så borde det ju inträffa jämt i mindre eller större utsträckning. Men även vid plattan i botten så klarar den ofta att växla helt felfritt och det är ju då påfrestningen borde vara som störst?
  12. Har sett inlägg om att folk har monterat H-Pipa eler vad ni kallar det på avgassystemet, förmodar att detta rör monteras för att få genomsläpp mellan de två systemen strax efter hedders? Ger detta prestanda ökning eller vad är vitsen med detta?
  13. Jag har en mustang 70:a 302 och har bytt brytare på denna, krukset är att jag inte har en aning om vad det ska vara för brytaravstånd? Någon som kan hjälpa mig med detta? Har ännu ett problem, min bil blir väldigt varm och jag kan inte förstå varför den ska bli så varm för? Jag har en stor fläkt monterad med stålblad som böjersig allt efter som man varvar (finns i hansen katalogen) men även när jag kör vanligt längre sträckor så har den en tendens till att koka och det blev tydligt nu när det var så varmt ute! Är det någon som kan ge mig tipps på hur man kan avhjälpa detta problem? Det sissta jag skulle vilja ha lite åsikter om är att min växellåda (c4) typ "frikopplar" mellan 2:an och 3:ans växel... Någon som har några tankar kring detta? Jag har ATF F i lådan nu som jag blivet rekomenderad här på forumet. Tack på förhand!
×
×
  • Create New...