-
Ej fungerande blinkers bak
Listen sitter med clips, så den får man bort med ett bestämt ryck uppåt (kan sitta som f*n) Kabeln går med största sannorlikhet fram till främre blinkers alternativt skarvat vidare från sidoblinkers. Så ska det INTE se ut! Det är en konvertering utförd av någon som inte har kunskap om elsystem i moderna bilar. Jag har fått göra om flera bilar och har sett alla möjliga mer eller mindre kreativa lösningar på hur man inte ska göra Enda raka lösningen är som Robert säger att först återställa elsystemet till orginal och kontrollera att alla funktioner fungerar då. Sedan gör man konverteringen som det ska vara, det vill säga enligt instruktionerna som följer med vid köp av e-märkta baljus från t.ex Grufman. Har för mig att någon här på forumet har instruktionerna, kommer dock inte ihåg vem. Angående lamporna så dels finns det oranga lampor att köpa, men jag vet att exlusive cars iaf. förut målade vanliga vita lampor själva dels pga. att det var lättare plus att det blev bättre orange sken på dom Har du inte tummen mitt i handen samt lite tålamod så tror jag du klarar av att göra om det själv utan större problem Om du ska göra det själv så tänk på att använda skarvar med smältande insida där kablarna kan bli fuktiga, annars kan det bli strul i framtiden med "ärgade" kablar. Lycka till
-
Elektronisk startspärr
Nyckeln måste kodas in. Lättast är att köpa ett nyckelämne och åka till din lokala låssmed och få nyckeln kopierad. Sen är det bara att åka till närmsta verkstad som har IDS utrustning
-
Low end power
Norrorts Bil och Van service i kallhäll är duktiga 08 - 564 720 10
-
TPMS
Mig veterligen går det inte att stänga av bara sådär.. Det går att programmera om instrument clustret så TPMS funktionen stängs av. Grufman klarar av detta, vet inte om någon annan lyckats klura ut vilka parametrar som ska ändras vid programmeringen.
-
Fredagshistorien K-märkt
Varför kan inte blondinen åka vattenskidor? Hon hittade ingen tillräckligt brant sjö
-
Vad för tider på 201m
Körde på kjula nu i helgen, bästa av dom 2(!) reporna blev 60ft: 1,59 201m: 6,97/160 402m: 10,93/198
-
Skicka barna till plugget.
Nepp, Garneij släkten är ganska utspridd runt om i världen och jag har tyvärr inte speciellt bra koll längre bort än mina morföräldrar.
-
Skicka barna till plugget.
Tror den här också skulle kunna ge en spännande resa, så länge det är rakt
-
Köpråd: Ford Mustang GT V8 - 2005
Glöm inte att vädra ur den ordentligt innan kapen talar, alternativt filma och lägg upp här
-
Rösta på grabben
Ball bil och söt grabb, självklart en röst från mig
-
C4 Varvar upp 2-3
Precis samma fel som jag har på min! viewtopic.php?f=4&t=20954
-
axelback
Japp det finns det http://www.summitracing.com/parts/DOU-DEC300/
-
axelback
Mina erfarenheter av axelback på manuell vs automat är att bilar med automat är mer resonansbenägna än manuellt växlade hästar. Grufman gjorde ett ganska stort axelback test i höstas, finns på youtube. Mitt val hade varit FR500 eller loud mouth, mest bröl med minst resonans oavsett växellåda
-
Växlingsproblem "preppad" c4
Idag kom jag ihåg att rafsa fram lite gamla lameller jag plockade ur i våras
-
Än kan fynd göras
Men vaf*n! Jag har en 70:a med shelby fälgar och saknar 2 kåpor, så dom där är säkert mina