Jump to content

PAL

Medlemmar
  • Inlägg

    165
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About PAL

  • Födelsedag 1964-07-17

PAL's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Självklart Magnus! Jag slår Benny en signal så fixar han det
  2. Blir något liknande, men jag tror att jag lägger en plåt med ett par påsvetsade bult under originalfästet bakom förgasaren. Samtidigt hade det varit fantastiskt kul att veta hur 17 de har tänkt att 1491 ska användas.......
  3. Tack Per, jag tror att jag ska hänga upp den på väggen som ett konstverk. Ett mycket konstigt konstverk. Och nej, det är inte original utan det är ett performer 2181 det ska dit på. Har inte vågat fråga hus-google än Magnus eftersom det ju finns risk att hon fixar svaret och då hade det blivit jobbigt på riktigt . Självklart ska jag förmedla en bild på eländet: Utan att ha den framför mig så höftar jag lite och säger att den är 8-9 cm lång och ska kunna användas för att positionera om originalfästet för gaswiren i motorrummet, vilket behövs om man använder Edelbrocks 1483 för att hänga på kickdown-staget. En betydligt lämpligare bild skulle vara De skickar med små instruktionsblad på i princip allting, men INTE till den här vilket förmodligen är på ren illvilja. Nu är jag mest nyfiken hur 17 de har tänkt sig att den ska användas, utöver Pers alldeles utmärkta förslag naturligtvis
  4. Hej Är det något geni här som lyckats lista ut hur "Edelbrock Throttle Cable Plate for 1968-2004 Ford 351W with Edelbrock carb and automatic (Except AOD) transmission", eller mer kortfattat Edelbrock 1491, ska användas för att flytta ut fästet för gasvajern? Jag står med huvudet i motorrummet och vrider/vänder på den här plåtbiten och känner mig som en fullblodsidiot, men det är bara att erkänna att jag inte reder ut det. Hittar bara frågor och inga lösningar när jag använder min bästa kompis Google så nu rycker jag en livlina och ställer frågan här
  5. Kräver tillvänjning och förmodligen att man ser den i verkligheten. Just nu känns det mest som en Nissan 350Z, eller liknande, som fått lite av framförallt generation fyras formspråk. Inte riktigt bestämt vad jag tycker än
  6. Du har rutin nu Göran :-)
  7. Underbart Leif! Ger mig 17 på att du precis gjort den absolut mest minnesvärda turen. Fantastiskt arbete du lagt ner på detta
  8. Torrkörning är bland det bästa man kan göra Sent from my balkony with a view of my mach1 who hasn't rolled in to the garage because she is wating to be washed after W&W
  9. Så är det. Vi har rätt mycket teorier var och även och även jag presenterar enbart det som visat funka för min del. Att blaska i lite blyersättning varje gång jag tankar är något t o m jag kommer ihåg, så problemet är minimalt Sent from beside my Saturday beer
  10. Bra jobbat Anders! ( popcorn!) Sent from my lazy chair
  11. Kör enbart med -95 och blyersättning och ( än så länge *skratt* ) har det inte vållat några problem alls. Sent from my balkong
  12. Har använt Avel Skinn & Läderbalsam ( med svart pigment) baserad på minkolja, som jag köpte från en skomakare i Kungsbacka för en herrans massa år sen, i ett flertal bilar. Har fungerat suveränt och får nog säga att den varit dryg som sjutton eftersom jag fortfarande har samma burk kvar :-) I och med att det pysslades med hästar i familjen ett tag så kom jag hittade jag även mycket bra produkter i den branschen. Det var dock utan pigment, men skinnet blev grymt bra. Just den jag använde kommer jag inte ihåg namnet på, men jag ska ha frågan i minnet om jag springer på den jag köpte det av igen
  13. Det är trevliga tillställningar allihop med mycket varierat utbud av bilar och motorcyklar. Packhuskajen skulle jag säga är det ställe där det är flest besökare och kikar på pärlorna, vilket inte är så konstigt med tanke på läget. Sent from my iPad using Tapatalk HD
  14. PAL

    Bilägar-tragik

    Lägger överhuvudtaget ingen värdering på märkets kvalitativa egenskaper eftersom det är tämligen ointressant. Skulle det vara att betrakta som ett kvalitetsmärke så ar jag full förståelse för att måndagsexemplar kan slinka igenom. Det får vara hur det vill med den saken eftersom poängen är behandlingen, eller den totala bristen på behandling, av kunden. Jag har ingen aning om inom vilka områden Lillrud anses vara påläst/kunnig, men sitter han som VD för Subaru Nordic förutsätter jag att han besitter både kompetens och kunnighet för att utföra sitt arbete. Ingår det att köra över, eller nonchalera, kunder som har mage att klaga när det inte blivit riktigt rätt så är han bara toppen på isberget eftersom det är det som hänt sedan dag ett. Korrekt att bara ena partens version finns här eftersom allt annat förutsätter någon form av dialog, vilket inte gått att få till. För egen del räcker det ganska långt att allt finns dokumenterat i form av kvitton, korrespondens mm, men jag kan naturligtvis ha fel där. Notera också att bloggen lades upp i samband med artikeln i G-P i maj i år för att få ut en mer detaljerad information än vad som var möjligt i artikeln, dvs det är inte fråga om offentlig pajkastning för att häva något köp där man skulle ha förköpt sig. Det har gått TRE ÅR med ständiga problem som (återigen) finns dokumenterade och jag inbillar mig att man skulle märkt om man förköpt sig något tidigare...... Det kan ju vara så att man inte tycker att det är ok att lägga 300k på en ny bil som visar sig vara ett måndag-hela-veckan-exemplar och att det till slut brister. För egen del tar jag tacksamt emot informationen om vilka återförsäljare/leverantörer man bör undvika för att slippa bli uppskörtad så till den milda grad som skett här. Hade det hänt mig så hade jag förmodligen parkerat bilskrället på återförsäljarens parkering, bussat ner halva Husby och gett dom varsin tändare.
  15. PAL

    Bilägar-tragik

    Bedrövligt! Subaru har tagit sin generalagent i Sverige i örat i detta ärende och de väljer att agera med fullständig nonchalans. Den Mustangägare, eller hästägare ö h taget, som väljer att köpa en Subaru efter detta exempel bör söka läkarvård.....
×
×
  • Create New...