Lägger överhuvudtaget ingen värdering på märkets kvalitativa egenskaper eftersom det är tämligen ointressant. Skulle det vara att betrakta som ett kvalitetsmärke så ar jag full förståelse för att måndagsexemplar kan slinka igenom. Det får vara hur det vill med den saken eftersom poängen är behandlingen, eller den totala bristen på behandling, av kunden. Jag har ingen aning om inom vilka områden Lillrud anses vara påläst/kunnig, men sitter han som VD för Subaru Nordic förutsätter jag att han besitter både kompetens och kunnighet för att utföra sitt arbete. Ingår det att köra över, eller nonchalera, kunder som har mage att klaga när det inte blivit riktigt rätt så är han bara toppen på isberget eftersom det är det som hänt sedan dag ett. Korrekt att bara ena partens version finns här eftersom allt annat förutsätter någon form av dialog, vilket inte gått att få till. För egen del räcker det ganska långt att allt finns dokumenterat i form av kvitton, korrespondens mm, men jag kan naturligtvis ha fel där. Notera också att bloggen lades upp i samband med artikeln i G-P i maj i år för att få ut en mer detaljerad information än vad som var möjligt i artikeln, dvs det är inte fråga om offentlig pajkastning för att häva något köp där man skulle ha förköpt sig. Det har gått TRE ÅR med ständiga problem som (återigen) finns dokumenterade och jag inbillar mig att man skulle märkt om man förköpt sig något tidigare...... Det kan ju vara så att man inte tycker att det är ok att lägga 300k på en ny bil som visar sig vara ett måndag-hela-veckan-exemplar och att det till slut brister. För egen del tar jag tacksamt emot informationen om vilka återförsäljare/leverantörer man bör undvika för att slippa bli uppskörtad så till den milda grad som skett här. Hade det hänt mig så hade jag förmodligen parkerat bilskrället på återförsäljarens parkering, bussat ner halva Husby och gett dom varsin tändare.