Jump to content

Patrik Mustang67

Klubbmedlem
  • Inlägg

    202
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    2

Patrik Mustang67 last won the day on 24 februari 2018

Patrik Mustang67 had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    2660
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Nacka

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Patrik Mustang67's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

3

Omdömespoäng

  1. Tack för svaren, tog du bilen i kontainer eller roro.? Han känner till soppapriserna.
  2. Hej, nån som har erfarenhet av att ta privat bil från USA för semester i Sverige.? Har en amerikansk kompis som planerar att skeppa över sin Mustang för 3 veckor körning i Sverige och sen skicka tillbaka den. Tips på transport, försäkringar etc?
  3. Hej, känner någon till någon som kan mäta upp vinkeln mellan min aut i förhållande till bakaxeln? Har läst att lådan skall luta 0 till 4 grader ner och bakaxelklumpen 0 till 1 grad upp ( är säkert ok från fabrik) . Ja, jag har en nyare automatlåda och en aftermarket vxl fäste/balk. Mustang 1967. Helst i stockholmsområdet.
  4. Har satt en automat från Mustang 2002 bakom min 289. V6 modellen av Mustang funkar men ej v8. Borde vara samma för manuell låda. Googla på amerikanska sidor så kan du nog hitta om en 2005 låda också fungerar.
  5. Är du säker på att du har 2:8.? Jag har kört med 3.55 och det har känt bra att ligga och marcha i 110. Nu har jag en od och marchar nu lungt i 130.
  6. Troligen plastrullen. Råkade själv ut för det. Dom är billiga och det ärlättfixat.
  7. En kul grej som inte så många känner till är att mustanger skruvas i huvudsak ihop med svenska programmerbara verktyg tillverkade av Atlas Copco. Jobbar där och har varit i många ford fabriker också dessa. Vi har en anställd i Detroit som just gick i pension som skruvade ihop mustanger under 60 talet och det var kul att höra hans historier.
  8. Tror det ej det var förberett för 3 punkt. Har hört folk som svetsat in en plåt vid taket om du nu inte har en cab då plåten måste fästas på annat sätt.
  9. Även om priserna är ganska lika så tror jag att du har bättre möjlighet att hitta en rostfri/ ej lagad mer orörd bil där. Dom flesta i Sverige är upplagade på olika sätt. I bland bra ibland mindre bra. Dock måste du ha koll på att titta på dom rätta ställena och ha en viss uppfattning hur orginalet ser ut . Det finns rostiga bilar i California också. Har själv en helt rostfri och förhållande vis orörd bil som har spenderat större delen i California . Lycka till.
  10. Behöver man ta ur hela bärarmen( dvs lossa spindeleden) för att byta eller räcker det med att ta bort dämpare/fjäder och ”vika” ut den.? Nån som har gjort detta på en 1967.
  11. Välkommen. Ser fin ut. Vad är det för färg på den.? Kan tyvärr inget om hi jackers men tror dom inte är så populära idag.
  12. Kul grymt projekt. Är lite nyfiken på motorn då jag själv går i tankar att uppgradera. Aviker den mycket från en 408 från Blueprint? Känns som en 408 verkar vara rätt val för våra gamla mussar. Passar mina 289 tri-y headers på en sådan? Har precise byggt om dom för att passa runt min 4r70w låda. Har också precis investerat i en ny aluminium kylare också. Passar den också mot denna motor.? Vad är det i övrigt som måste ändras?
  13. Är det någon som vet hur man bäst byter bussningarna som sitter i plattan under spiralfjädrarna fram? Original Mustang 1967 V8 framvagn. Tänkte byta till polyeruthan som kanske håller lite bättre. Tacksam för tips?
×
×
  • Create New...