-
Bakaxel
-
Glapp i styrningen
Sena 67or kan ha hardyskiva. Har det på min bil.
-
Dragkrok
Du måste dra kabel ända fram till instrumentpanelen . Blinkers tog jag från indikeringslamporna i panelen och bromsljuset efter bromsljuskontakten. Man kan använda "strömtjuvar" som kläms på kabeln.
-
Centreringsringar
https://www.hubcentric-rings.com/sv/?confirm-international=true Jag har själv beställt här .
-
Baksäte HT 66 vs Cab 66
En cabriolet har smalare säten pga cabställningen, jag vet ej hur stor skillnaden är.
-
Motorfäste till -67 ht
1967 har unika motorfästen och motorkuddar. För att få de att passa så får man ta motorfästen från 68-och dom kuddar som finns att köpa nu eller borra nya hål så vinkeln ändras på fästena.67ans kuddar tillverkas inte längre.Don Rush visar lite reprodelar bla.motorkuddar.
-
Belysning
Biltema har en reläsats art .42-603 som kan användas om man inte vill bygga nåt eget själv.Det borde räcka att koppla de yttre ljusen . Strömbrytaren bör klara att driva de inre när belastningen blir mindre.
-
Hög motortemp
Står tändningen rätt? För lågt ställd blir motorn varm.
-
Yttre styrarmsbussning.
Finns på vp.sök under styrstag
-
lars.k changed their profile photo
-
Reborned 1969 600Hp 410cui multiport EFI stroker
Navringar kan köpas här http://www.hubcentric-rings.com/sv/ . Jag har själv köpt ringar i plast där till mina American racing ttd
-
Blinkers på motorhuven 67a
ja!
-
Rutor till dörren cab-65
Går det inte att höja ramen till vent rutan lite? Ser ut att glipan mot gummilisten är större på ovansidan än mot framkanten .
-
Hål i torped väggen
Staget till kopplingen går igenom där.
-
VIN Code placering
Jag har nu stansat numret på min 69a. Jag använde en plåtvinkel som jag klämde fast med stötdämparfästet.Den gav ett bra stöd och det var lätt att ha koll på avstånden,med markeringarna på den påklistrade tejpen.
-
Längd oljesticka C4 automat -67
Ca 50,5 cm mätte jag min till.