Jump to content

JanneJ

Medlemmar
  • Inlägg

    2 745
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    82

JanneJ last won the day on 18 februari

JanneJ had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Kinna
  • Yrke
    Egenföretagare

Senaste Profilbesöken

2 604 profil visningar

JanneJ's Achievements

Medarbetare

Medarbetare (7/14)

  • Very Popular Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

132

Omdömespoäng

  1. I en perfekt värld så skulle bägge ytorna vara plana och det räcka med en papperspackning, tyvärr får man nog räkna med att det inte är så.. Jag brukar använda Permatex eller Loctite packningsklister, ett ytterst tunt jämnt lager räcker. Varför man ska använda klister till dörr/fönsterlister förstår jag inte, svårt att tro att den är specad för temperaturer över 100°.
  2. Kolla så att du inte har någon spricka i termostathuset, det är gjutet och inte överdrivet starkt. Du kan också plana det mot ett slippapper på en plan yta. Termostaten håller jag så här vid montering:
  3. Ska du köra lite inspirerat så kan du ta bort bromssköldarna helt, de hindrar värmen från att avges från skivan.
  4. 933 ign måste ju ha spänning på sig även när du vrider nyckeln mot start, annars hade det inte gått att starta bilen alls.
  5. Mustangen har ca 70mm scrub standard, ganska mycket om man jämför med andra bilar. Jag har provat att ha uppåt 90 mm scrub men då blir bilen klart orolig i styrningen. Samma bil med 0 offset fälgar är superstabil i över 150 km/h. Ville bara ge mina erfarenheter av breda fälgar fram.
  6. Hoppas du har koll på scrub i framvagnen, 40 mm spacer är mycket.. Jag har kört med diverse olika varianter fram och blir det för mycket ändring av scrub så blir bilen påtagligt nervös och det är inget som går att trolla bort med hjulinställning.
  7. Det ser ut som en eftermarknadsgrej från 80-90 talet, antagligen har det suttit en konisk plasthylsa över den synliga kromade delen. Jag kan också ha något spröt liggande i garaget.
  8. Finns det 2 fasningar på den nedre delen?
  9. Oväntat resultat på den testen, jag är lite tveksam om jag ska vara ärlig. Har man bägge två liggande på bänken så är skillnaden stor och jag har svårt att tro att det inte är någon skillnad i prestanda. Jag har kört med dem på min lätt trimmade 302:a i min förra cab-70.
  10. Snyggt! Däremot tror jag HIPO faktiskt ger lite fördelar, speciellt tillsammans med lite portning på avgassidan i topparna.
  11. Har samma erfarenhet, bakskärmarna är omöjliga att valsa. Jag har gradvis kapat bort mer och mer av kanten så nu går mina 17*8 fritt, men det är precis..
  12. Hoppas inte du tänker hänga något i den. Jag har provat och det håller inte...
  13. Att få avgasrören över bakaxeln när man har sänkt mycket är en utmaning, jag har dessutom ett panhardstag som trasslar till det extra mycket. I år har provat jag ett singel 2,5" som går på passagerarsidan. Ljudet är inte speciellt kul så jag funderar på ett alternativ. För mig är markfrigången superviktig, min utfart på gatan sätter stopp för mycket...
  14. Bara för att visa hur det ser ut på min bil med originalplåten ihopskruvad och luftintaget i mitten förstorat
  15. JanneJ

    Motor byte

    När jag köpte min 65:a hade den ingen drivlina alls, självklart funderade jag över tänkbara möjligheter, googlade vad andra hade gjort, mätte och kollade hur mycket plats det fanns. Problemet med 65-66 är att det är trångt mellan fjädertornen, det enda som passar vettigt är en liten stötstångs V8, typ Fords smallblock. Alla nyare motorer med överliggande kamaxlar är minst 20 centimeter bredare och helt omöjliga att få ner i en 65-66 kaross utan stora modifieringar ( läs: annan framvagn..) Är du beredd på att bygga om hela framvagnen och såga rejält i karossen så går det att få ner en nyare motor men jag är tveksam till om det är värt jobbet.
×
×
  • Create New...