Jump to content

kjorran

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Flyttade hem Mustangen från vintergaraget igår. En tur på ca 3 mil. Min dotter fick göra sin premiär i förarstolen.
  2. Tack för snabba svar. När det gäller turbinen så lär det vara rätt viktigt precis som du säger. Åker i dag med en turbin med stall på ca 2400varv. Köptes beg. Men har funkat rätt ok. Har en utväxling på 3.25. Kammen tror jag drar från 1500 varv om jag minns rätt. Finns det någon hemsida, som kan hjälpa mig att välja rätt ? Mvh//
  3. Vet inte men det är 302:a med afr toppar, comp cam xe 256, performer rpm insug, edelbrock 600 förgasare och hp grenrör. Sen vill man ju alltid ha lite utrymme för framtiden...
  4. Har en c4 från 68 i bilen o funderar på att byta till en annan c4 från PA eller liknande. Nu till frågan de aktuella lådorna har 26 splines istället för 24 vilket jag antar medför turbin byte vilket det ändå blivit. Är det något annat som skiljer, behöver bytas ? Mvh//Kjorran
  5. Hej igen Har googlat runt lite och hittade följande - Pertronix tändspole 1,5 ohm och och på msd hem sida stog det något om att tum regeln för Msd var 0.03 - 0,7 ohm. kollade även lite på amrikanska mustang forum men fick inte direkt nån klarhet. Men om man läser lite i Jannes tråd om tändning är ohm talet för högt blir det för lite ström ? Kan det vara det ? mvh/jörgen
  6. Hej nån som vet ? Har monterat en Msd fördelare ready to run (8352) på en 302:a, men den går inte speciellt bra - just så pass att den går alls. har tidigare haft ignitor så motståndet är borta. Har även pertronix tänsspole och tycks ha läst att detta inte ska fungera ihop - minns jag rätt? mvh/ jörgen
  7. När jag bytte fuktspärren använde jag nått glasmästaren kallade apskit - så kolla med en glasmästare fanns på remsa och torkar ej. Glad midsommar Jörgen
  8. Tack för era svar. Det låter som det fungerar bra. Har en fråga till. Är det nån av er som kör med stora hjul typ 17" ? Iom att man får bort glapp borde den bli lite mindre orolig på vägen även om den är rätt så spårkänslig ? mvh/kjorran
  9. Hej Någon som vet om denna fungerar bra, Enligt återförsäljare ska denna förbättra känslan i styrningen, förutom mindre risk för läckage i o med konrollventilen ej används. Har inga problem med läckage, utan det är en bättre styrning jag är ute efter. runt 1000 dollar känns inte så dyrt om det fungerar. mvh/kjorran
  10. ett inlägg i en tråd postade kjorran i Generella Mustangfrågor
    Är det nån som sett om,var man kan köpa ett överdrag med text typ "MUSTANG" , en kompis letar också efter ett då med texten camaro. mvh/kjorran
  11. kjorran replied to pools's post in a topic in Motorer
    Hej P.O Vad bra att det löst sig. mvh Jörgen
  12. Har haft ett liknande problem, armen tryckte på röret från kontrollventilen vilket gjorde att röret sprack rätt snabbt. det visade sig att framvagnen ej blev centrerad när framvagnsinställningen gjordes. mvh/kjorran
  13. Har sett det på forumet men kommer inte ihåg var, men prova med P-O regionansvarig i Västerbotten, han har en -68 cab. Det kan ha varit nån tråd han lagt ut/ deltagit i mvh/jörgen
  14. ska kolla på det mvh/jörgen
  15. Skulle tro att det är enklaste lösningen. Men är fortfarande intresserad på hur det funkar- tips på länkar nån ? Mvh/jörgen