Min erfarenhet är att har man väl fått resonans så är det svårt att få bort det, extra dämpare och andra upphängningar löser inte grundproblemet, kryss i rören är bara en skröna, jag har testat massor av olika varianter och inget fungerar.
Min känsla är att olyckliga kombinationer av diameter, rörlängder och dämpare skapar resonans, att mussen har ett väldigt långt rör från dämparen till mynningen ser jag som ett problem.
Byggde ett system till en 1989 Camaro för några veckor sedan, från katalysatorn tog vi ett 2,5" rör till bara en ljuddämpare efter bakaxeln och ca 30 cm slutrör efter den, det lät hur gott som helst och hade inga otrevliga resonanser.
Helst skulle jag vilja ha någon form av dämpare efter bakaxeln jämte bensintanken men där ar det lite snålt med plats, jag gjorde en sådan lösning på min 70:a cabbe och det blev bättre men inte helt 100%.
Tror att det finns mycket att göra med att flytta dämpare och anpassa rörlängder men det tar nog sin lilla tid innan man blir nöjd..