Jump to content

Christ -CMC 2405-

Medlemmar
  • Inlägg

    126
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Christ -CMC 2405-'s Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. I skriven form är "ironi" lätt att blanda ihop med "dumhet". Därför försöker jag få utvecklarna att integrera taggar som "[iRONY]((Valfri ironi))[/iRONY]", [GLIMT_IN_EYE]((valfri glimt i ögat))[/GLIMT_IN_EYE]
  2. Känns nästan så.. Om inte startreläet har lagt jord på "I"-anslutningen, så är det egentligen det enda alternativet om man ska tro el-schemat..
  3. Är väl medveten av denna lilla rackare. Jag har kopplat förbi den för att få 12V på petronix-spolen och petronix modulen. *UPDATE* Har kopplat bort kabeln (den rosa) som går till Ignition-anslutningen på startreläet. Detta tog bort problemet. Har inte identifierat varför det blev som det blev. Bytte till elektroniskt laddrelä och ny generator (antar att den ligger på 60-65A). Laddar 14,2V på tomgång nu & 14,5 vid högre varv. Mycket nöjd!
  4. Nej, har inte mätt där, hann inte felsöka så mycket innan jag märkte el-röken, och nu vill jag inte ha igång bilen tills jag funnit felet. Men tack för tipset, ska testas snarast! Och remmen är spänd, ja
  5. Har exakt samma problem med min.. Känns inte helt hundra när bitar börjar ramla av bilen
  6. Hej Mike! '17" American Racing Torque Thrust II' verkar ha blivit lite av en svensson-fälg på mustangerna, men den passar så jäkla bra tycker jag.. Länken nedanför finns min.
  7. Jo, något är ju inte som det ska. Får kolla den rosa kabeln hela vägen. Tror att det är den som är skurken på något vis. Det blir så ljummen att den fyller kupén med rök..
  8. Kan numera tillägga att om man kör lite drygt 5 minuter så börjar det lukta/ryka brand bakom instrumentpanelen.. Glödhet tändningskabel. Alltså den med motstånd för tändspolen. Har även kopplat förbi den och dragit en egen kabel till petronix fördelare och "brytare" för ett tag sen. Läskigt..
  9. Hallå grabbar! Min kära slutade starta för någon vecka sen. Tänkte att batteriet hade gjort sitt (har ett par år på nacken.. Minst..) så jag bytte det. Det visade sig dock att det berodde på att hon även hade slutat ladda. Sååå, jag bytte ut den gamla laddningsregulatorn mot en ny elektronisk. Detta ingrepp gjorde ingen skillnad. Sååå, jag bestämde mig för att byta ut även generatorn. Det var dock en öken att få isär kontakten som kablarna från generatorn går till, och det hela slutade med att jag stod med tre avbrutna hanar och tre proppfulla honor.. Misstänkte då att kontakten hade "gjort sitt", och att med den nya generatorn skulle ladda minst 14,4V på tomgång. Så var dock inte fallet. Jag måste gasa upp till drygt 1500 varv innan jag ens kommer upp till 14V. Helt ny generator, helt ny regulator, omgjorda kablar mellan generator-regulator-batteri (kan el, så där har jag gjort rätt). På tomgång ligger spänningen över batteriet på 13,5V ungefär, stämmer detta? Vad jag minns så ska jag ligga över 14V och ladda?
  10. Kolla så tändningen står rätt.. Kan göra lite skillnad. Även förställningen kan ställa till det. Många bäckar små.. Gjorde en andra "för-säkerhets-skull"-genomgång på min förgasare (iofs 2V, men) härom veckan och gick från dryga 2l/mil till 1,5l/mil..
  11. Är det el- eller värme-choke? Hursomhelst ska den vara helt stängd när motorn är kall. Man får gasa till en gång så den stänger sig. Har du haft isär choken?
  12. Har hört historier om välmående motorer som ligger runt litern på landsväg. Det ska väl inte vara helt omöjligt att uppnå. Men behåll din förgasare, du vinner inget på att gå ner till två portar. Har du breda däck? Koll på hjulinställningen? Bromsar som kärvar? Allt sånt påverkar förbrukningen.
  13. Det är orginalförgasaren på 4-portsmotorerna. Vad har du för motor? Om du skall byta till 2-port så måste du byta insug också, detta medför egentligen ingen minskning i förbrukning. Bara effektförlust = inge skoj. Jag har en 289 med 2-port, och vid lugn körning landar jag på kanske 1,4. Över 100 km/h så sticker det iväg uppåt. Jag skulle snarare rekommendera att du går igenom tändsystemet och ser till att allting står rätt till och skaffar ett renoveringskit till förgasaren. (nya packningar och sånt) Sen är verkstadshandbok ett måste. Är inte allting rätt inställt så kommer din bil dra en del extra.
  14. Hur gick det för dig?
  15. Du har PM.. Tror jag iaf.. Kan inte hitta det i skickat....
×
×
  • Create New...