Jump to content

Schröder

Medlemmar
  • Inlägg

    186
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Schröder

  • Födelsedag 1983-02-26

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Schröder's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Hej. Tänkte demontera den nedre kromlisten på bakrutan på min 67á Ht. Kollade på det igår men den verkar sitta fast utav bara den. Hur gör man det på bästa sätt utan att förstöra nåt, nån som har några bra tips? Googlat och haft mig utan några speciellt bra svar... MVH Schröder
  2. Bra info där, tackar! Min ser just nu ut enligt nedan. -600 pounds fjädrar fram/5 blads heavyduty bak med grövre hänken. -Kyb gas adjust dämpare -Uretanbussningar runt om. -Export + Montecarlo stag. -Shelby sänkning " Caster +1,0 Camber -0,50 Toe in 3,5mm " Efter ganska intensivt skruvande i några år så tappade jag lusten lite och har kört de senaste 2-3 utan att skruva nåt alls nästan förutom byte av styrsnäcka och underhåll. Dock börjar jag känna att suget sakta men säkert kommer tillbaka att fortsätta utveckla väghållningen och annat på Mussen. Eftersom jag rört många delar förutom just K-stag så tänkte jag börja labba där och även kanske med lite värre dämpare m.m... Vi får se... Projekttråden av Janne J och hans förra 70á cab är farlig att läsa, får många ideer ifrån den ;) MVH Schröder
  3. Har inbillat mig att 1" fram och 3/4" bak blir lite väl styvt på en "lätt" 67á med en 302 men kan ha fel. Därför tänkte jag gå upp snäppet styvare fram gentemot original och komplettera med ett bak så balansen blir bra mellan fram och bakvagn. Dock verkar det vara svårt att få tag i så kanske får köra 1" och 3/4" och se hur det fungerar. MVH Schröder
  4. Hej! Skulle vilja ha tips om vart jag kan hitta nån som säljer krängningshämmare i storleken nedan till en Mustang Ht - 67. Tycker jag letat med ljus och lyckta med b.la google utan lycka. Fram: 3/4" (19,05mm) Bak: 1/2 (12,70mm) Fram: 7/8" (22,22mm) Bak: 5/8 (15,87mm) Har hitta många krängningshämmare i storleken 1" fram och 3/4" bak, vilket jag tycker är för grovt... MVH Schröder
  5. Tackar för svaret! Kör med en AEM Uego bredbandslambda. Förgasaren kanske är lite väl stor men bilen svarar bra på gas och går också riktigt bra med den, dock som sagt aningen fett vid hårdare pådrag. Stiften är mer åt det svarta hållet än det gyllenbruna, dock ser de inte värst sotiga "stygga" ut. Att ändra fjäder hade jag inte tänkt på, tur att jag frågade här först. Sitter en orange "5hg" där nu, ska testa med en gul "4hg" istället. Eftersom min är performance bestyckad funderade jag tidigare att endera bestycka om den som economy modellen eller ändra enligt nedan. -Nål från en 070*047 till en 070*052 -Sekundären från en .095 till .092 Ska nu prova fjädern först innan jag rör nånting annat... MVH Schröder
  6. Halloj! Tänkte kolla lite med er på forumet som har mer koll än mig å dessa Edelbrock förgasare. Har en performance bestyckad 600 som visserligen går rätt bra och bekymmerfritt men lite för magert vid tomgång och fett vid fullgas. Lambda vid tomgång ca : 16-17 Lambda vid jämngas = 13-14 Lambda vid full gas = 10,5-11,5 För att få till lambdan på tomgång justerar jag väl på tomgångs skruvarna? " 1,5 varv utskruvat nu" För att få till lambda värdet vid fullgas så byter jag munstycke på sekundären? Eftersom bilen går bra vid lugn vardags körning så borde jag kunna låta bli primären och nålen? Hur stor skillnad är det mellan att gå ner ett steg på sekundären jämfört med två? Sitter just nu och kollar i kalibrerings kartan som jag fick med förgasaren:wtf: Varje motor är ju unik men lite vägledning är aldrig dumt, letar efter nån rutinerad Edelbrock räv MVH Schröder
  7. Halloj! Går i planerna att inhandla en ny styrväxel till min Mustang 67á eftersom den gamla börjar bli ruskigt glapp. Har bläddrat i några kataloger och har lite funderingar kring mått, finns mycket att välja bland. Står oftast enligt nedan. Late 67 289 / 1" sector & 42" steering shaft Late 67 289 / 1-1/8" sector & 6" steering shaft Early 67 289 / 1" sector & 6" steering shaft Osv... Steering shaft 6" eller 42" är väl längden på rattaxeln men vad menar man med 1" sector? Är det grovleken på utgående tapp från styrväxeln mot pitman armen? Hur och vart mäter man för att va säker på att man beställer rätt för sin bil? MVH Schröder
