Jump to content

cmc964

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

cmc964's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Oljan blir varm säger du... Min servo kan hugga på låga varv i extrem kö-körning, Då tempen är väldigt hög... kolla om slangarna går nära avgasröret. Vet att Ford ändrade dragningen av slangarna efter 67el. 68 nån gång, Tog själv slang fäste från en 70a, tyckte att dragningen blev betydligt bättre.
  2. Hej Jag hade problem med läckage, la dit lagom stora (små) koppar brickor i kopplingarna.Det har inte läckt en droppe till på flera år. Ryckningarna har jag inget tipps på tyvärr. //Mvh Tommy
  3. cmc964

    Holley

    Jag tror också på hårdare fjäder på sekundär sidan, vilket gör att sekundären öppnar senare. Har själv en Holley 750 på min 351W funkar hur bra som helst!
  4. Har ett par toppar liggandes från en 302, undrar om man med hjälp av gjutnr.(F3JE CA) kan se på vad för motor dom suttit. Ser ut att vara rostfria avgasventiler. //Mvh Tommy
  5. Har en 67 FB som jag köpte 1997 utan motor o låda, drömde om Big Block men vek ner mej det blev trimmad 351W istället. Skulle man kunna vrida tillbaka tiden skulle jag helt klart satsa på en 460 bigblock, hur manligt som helst !!! Hur kul är en orginal Mustang med en slö 289/302? //Mvh Tommy
  6. Satt nyss och läste din tråd och fick en massa bra info där! Om man nu kört ett tag med dessa flare up är lammelerna döda då? Jag har en till C4,Är det ide att prova med ventilhuset från den? Shiftkit?Det som nu sitter i verkar lite suspekt, Vad rekomderar ni? //Mvh Tommy
  7. Hej har en C4 låda ,som växlar fint från 1an till 2an. När sen 3an går i varvar motorn upp en bråkdels sekund,vilket givetvis märks mest på högre varvtal .Drar jag den till 5500 och växlar till 3an så snärtar varvet upp till 6000 Lådan är nyligen genomgången Tycker även att den växlar upp mycket tidigt när man kör lugnt. Några ideer? //Mvh TommyCMC964
  8. Du verkar jämföra Hooker Super Competition med någon av Hedmans billigare modeller, och i det fallet så är nog Hooker bra mycket gedignare. Hedman har ochså mer påkostade modeller=dyra. Har själv haft hedman engine swap 351W i mustang 67,har numera Hooker Comp ,som jag personligen tycker har bättre passform, ca 170$ Men om ekonomin tillät skulle jag helt klart välja Hooker Super Comp //Mvh Tommy
×
×
  • Create New...