Jump to content

fast66

Klubbmedlem
  • Inlägg

    931
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

fast66 last won the day on 5 oktober 2016

fast66 had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    403
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Segeltorp
  • Yrke
    Intenulängre
  • Intressen
    USFord, Bensinnostalgi, Mountainbike

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

fast66's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

2

Omdömespoäng

  1. dörr tagen är med all säkerhet nytillverkad och man har då missat att stansa datumet. Bilar med chassienummer inom några hundra kring ditt, har ofta 08K på dörrtagen, dvs 8 oktober 1964, så C'et är het "off". Källa "Mustang production guide" av Jim Smart och Jim Haskell. (In Search of Mustangs).
  2. … och kan tillägga att 65/66 hade en alternator som var omärkt baktill, men att det från 67 står Autolite. Dessa tidiga har dessutom den gängade klacken undertill där man spänner remmen, helt rundad... på senare årsmdeller - tex 70, så är den kantig. vet ej exakt när detta började.
  3. Var på firman ELHÅ på Erstagatan i Sthlm med min originalgenerator. Hade med mig alla nya delar utom diodbryggan men det skulle kosta runt 2-2500 kr att få jobbet gjort. Han hade en (kanske fler) original Fordgenerator på hyllan till "gamla dollarpriset" som jag fick ge 1900 för. 60 ah, sa han. De gamla var ju på lägre effekt, som Per sagt.
  4. finns ju en "fusklagning" man kan göra - sätta upp "plast trattar" som finns att köpa hos Mustangfirmorna och "limma" dessa med ngn form av gummimassa... Funkar väl på en sommarbil och sen kan man ha ett "cover" över luftintagt vid uteparkering/regnväder
  5. köpte just Mobil Delvac på båtfirman SEaSea. Extrapris för en 20-litersdunk just nu 1050 kr. 'Har kollat med Mobil och den har tillräckligt med zink. Har kört på denna olja i mina gamla Mussar i minst 10 år utan några problem. Den har viscositeten 15/40 .
  6. C8OE-6015-A är ett helt normalt gjutnummer för en 302 från 68. Exakt när den gjöts ser du på datumkoden som finns gjuten i närheten av detta nummer (några cm ifrån) Alla modeller fick inte egna gjutnummer och de flesta smallblock har "O" eftersom de härstammar från 221an (senare 260 -< 289....) som ju ursprungligen kom i Fairlane. Enligt Kevin Martis "Tag Book" visar koden K-284 -J att det är en vanlig 302 4V (EJ Shelby som har 283-J01 eller 284-J01) som är sammansatt i Juli (G).
  7. Gäller det dåliga whiplash skyddet både standard och Recarostolarna? Nån som vet?
  8. "original" fjädring gör att Mustangerna hänger lite bakåt. Gillar man inte får man göra som Per säger
  9. Hålen i fram- och bakskärmar måste stämma först. Tag bort alla clips i trösklarna och kolla att listen sitter i våg då den är monterad i hålen. Märk på tröskeln var listen sitter - med ngt som man kan ta bort - justera clipsens placering efter detta... alt sätt en bult i hålen och spänn en tråd mellan bultarna - då borde du få centrum på clipsen och kan justera de som ev är fel.
  10. Dom kallades väl för just "ET-fälgar" och är en av alla Torque Trust D varianter som kom på 70-talet eller däromking. Pris vet jag inte, men här säljs många fälgar: https://www.facebook.com/groups/474891366001726/
  11. Som tillägg till Johns förträffliga avkodning kan sägas att denna plåt kallas "Buck Tag".
  12. min korta konsol är till cab
  13. Skulle kolla med dom här grabbarna ;-) https://www.facebook.com/MustangClubPeru/
  14. har kort konspol fär AC
×
×
  • Create New...