  8. Tack för svaren! Här är en vanlig hjälpstyarm från summit: http://www.summitracing.com/int/parts/mog-k8158/overview/year/1967/make/ford/model/mustang Sen finns den ju även på hansen: http://www.hansenkatalogen.se/#/car/code/dd1/13/537/38/780/ICC067/class1900 Här är den som har smörjnipplar: http://www.mustangsplus.com/xcart/1967-70-Grab-A-Trak-Power-Steer-Idler-Arm.html Både Hansen och summit kör med mog delar, delarna ser inte ut som 100% orginal men borde väl funka? Någon som kör med den smörjbara varianten eller liknande? Eller är det någon som har nåt bättre förslag? Inget problem att hitta delar men finns ju ett gäng olika varianter att välja på och vill ju ha det som funkar bäst Kan nämna att Mussen är ombyggd enligt nedan: Urethan bussningar runt om, 600 pounds racing fjädrar fram, 5blads fjädrar bak och shelby sänkt med ändrade hjulvinklar fram m.m.. Om det nu har någon betydelse MVH Schröder
  9. Är också lite brydd på hjäpstyrarmens fäste mot rampipan eftersom det verkar ha skavt lite på grenrörets avgasbandage. Ska den se ut såhär eller har den blivit knäckt åt något håll/ fel modell? MVH Peter Schröder
  10. Hej! Har en hjälpstyrarm som behöver fixas till och har några funderingar. Märkte att den hade skavt mot ena grenrörets avgasbandage när jag grejade med bilen senast så jag tog helt enkelt och kollade lite närmare... Den ena bussningen "den jag pekar på" som sitter mot fästet på höger rampipa är totalt slut, kollade runt lite men det verkar som den är svår att få tag i. Ska givetvis byta den andra bussningen också men den verkar vara enklare att köpa. Några tips på vart jag kan få tag i den, helst i Sverige? Sökte på google och fick fram en variant med smörjnipplar, bättre eller sämre? Bilen är en Mustang från 1967 med 289 "302" och styrservo MVH och Gott nytt år! Peter Schröder
  11. Detta funkade för mig med både motor och växellåda, fyra fästpunkter via topparna
  12. Trots det tar emot att handla där så är ett hett tips biltema! Dom har en ask med massa glas säkringar i olika storlekar och längder, som passar perfekt på mussar, amazoner m.fl... Köpte en sån för några år sedan, dock bara använt en enda men det var en annan historia MVH Schröder
  13. Räknade lite jag också innan bytet, dock räknat på orginal motor "har jag för mig" Vid 100% volym efektivitet hade jag 532Cfm Vid 80% volym efektivitet Hade jag 452 Cfm Då min motor är lite dopad med värre kam, kolvar och kompförhållande 10:5:1 m.m. så valde jag en performance bestyckad Edelbrock 600. Visade sig vara ett ypperligt val efter justering mot fetare blandning MVH Schröder
  14. Tjena! Dessa dimensioner har jag iaf och det funkar rätt skapligt. 205/60-15 fram 225/60-15 bak Kan bli lite tight i hjulhusen bak om du har lite kassa orginal fjädrar, det hade jag förra sommarn "tog i skärmkanterna bak vid nästan varje gupp" Kan även bli lite tight om du brutal sänker den misstänker jag... Men ca 1 tum lägre borde väl funka. Bytte till 5 blads heavy duty fjädrar bak och nya hårdare spiralfjädrar fram " sänker bilen 1 tum runt om" och det funkar kanon! Fram kan jag inte svara på eftersom jag har en annan dimension där än vad du tänkt dig men det kan ju tänkas att Mussen din blir aningen spårig med 225 mackor fram, bara en tanke... MVH Schröder
  15. Kan medela att problemet är löst! Kopplade om det hela ikväll med vaccum från insuget istället för förgasaren och vips så slutade lådan med dessa olydigheter Kan dock inte förklara varför det funkade med den gamla förgasaren, måste vart sämre vaccum med den eller nåt... Passade även på att trimma in min nya förgasare ikväll, jäklar i min låda vilken skillnad det blev, grymt mycket piggare och bättre gas svar med den mindre 600´an. Gick rätt dåligt med orginal inställningen från edelbrock, alldeles för mager blandning från början! Skulle jag inte upp och jobba imorn hade jag nog gasat runt och lagt svarta ränder hela natten lång MVH Schröder
×
×
  • Create New...